Whatsapp-sms

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

deksel

Whatsapp-sms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 14:53

Hoi!

Mijn broertje wilde graag een kleinere mobiel (hij had de alcatel one touch pop c7) omdat die dan beter in zijn zak paste voor muziek te luisteren :roll: Mijn moeder had toevallig een kleinere mobiel
(samsung galaxy young 2 ofzo), dus ruilde met die van Daniel (mijn broertje). Ik wilde graag die van mijn broertje, dus die heb ik nu en mijn moeder die van mij (ik had de alcatel one touch pop c5).

Goed, alle simkaarten en sd-kaarten omgewisseld. Mij Simkaart paste niet in de pop c7, dus nu heb ik mijn moeders sim omgeruild met die van mij (want dat paste wel in haar 'nieuwe' mobiel :+).
Whatsapp geïnstaleerd, en nummer ingevoerd maar hij doet het niet. Ik krijg geen sms binnen, en als ik op bellen druk komt er wel een pop-up van: 'oproep aanvragen' maar ik word niet gebeld en krijg dus ook geen code binnen.... Nu moet ik dus 23 uur wachten, tot morgen om het weer opnieuw te proberen.

Nu mijn vraag: wie weet hoe dit komt? Ik had wel gewoon een goede verbinding (zowel wifi als gewoon om te kunnen bellen/sms'en)....

Nou sorry voor het lange verhaal, de helft doet er eigenlijk niet toe maar ja :')

Groetjes

Neej

Re: Whatsapp-sms

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:35

Als jij je moeders SIM hebt overgenomen dan heb jij nu ook háár telefoonnummer. Voer je wel het juiste nummer in?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 17:37

Neej schreef:
Als jij je moeders SIM hebt overgenomen dan heb jij nu ook háár telefoonnummer. Voer je wel het juiste nummer in?

Ja, en de simkaart zit er ook gewoon goed in...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:27

Heb je wel bereik? Kun je zelf wel bellen/sms'en?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 18:38

Froukje schreef:
Heb je wel bereik? Kun je zelf wel bellen/sms'en?

Ja, 4 streepjes...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:40

Dat zegt niet zo veel helaas, heb je al geprobeerd te bellen en lukt dat ook? Je huistelefoon of je moeder ofzo. Als je de andere telefoon dan niet opneemt kost het je ook geen beltegoed.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 19:54

Ik kan wel gewoon bellen. En gebeld worden. Toen ik naar de huistelefoon belde stond er dat Daniel belde... Dus telefoon die ik nu heb denkt dattie nog steeds het oude nummer heeft? Hmm ik snap 't niet :')

Mijn broertje heeft inmiddels wel gewoon whatsapp op zijn nieuwe mobiel dus ja.. Hij belde naar zijn nummer met zijn nieuwe mobiel (terwijl hij dat nummer gewoon pp zn sim heeft zeg maar) en ik werd gebeld op mijn mobiel. Wtf :')

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 20:43

Nou het probleem is (deels opgelost), op de 1 of andere manier is de simkaart van mijn broertje bij mijn mobiel erin gedaan en omgewisseld :+

nog steeds heb ik geen SMS ontvangen en kan dat ook niet geeft whatsapp aan. momenteel heb ik 2 streepjes van de 4 alleen ze zijn oranje ipv blauw... Iemand enig idee hoe dat kan ?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:58

Probeer eens nogmaals te bellen om te kijken of hij het wel doet. Dan weet je gelijk of de oranje streepjes goed zijn of niet.
Als het echt niet lukt zou ik morgen even naar een telefoonwinkel gaan, desnoods met alle drie de telefoons zodat alles goed in gesteld kan worden.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 21:06

Mmm, ik heb weer gebeld en dat doetie prima... Alleen het bereik is oranje, misschien omdat er eerst HI inzat en nu kpn.?

Als ik morgen nog steeds niet op app kan ga ik sowieso even naar de winkel

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:07

Trouwens, als je toch naar de winkel gaat, neem je eigen kaartje dan ook even mee. Kunnen ze hem op maat knippen. Dan kan iedereen zijn eigen simkaart terug krijgen en gaat whatsapp instellen ook een stuk makkelijker.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:09

is het wel een simlock vrije mobiel?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 21:11

Froukje schreef:
Trouwens, als je toch naar de winkel gaat, neem je eigen kaartje dan ook even mee. Kunnen ze hem op maat knippen. Dan kan iedereen zijn eigen simkaart terug krijgen en gaat whatsapp instellen ook een stuk makkelijker.

Goed idee, thanks :)

@savieralover
Uh daar zeg je me wat, naar mijn weten wel..

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 16:34

Naar de phone house geweest, sim laten knippen en whatsapp doet t! Bedankt allemaal :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:39

Fijn dat ze je hebben kunnen helpen! :)