Geen virusscan nodig op Nokia Lumia?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Geen virusscan nodig op Nokia Lumia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 13:15

Hi,

Omdat ik mn telefoon heb laten crashen en een Iphone van mn werk heb gekregen, heb ik een goedkope lumia gekocht tot het einde van mn privé abonnement.

Nu heb ik McAfee voor alle devices, waaronder mn vorige telefoon. Echter: deze ondersteund niet het mobiele windows besturingssysteem :(
Ik heb zitten zoeken welke virusscanner dit wel doet en overal op internet staat dat je het niet nodig hebt omdat de abb's gescand worden door microsoft en dus alles helemaal veilig is.

Dit vind ik nogal raar.. je kan in de browser namelijk gewoon je mail openen, op linkjes klikken, bestanden downlaoden, filmpjes bekijken ed. Kortom, je word wel degelijk blootgesteld aan onveiligheden. Daarbij kan je ook mallware binnen krijgen via MMS, SMS en Whatsapp wat niet gescand wordt.

Kortom, moet ik echt die telefoon niet beveiligen? Zo wel, hoe dan??

Frits2008

Re: Geen virusscan nodig op Nokia Lumia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:09

Heb nu ruim een jaar een Nokia Lumia 520 zonder virusscanner en geen enkel probleem. Ik doe er de dingen mee die jij beschrijft, zonder problemen. Heb er sinds een maand de Insider preview versie van Windows 10 mobile op staan en alles werkt normaal.