Sinds gisteren hebben wij een woning gekocht. We weten dat er komende jaar misschien volgend jaar de bijkeuken die er nu staat zeker aan vervanging toe is.
Nu ben ik mijn er beetje aan het verdiepen wat nou de gemiddelde kosten hier van zijn en ik het nog niet nuttig vind om overal al offertes aan te vragen omdat we nu gewoon het geld eerst voor binnenhuis gebruiken dat we hebben.
Maar nu ik toch nieuwgierig ben ben ik benieuwd wat jullie er aan kwijt zijn geweest.
Zelf zal onze bijkeuken 2.5 bij 3 worden.
Gelukkig heb ik lieve collega die jaren in de bouw gewerkt heeft dus die had wel tips al gegeven maar kon ons geen bedragen noemen
ja daar komt inderdaad meer bij kijken en is geheel afhankelijk van je wensen. Denk ook aan bijv riool/ aansluiting was/droogcombi, toilet/ wasbak? Isolatie, wanden/vloer/plafond. Ga je nog deels zelf wat aanpakken of laat je het volledig door aannemer doen? Wij zijn nu de gehele beneden verdieping aan het renoveren. Alles eruit, casco over. De bestaande aanbouw wordt hier ook in meegenomen incl bijkeuken, toilet, nieuwe keuken, verplaatsen ketel. In de offerte met de aannemer kan je aangeven wat je zelf doet en daarvoor wordt dan niets berekend. Maar er komen nog veel losse kosten bij het geheel ook: afvoer materialen, materialen aannemer etc. en dat is echt per situatie verschillend.
pinkie87
Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-15 02:52
Incl. Fundering de bijkeuken nu staat op straatstenen zo ver ik het heb kunnen zien.
En klopt er moet wel water en electra naar toe.
Maar wasbak/wc is niet van toepassing wordt wel heel krap anders haha Er komt alleen de wasmachine droger en vriezer te staan en dan wat andere spullen die minder belangrijk
En we zijn we vanplan dingen zelf te doen. Zal morgen eens vragen aan me ouders wat die toen zelf hebben gedaan ik weet daar wel de prijs van alleen dat is zo veel jaar geleden.