Begin deze week heb ik mijn harde schijf opgedeeld in 2 partities om zo een time machine deel te hebben, maar ook een gewoon backup deel waar ik alles handmatig opzet. Kwestie van moest mac ooit crashen, ik niet verplicht ben om een nieuwe mac te kopen.
Nu, toen ik alles er op wou zetten (map afbeeldingen, documenten en muziek gekopierd en geplakt) bleef hij telkens hangen nadat hij foutcode 36 gaf bij een fimpje. Daarna stond er maar de helft op
Nu ben ik zo slim
en ben er pas vandaag achter (na een week schijf leegmaken en opnieuw proberen) dat hij dus alles tot dat fimpje er op zette. Dus alle mappen die erna kwamen niet, ondanks dat hij wel gewoon verder ging met laden als ik op ok klikte bij de foutmelding. Ik heb alles wat er na kwam nu handmatig, map per map er op gezet en dat lukt dus wel. Vandaag kijk ik dus het fimpje, wat ik dacht dat perfect werkte. Maar na een minuut of 2 blijft het beeld hangen.
Overigens betreft het gewoon een fimpje van het rijden met mijn paard, erna zijn ook nog filmpjes van dezelfde dag en ervoor ook. Die van ervoor en erna gaan gewoon wel.
De filmpjes heb ik gemaakt met mijn canon eos 600d.
Gisteren was het zelfs zo ver dat ik de backup wou afbreken omdat hij het toch niet deed, dat bleef dan hangen. Ik wou mac afsluiten maar dat ging niet aangezien de backup nog bezig was en heb dus uiteindelijk mijn finder moeten afsluiten dmv command option esc. Had tussendoor ook echt lang genoeg gewacht of het niet vanzelf zou afsluiten.
Maargoed, mijn vraag dus... hoe komt dit dat een fimpje dit allemaal kan doen? En kan ik het fimpje ook nog meenemen op de backup? Eventueel als ik het bijknip tot aan het stuk waar het blijft hangen, of is dat nog maar eens verloren moeite?
Is het iets wat ik mis gedaan heb? En kan ik het eventueel voorkomen?
Mijn bedoeling was om gewoon de mappen er in te kunnen slepen zonder te veel moeite, maar uiteindelijk ben ik wel 5 dagen bezig geweest
Duurde altijd 2u om de foto's over te zetten tot hij aan de foutmelding kwam, en zo blond als ik was had ik in het begin helemaal niet door dat het ook echt daar aan lag. Dacht dat hij er gewoon de helft opgooide.Dit is info over het filmpje:

Dit is de foutmelding:

De blauw geselecteerde is het fimpje waar het om gaat, dus duidelijk niet het enige wat er toen gemaakt is.
ik wou net het filmpje bijknippen tot het stuk waar die bleef hangen. Ineens gaat mijn muziek uit en doet hij helemaal niets meer. Krijg het ook niet met 'forceer stop'. Ik ga nu hem even tijd geven om die forceer stop uit te voeren en dan vliegt filmpje gewoon de vuilbak in... Dat mijn computer crasht door een filmpje is het me niet waard. Het is ook niet een filmpje wat ik perse moest hebben, maar wel leuk om achteraf weer te zien.