Filmpje doet macbook 'crashen'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Filmpje doet macbook 'crashen'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 12:36

Oke, dit gaat even een verhaal worden.

Begin deze week heb ik mijn harde schijf opgedeeld in 2 partities om zo een time machine deel te hebben, maar ook een gewoon backup deel waar ik alles handmatig opzet. Kwestie van moest mac ooit crashen, ik niet verplicht ben om een nieuwe mac te kopen.

Nu, toen ik alles er op wou zetten (map afbeeldingen, documenten en muziek gekopierd en geplakt) bleef hij telkens hangen nadat hij foutcode 36 gaf bij een fimpje. Daarna stond er maar de helft op
Nu ben ik zo slim :o? en ben er pas vandaag achter (na een week schijf leegmaken en opnieuw proberen) dat hij dus alles tot dat fimpje er op zette. Dus alle mappen die erna kwamen niet, ondanks dat hij wel gewoon verder ging met laden als ik op ok klikte bij de foutmelding.

Ik heb alles wat er na kwam nu handmatig, map per map er op gezet en dat lukt dus wel. Vandaag kijk ik dus het fimpje, wat ik dacht dat perfect werkte. Maar na een minuut of 2 blijft het beeld hangen.
Overigens betreft het gewoon een fimpje van het rijden met mijn paard, erna zijn ook nog filmpjes van dezelfde dag en ervoor ook. Die van ervoor en erna gaan gewoon wel.
De filmpjes heb ik gemaakt met mijn canon eos 600d.

Gisteren was het zelfs zo ver dat ik de backup wou afbreken omdat hij het toch niet deed, dat bleef dan hangen. Ik wou mac afsluiten maar dat ging niet aangezien de backup nog bezig was en heb dus uiteindelijk mijn finder moeten afsluiten dmv command option esc. Had tussendoor ook echt lang genoeg gewacht of het niet vanzelf zou afsluiten.

Maargoed, mijn vraag dus... hoe komt dit dat een fimpje dit allemaal kan doen? En kan ik het fimpje ook nog meenemen op de backup? Eventueel als ik het bijknip tot aan het stuk waar het blijft hangen, of is dat nog maar eens verloren moeite?

Is het iets wat ik mis gedaan heb? En kan ik het eventueel voorkomen?
Mijn bedoeling was om gewoon de mappen er in te kunnen slepen zonder te veel moeite, maar uiteindelijk ben ik wel 5 dagen bezig geweest :') Duurde altijd 2u om de foto's over te zetten tot hij aan de foutmelding kwam, en zo blond als ik was had ik in het begin helemaal niet door dat het ook echt daar aan lag. Dacht dat hij er gewoon de helft opgooide.

Dit is info over het filmpje:
Afbeelding

Dit is de foutmelding:
Afbeelding

De blauw geselecteerde is het fimpje waar het om gaat, dus duidelijk niet het enige wat er toen gemaakt is.
Afbeelding

unihorses

Re: Filmpje doet macbook 'crashen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:39

Ik heb dat met bestandje van mobiel maar laptop ook op 1 filmpje wat dan een drama geeft ben benieuwd!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:47

Zo wat gek zeg. Nog nooit meegemaakt, zoiets. Maar wat als je dat filmpje nu gewoon er tussenuit haalt en op een stickje zet, en dan nog een complete backup maakt?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 13:11

Ja ik heb nu een complete kunnen maken, maar ik kan het fimpje dus ook niet kopieren naar een stick. Denk dat het bestandje stuk is.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 13:17

Hmm :( ik wou net het filmpje bijknippen tot het stuk waar die bleef hangen. Ineens gaat mijn muziek uit en doet hij helemaal niets meer. Krijg het ook niet met 'forceer stop'. Ik ga nu hem even tijd geven om die forceer stop uit te voeren en dan vliegt filmpje gewoon de vuilbak in... Dat mijn computer crasht door een filmpje is het me niet waard. Het is ook niet een filmpje wat ik perse moest hebben, maar wel leuk om achteraf weer te zien.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:18

Bekend verhaal, ik heb dus precies het zelfde probleem met mijn backups maken elke x die foutcode 36 en dan stopt de rest, geweldig irritant ik snap niet waarom je bij de mac dan niet op overslaan kunt klikken...

Ik heb helaas ook nog geen oplossing gevoden. Op het internet vind ik zelf ook niks. Ik blijf het topic even volgen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 01:36

Is het bestand niet beschadigd? Heb je er een back-up versie van die je terug kan zetten?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 01:45

Bestand is gewoon beschadigd.. niet veel aan te doen, heb zo wel eens een hele fotoreeks gehad en nee dan kan je het naar niets overzetten. Je kan het wel bijknippen :j

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 09:08

Bijknippen lukte niet want toen ging computer weer hangen. Maar ik heb het inmiddels al verwijderd.

Is er wel iets waardoor je kan voorkomen dat het beschadigd? Of is dat gewoon pech?
Ik verwijder mijn kaartjes en sticks altijd netjes door ze op de computer eerst uit te werpen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:42

Misschien gebeurt zoiets als je een filmpje hebt opgenomen en de camera is nog bezig met opslaan terwijl je hem uit zet? Het is mij nooit gebeurd gelukkig.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 10:58

Ik heb het filmpje niet opgenomen, dus ik weet niet wat er precies gebeurd was. Maar het fimpje duurde zelf zo'n 3 min, waarvan de laatste anderhalve minuut een hangend beeld was.

Er is erna en ervoor gewoon gefilmd, welke wel werken, en ik denk niet dat het meisje mijn camera had afgezet aangezien ze juist weer waar de film knop staat en naar waar ze moet draaien voor foto's.

Misschien had ze aan het wieltje gedraaid om naar de sportstand te gaan? Maar je ziet het beeld ook niet omlaag gaan, en ik weet dat ze altijd goed moet kijken voor ze alles vind staan, dus dan zou de camera eerst omlaag moeten gaan :P

Ik heb het overigens nog nooit eerder gehad.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 11:02

Ik moest eens de iMac van mijn baas back-uppen en die crashte ook bij sommige bestanden. Die waren dan ook beschadigd of incomplete ofzo. Heel vaag... Gewoon weg gooien en hij dut t weer :j

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 11:05

Maar ik vind het eigenlijk wel absurt dat er geen optie is om de bestanden over te slaan ipv. gewoon te stoppen bij het eerste bestand wat niet mee wil...

Duurde me echt een halve week tot ik alles gebackupt had op die manier :') Maarja, ik had het ook eerst wel niet door :o?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 11:34

Mac heeft wel meer bijzondere eigenschappen O:)

Ik sla altijd alles op 2 verschillende plekken op, beschadigingen kan altijd gebeuren.

Bij lange filmpjes kan het zijn dat je sd kaart onvoldoende vermogen tot wegschrijven heeft in verhouding tot het aantal data wat de camera genereert.. Kortere filmpjes, filmpjes in lagere resolutie of snellere sd kan dan de oplossing zijn om het te voorkomen.