iPhone stuk?...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annabel

iPhone stuk?...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 10:21

Hoi bokkers,

Gisteren ben ik in die heerlijke regenbuien naar huis toe gefietst. Mijn telefoon (iPhone 5) had ik in mijn tas gestopt, er van uit gaande dat ie wel droog bleef. Niet dus :+
Toen ik thuiskwam was ie helemaal doorweekt, stond nog wel gewoon aan maar heb hem onmiddellijk in de rijst gegooid. Toen ging het scherm enorm raar doen, dus heb ik hem maar gewoon laten liggen.

Afijn, deze morgen ging ie dus helemaal niet meer aan.. Ik hoop dat als ie iets langer in de rijst ligt het nog wel gaat doen?

Heeft een van jullie tips hiervoor? Ik baal ontzettend -O-

Groetjes, Annabel

Celiien

Re: iPhone stuk?...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:23

Je hebt waarschijnlijk te kort je telefoon in de rijst gehad.. Je had eigenlijk 3 dagen moeten wachten en dan pas aan moeten zetten. Nu heb je dikke kans dat er kortsluiting is.

Even met de telefoon naar zo'n winkeltje, die kunnen het vaak wel achterhalen :j

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 10:26

Celiien schreef:
Je hebt waarschijnlijk te kort je telefoon in de rijst gehad.. Je had eigenlijk 3 dagen moeten wachten en dan pas aan moeten zetten. Nu heb je dikke kans dat er kortsluiting is.

Even met de telefoon naar zo'n winkeltje, die kunnen het vaak wel achterhalen :j

Stille hoop heb ik nog steeds := thanks, ga ik morgen even langs de Turk haha.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:50

Mijn iphone 4 is een keer in de zee gevallen in 2013, paar dagen met rust gelaten en onder de airco gehad. Hij was aan het trippen, begon te bellen en muziek af te spelen. Hij wilde niet uit..
Maar ging natuurlijk door lege batterij vanzelf een keer uit.
Na een paar dagen deed hij het weer perfect! Hij is nu van iemand anders en die heeft er nog steeds plezier van.

Zou even wachten met langs iemand gaan. Kost je alleen maar onnodig geld, gewoon even geduld hebben.

Mijn ipod touch (8 jaar oud) deed het laatst ook niet meer, paar dagen met rust gelaten en hij werkt weer als een trein!

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 15:54

miesie schreef:
Mijn iphone 4 is een keer in de zee gevallen in 2013, paar dagen met rust gelaten en onder de airco gehad. Hij was aan het trippen, begon te bellen en muziek af te spelen. Hij wilde niet uit..
Maar ging natuurlijk door lege batterij vanzelf een keer uit.
Na een paar dagen deed hij het weer perfect! Hij is nu van iemand anders en die heeft er nog steeds plezier van.

Zou even wachten met langs iemand gaan. Kost je alleen maar onnodig geld, gewoon even geduld hebben.

Mijn ipod touch (8 jaar oud) deed het laatst ook niet meer, paar dagen met rust gelaten en hij werkt weer als een trein!

dankjewel! ik kriijg weer een beetje hoop.. want als je het ding nu ziet krijg je echt de indruk dat ie het niet meer gaat doen :') -O-

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:21

Langer echt langer in de rijst, rijst doet heel veel wonderen op dit gebied!!

Als die het dan nog niet doet kun je ook nog fonhen maar nu echt even met rust laten..!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:24

Föhnen juist niet.. Dat veroorzaaktwarmte (ook oo 'koude stand' en kan er voor zorgen dat het vocht dieper in de telefoon gaat ipv eruit :=

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:36

Celiien schreef:
Föhnen juist niet.. Dat veroorzaaktwarmte (ook oo 'koude stand' en kan er voor zorgen dat het vocht dieper in de telefoon gaat ipv eruit :=

Ow oeps, heeft bij mij wel goed gewerkt. :+

Doe dat dus vooral niet :=

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 21:20

ben nu niet thuis, foon ligt de komende 5 dagen in de rijst :')
fohnen heb ik al gedaan :oo

SaphiraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:24

Ik heb mijn iphone 5 tot 2 keer toe in de wc laten vallen, afgezien het feit dat na de tweede keer mijn batterij een beetje op was, deed die het nog wel, alleen na het vervangen van mijn batterij is die soort van overleden, heb dus nu ook maar een andere telefoon.

Maar ik heb hem twee dagen in de rijst laten liggen en verder met rust gelaten. hielp prima

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:36

Inderdaad echt 3 dagen uit laten en in de rijst. Ben bang dat je door te fohnen en snel aanzetten al kortsluiting hebt veroorzaakt.
Aangezien je nu toch niet thuis bent inderdaad gewoon zo ver mogelijk uit elkaar halen en in de rijst.

Hoe lang moest je fietsen? Dit kan nog wel een verschil maken namelijk.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:19

Succes ik hoop dat ie te redden valt!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:51

Telefoon ALTIJD direct uitzetten als deze nat is. Daarna 48 uur laten drogen in rijst voor je überhaupt weer iets gaat proberen.

Ik hoop dat jouwe t weer gaat doen!!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:54

Hoe is het afgelopen?

Mijn ipod touch is volgens mij nu wel echt overleden.. Heb gisteren dan toch maar een nieuwe gehaald. Maar 8 jaar is een mooie leeftijd!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:55

Ik heb de mijne 5 dagen laten liggen.
Was hem een beetje vergeten :+. Hij deed het nog perfect!

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 14:04

hij is helemaal dood.. gaat gewoon niet meer aan, beetje jammer :+
heb al een andere iphone maar toch flink balen!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:51

Wat ga je met de oude 5 doen? :)

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 18:22

geen idee, in een kast laten verstoffen oid :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:23

Annabel schreef:
geen idee, in een kast laten verstoffen oid :+

Zou hem gewoon proberen te verkopen, er zijn best wel handige Harry's die hem wel kunnen maken en dan doorverkopen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:26

Volgende keer als het gebeurt; iPhone uit, simkaart eruit, leegzuigen (ja echt, it works) en de eerste 48 uur uit laten. Leg hem in rijst (wanneer dat in huis is) en anders met de uitgangen naar beneden op een handdoek, ik heb hem destijds wel in de buurt van de kachel gelegd omdat de rest van het huis soms nog wel eens wat vochtig kon worden :) Zorgen dat de kans voor kortsluiting nihil is voordat je 'm weer aan zet.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:28

Als het de gewone 5 is wil ik hem wel van je overnemen mits het scherm goed is. Heb voor de iphone 5 van mijn dochter een nieuw scherm nodig namelijk.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:37

Ik heb 2 weken geleden mijn iPhone 5s in de wc laten vallen.... Na in de rijst leggen enz deed die helemaal niks meer en kon er geen oplader meer in. Heb hem naar 1 of andere particuliere marker gebracht via via en voor een klein bedrag (in vergelijking met grote winkels) gemaakt en doet die alles weer! *\%/*

Edit die van mij was echt koppie onder dus die van jou is vast ook wel te maken.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 08:39

mamamier schreef:
Als het de gewone 5 is wil ik hem wel van je overnemen mits het scherm goed is. Heb voor de iphone 5 van mijn dochter een nieuw scherm nodig namelijk.

Nee zit klein oppervlakkig scheurtje in. iphone blijft lekker hier :D

thanks voor alle tips iedereen! :)