metaaldetector, wie heeft er 1?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

metaaldetector, wie heeft er 1?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 17:22

Hoi allemaal

Waar ik even nieuwschierig naar was; wie heeft er een metaaldetector?
Nu bedoel ik zo'n ding waar je zeg maar 'schatten' mee kan zoeken in de aarde haha :D
Jaren geleden heb ik mezelf zo'n ding aangeschaft; één van de goedkoopste die toen op de markt was, met een hele korte steel, waar je op den duur toch een lastvan je rug van kreeg :o en waar een lading batterijen ingaat.
Nu ben ik op zoek naar een goeie , en wat duurdere.
Ben hier en daar wat aan het googlen, maar je hebt zóveel keuze, dus hier even de vraag; wie heeft er 1 en wat voor merk heb je?
Met mijn oude heb ik toch wat oude muntjes en hoefijzers gevonden, alweer een tijdje geleden, en nu begint het me toch weer te kriebelen om weer 's te gaan zoeken bij bijvoorbeeld boerderijen/gebouwen die zijn afgebroken, of rond ons eigen huisje; die gebouwd is in omstreeks 1895 :j
Mijn hart maakte altijd weer een sprongetje als mijn pieper van mijn detector afging en dan voorzichtig met een klein schepje in de aarde wroeten,om te kijken wat er ligt :D
Wie o wie?

hielkebro

Re: metaaldetector, wie heeft er 1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:27

Ik volg even, lijkt mij ook nog eens leuk om zon ding aan te schaffen! :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:31

Ik ga je even volgen ook, denk al heel lang over de aanschaf omdat wroeten in de grond na een piepje spannend is en een bodemvondst altijd leuk is, hoe klein en simpel ook.

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:34

Bij ons in het bos zie ik ze ook altijd lopen, ziet er altijd erg grappig uit :+

Ik volg ook (:

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:38

Mijn dochter heeft een teknetic euro tech en mijn man heeft een garret 250. Beide goede kwaliteit . De garret is preciezer in te stellen en gaat wat dieper. Ze doen regelmatig zoeken vinden dan ook wel leuke dingen. Op fb zijn verschillende groepen van metaaldetector.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:04

Mijn vriend is ook een enthousiast "schatzoeker" gaat dan samen met een vriend van hem op bepaalde plekken die ze zorgvuldig uitstippelen op avontuur.
Ze zitten inderdaad ook op zo'n metaaldetectorsfacebook.
Ik vind het wel grappig maar heb toch niet echt de behoefte om uren met ze door het bos te struinen achter de piepjes aan :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:15

Ik zeg altijd als ik met pensioen ben kijk ik of ik nog rijk kan worden met een metaaldetector. T lijkt mij ook wel leuk en loop toch vaak met de hond bij bos en strand.

Ik denk wel vaak hoeveel oude schatten zouden er nog te vinden zijn, alles moet toch onderhand wel boven zijn :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:17

Mijn dochter heeft er 1,ze gaat er maar af en toe mee zoeken.Ze heeft op mijn weiland een heel oud muntje ter grote van een Cent gevonden.Geen idee wat voor muntje het is en hoe oud.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 12:51

Bedankt alvast voor de reacties :)

xCynthiaVos schreef:
Bij ons in het bos zie ik ze ook altijd lopen, ziet er altijd erg grappig uit :+

Ik volg ook (:

Hier zie je ze nog wel eens door een akker heenlopen als het pas omgeploegd is, en soms heb ik de neiging om er even heen te lopen en vragen of er al iets gevonden is, maar dan denk ik laat ook maar haha.

karuna schreef:
Ik ga je even volgen ook, denk al heel lang over de aanschaf omdat wroeten in de grond na een piepje spannend is en een bodemvondst altijd leuk is, hoe klein en simpel ook.

Dat is inderdaad erg spannend, en ik hoef heus geen 'grote' schatten te vinden hoor, een oud muntje vinden is al leuk :j

kinel schreef:
Mijn dochter heeft een teknetic euro tech en mijn man heeft een garret 250. Beide goede kwaliteit . De garret is preciezer in te stellen en gaat wat dieper. Ze doen regelmatig zoeken vinden dan ook wel leuke dingen. Op fb zijn verschillende groepen van metaaldetector.

Hebben je dochter en man die in een winkel gekocht of online?
En zijn die ook waterproof?
Het lijkt mij wel handig om één te kopen die tegen een spatje water kan...

Misschien is het wel leuk om hier een foto te plaatsen van gevonden voorwerpen, want ben best benieuwd wat voor schatten jullie hebben opgegraven :j

Ikzelf heb geen facebook :o

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 12:53

Bjarni schreef:
Mijn vriend is ook een enthousiast "schatzoeker" gaat dan samen met een vriend van hem op bepaalde plekken die ze zorgvuldig uitstippelen op avontuur.
Ze zitten inderdaad ook op zo'n metaaldetectorsfacebook.
Ik vind het wel grappig maar heb toch niet echt de behoefte om uren met ze door het bos te struinen achter de piepjes aan :+

Uren achterelkaar zoeken hoeft van mij nou ook weer niet haha, denk dat ik er na een uurtje of anderhalf ook wel weer flauw van ben hoor. Het moet wel leuk blijven ;)

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 12:55

moonsparkle schreef:
Ik zeg altijd als ik met pensioen ben kijk ik of ik nog rijk kan worden met een metaaldetector. T lijkt mij ook wel leuk en loop toch vaak met de hond bij bos en strand.

Ik denk wel vaak hoeveel oude schatten zouden er nog te vinden zijn, alles moet toch onderhand wel boven zijn :')

haha ik denk dat je op het strand vooral tegen bierdopjes aanloopt, maar je weet maar nooit wat er nog te halen valt :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:03

Ik denk er ook weleens over, omdat er hier met de oorlog nog weleens zaken verstopt zijn in muren enzo.

Maar hoe meer muren we dichtzetten hoe minder kans we uiteraard nog hebben om iets te vinden.
Ook in de wei en de vele bossen kun je veel tegenkomen.

Maar ik denk dat ik dan vooral troep naar boven haal dat achtergelaten is door andere boeren zoals rollen prikkeldraad die nu soms al omhoog komen.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:16

Durante die van mijn dochter hebben we in de winkel gekocht. Arena detectors in buurt van Nijmegen . En de andere hebben we overgenomen via marktplaats.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:33

Hoe duur is nou een algemene detector ? gewoon simpel waar je wel iets mee kunt vinden, niet een hele luxe maar ook geen kinderding.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:03

Vroegah wou ik er ook 1 , lijkt me best leuk :P

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:19

gohya schreef:
Hier vind je ze in verschillende prijzen.Mijn dochter heeft hem hier ook gekocht.
https://www.conrad.nl/nl/metaaldetector ... ggest=true

Die van 39.99 euro leek me wel wat, alleen dat ie maximaal 15 cm diep zoekt valt me tegen..
Is dit een normale diepte of stel ik me aan ?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:21

Ik leen die van mijn schoonvader weleens :P Dan ga ik in de zomermaanden nog weleens het strand af :P Je hebt nl mensen die hun geld onder hun handdoek begraven in een zakje en dat vond ik geregeld :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:34

hielkebro schreef:
gohya schreef:
Hier vind je ze in verschillende prijzen.Mijn dochter heeft hem hier ook gekocht.
https://www.conrad.nl/nl/metaaldetector ... ggest=true

Die van 39.99 euro leek me wel wat, alleen dat ie maximaal 15 cm diep zoekt valt me tegen..
Is dit een normale diepte of stel ik me aan ?

Nee dit is veel te ondiep.Je stelt je zeker niet aan hoor. ;)