HELP: contact verwijderen uit WhatsApp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

HELP: contact verwijderen uit WhatsApp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 11:04

Sinds een week heb ik mijn eerste smartphoontje (LG L40). En heb er sinds dit weekend WhatsApp op staan. Voordat ik dat deed al flink opruiming gehouden in mijn contactenlijst, maar er zijn toch een paar tussendoor geglipt. Nu heb ik dus een aantal personen in mijn WhatsApp contactenlijst staan, die ik kwijt wil. Maar hoe doe ik dat?

Ik heb ze al tig keer gewist in mijn gewone contactenlijst, maar ze duiken direct daarna als duveltjes uit doosjes weer op. Heb ook al WhatsApp verwijderd en weer geïnstalleerd. Toen ik WhatsApp verwijderd had waren ze wel uit mijn gewone contactenlijst, en na her-installatie waren ze er weer. Ze worden dus echt door WhatsApp gepusht -O- .

Moet ik eerst mijn volledige account opheffen en een nieuwe aanmaken? Of is er meer eenvoudige oplossing?

PS. Ik heb ze nu geblokkeerd staan. Maar ik wil ze gewoon kwijt.

CrazyCat

Re: HELP: contact verwijderen uit WhatsApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:08

Volgens mij kun je ze niet verwijderen alleen blokkeren zolang jouw nummer in hun contacten staat.

dejoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:10

Is het mogelijk dat ze nog ergens op je telefoon staan maar dat je in jouw 'gewone' contactenlijst alleen degene weergegeven hebt die bijv. op je sim staan?
Wanneer de betreffende personen dan op je telefoon staan opgeslagen, zijn ze voor jou niet zichtbaar maar staan ze er wel, het ligt dus een beetje aan je instellingen.

Als je gaat naar je contacten en dan iets in de trant van 'weergegeven contacten', moet je eens kijken wat je daar ingesteld hebt. Ik heb daar ingesteld 'SIM-contacten', oftewel alleen de contacten op mijn sim.
Mogelijk heb je de nummers 2 keer opgeslagen gehad, bijv. 1 keer op je sim en 1x op je telefoon.
Als je klikt op 'alle contacten', zie je alle contacten die je ergens opgeslagen hebt.
Misschien staan ze daar ergens ertussen? :)

Edit: CrazyCat, ik kan het mis hebben, maar ik meen dat het niet zo is zoals jij het zegt. Als ik iemand in mijn contacten heb staan maar zij mij niet, sta ik niet automatisch in hun WhatsApp-lijst ;)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 11:28

Dank voor jullie snelle reactie's. :j

Mijn contacten heb ik alleen via de SIM mee overgenomen van mijn vorige telefoon (een Nokia).

Er staan nu inderdaad wel 2 soorten contacten in de lijsten. Die met een SIM-kaart symbooltje bij de naam en die zonder SIM-kaart symbooltje. De te wissen contacten zijn alle zonder SIM-symbool. Die zijn dus op de ene of andere manier in de telefoon gekomen door een synchronisatie stap.

Hmm, ja, wat CrazyCat kwam ik ook al ergens tegen. Maar ik vind het te zot voor woorden dat ik niet zelf baas ben op mijn eigen telefoon m.b.t. wie ik wel/niet in mijn contacten heb staan en kan zien. Als dat echt zo is dan is dat voor mij voldoende reden om mijn account op te heffen.

Aanvulling. Het gaat dus als volgt:
Ik ga naar:
- Contacten
- Tik op het contact dat ik wil verwijderen en heb ik de WhatsApp info in het scherm
- Dan tik ik op menu
- Dan heb ik keuze uit: Wissen, Delen, Koppelen, Exporteren, Toevoegen aan homescreen
- Ik kies wissen
- Dan melding: Dit contact zal uit uw apparaat worden verwijderd, maar niet uit dat van de server: Ja | Nee.
- Ik kies Ja (bij Nee gebeurt er niets)
- Contact wordt gewist en verdwijnt uit de lijst.

En als ik even wacht, dan verschijnt het gewiste contact weer. Is een eindeloze cirkel .

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:41

Heb je dan wel de contact met simkaart symbool verwijderd?
Alleen van je telefoon verwijderen helpt niet als ze nog op je simkaart staan.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:50

Als je op hun naam klikt in whatsapp kan je toch kiezen voor de optie contact weergeven.. dan kom je waar ze staan in je tel en kun je ze verwijderen. Als je dan je whatsapp contacten weer refresht zijn ze toch weg?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 12:01

@Froukje: ja, het contact met simkaart symbool is wel weg. Er staat bij de contactinfo ook alleen nog maar het WhatsApp symbool en dan tel.nr. e.d.

@Kimbers: zo ver kom ik dus niet. Tegen de tijd dat ik aan vernieuwen contacten toe ben in WhatsApp is het contact al weer opnieuw opgedoken in de contactenlijst. Of ik begrijp je post niet goed, dat kan ook. Ben nog een smartphone-beginner :o? .

dejoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:06

Ik heb in ieder geval nog nooit gehad dat als iemand mijn nummer had maar ik hun nummer niet / ik hun nummer verwijderd had dat zij in mijn contacten stonden, dat is in principe niet mogelijk.

Kan het zijn dat je een bepaalde synchronisatie aan hebt staan? Bijv. een synchronisatie met facebook en dat de betreffende personen hun nummer daar hebben staan? (en het zo automatisch in jouw contacten komt?)

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:18

Ik heb hetzelfde met mijn LG wel blokkeren maar verwijderen lukt ook niet

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 13:13

@dejoni: die tip gaf een vriendin ook al. Ik heb alle synchronisaties met mail, Google en WhatsApp uit staan. Moet alles handmatig doen. Fb heb ik niet, vindt ik een ranzig :x medium. Ik vind dit dus al bloed-irritant, kan je nagaan wat er bij mij met Fb gebeurt... :') .

@meisje2000: ah, een mede-slachtoffer :D . In elk geval goed te weten dat het niet aan mijn onkunde ligt :+ .

Naar aanleiding van jullie antwoorden al wel even aan het experimenteren geweest met de contactenlijst. Als ik de instelling zet op SIM of telefoon zie ik ze niet in de gewone contactenlijst. Alleen als ik selecteer op "alles" of "WhatsApp". Ze staan dus echt alleen in WhatsApp.

Opties zijn dus kennelijk:
1) proberen alles te wissen van de telefoon, account opheffen en dan met een opgeschoonde lijst opnieuw proberen
2) accepteren en blokkeren
3) account WhatsApp opheffen en wat anders proberen

Hmm, ga eerst 1 doen denk ik, en als dat niet helpt nadenken over 2 of 3.

In elk geval bedankt voor jullie hulp tot dusver +:)+ .

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:15

Behalve dat het bloedirritant is dat je een contact niet kunt wissen, wat is het grote probleem? Als jij iemand in jouw contacten hebt staan hoef je die persoon geen appjes te sturen. Andersom als jij bij een ander in de lijst staat kan hij/zij je wel een appje sturen, ook als staat die persoon niet in jouw lijst ( tenzij je die persoon blokkeert).

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:19

Even naar de winkel waar je de telefoon gekocht hebt wellicht kunnen zij je helpen......

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 09:28

@Rex_Rolfo: Omdat o.a. de ex van mijn broer nu in mijn contactenlijst staat. Gezien hetgeen er tijdens hun huwelijk en de scheiding daarna is voorgevallen zit ik daar niet echt op te wachten. Dus ja, dat vind ik een probleem. Die staat nu dus inderdaad geblokkeerd. En ook wil ik zelf bepalen wie ik als contact heb in de door mij gekochte en betaalde telefoon. En niet de ene of andere dienstverlener (of hoe je ze ook wil noemen).

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:36

Roodvos schreef:
@Rex_Rolfo: Omdat o.a. de ex van mijn broer nu in mijn contactenlijst staat. Gezien hetgeen er tijdens hun huwelijk en de scheiding daarna is voorgevallen zit ik daar niet echt op te wachten. Dus ja, dat vind ik een probleem. Die staat nu dus inderdaad geblokkeerd. En ook wil ik zelf bepalen wie ik als contact heb in de door mij gekochte en betaalde telefoon. En niet de ene of andere dienstverlener (of hoe je ze ook wil noemen).

Dan denk dat je weer back to basic zult moeten. Je er zo aan ergeren is een verspilling van je tijd en zonde van je dag joh! Geniet :)