Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MareVeer schreef:Ja hier. Echt vervelend, thuis heben we Ziggo en dus geen wifi..![]()
Maar waarom doen ze dat eigenlijk?
Yvank_ schreef:Je DNS veranderen in 8.8.8.8 (van google) dan heb je gewoon internet.

Citaat:1.) Open Configuratiescherm
2.) In zoekbalk tik je "adapter" in
3.) Iets met netwerkverbindingen verschijnt, dat open je door er op te klikken
4.) Rechtermuisknop op de adapter die je gebruikt en dan kiezen voor eigenschappen
(de adapter die je gebruikt is meestal redelijk vanzelfsprekend, gezien er bij staat of ie draadloos of bekabeld is. Weet je het echt niet? Dan wordt 't gokken, overal instellen of 1 voor 1 de adapters in/uit schakelen om te kijken welke de goede is.)
5.) Je krijgt nu een schermpje voor de eigenschappen, in de lijst die verschijnt ff naar beneden scrollen en 1 keer klikken op "Internet Protocol Versie 4" zodat die blauw wordt
6.) Klik op eigenschappen
7.) Nu krijg je weer een ander schermpje, onderin dat scherm zie je "Automatisch een DNS..." die verander je naar "De volgende DNS..." en dan worden de vakjes daaronder wit. Daar tik je de IP adressen in van de DNS servers die je wilt hebben, ik zou OpenDNS aanraden:
208.67.220.220
208.67.222.222
8.) Dan op "OK" klikken
9.) Ook in 't andere venstertje op OK klikken
... en klaar.
Iris82 schreef:MareVeer schreef:Ja hier. Echt vervelend, thuis heben we Ziggo en dus geen wifi..![]()
Maar waarom doen ze dat eigenlijk?
Ik heb filmpjes zitten kijken van Anonymous (ze stonden in de reacties op Fok! gepost bij het bericht over de storing). Ze zeggen dat ze het doen omdat Ziggo hun beveiliging niet op orde heeft en daarom Ziggo willen waarschuwen.
Nee grapje, ik snap natuurijk dat je dit niet pland
Zij kiezen er ook niet voor. MariekeB schreef:Onzin dat Ziggo slecht beveiligd is. Je kan elk bedrijf plat krijgen met een DDOS.
Dat heeft niets met elkaar te maken.

Dat is natuurlijk ook een vereiste van een provider he?
Het is makkelijk want hij had het binnen een minuut gefixt
Hierboven staat er een voor open DNS.. Dus zal er ook wel een van google zijn.