Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tjady schreef:Wat ik je aanraad is om eerst eens te informeren wat je mag terug bouwen kwa oppervlakte, nokhoogte en dakgoothoogte. Aan de hand daarvan bepalen welke afmetingen je gaat gebruiken voor herbouw.
Mijn stal is gebouwd op een betonnen fundering. De spanten heb ik tweedehands gekocht. De spanten staan op betonnen poeren, om zo een betere hoogte te krijgen. Ik heb ongeveer 80 cm gemetseld en de bovenbouw is verder hout.
Je moet bij je gemeente vaak ook overleggen welk materiaal je wilt bouwen. Ik kreeg bijvoorbeeld geen vergunning voor damwand, wat jij nu wel noemt als optie. Het dak bestaat uit golfplaten en enkele lichtplaten.
De schuur kaal afgeleverd, dus zonder vloer, electra, water en boxwanden kwam ik 10 jaar geleden op 20.000 euro. Oppervlaktestal is 100 vierkante meter.
Ik zou veel op internet kijken naar voorbeelden en verschillende offertes vragen. Let op, offertes zijn vaak niet vrijblijvend.
josien_m_ schreef:Natuurlijk kun je wel offertes opvragen voor de koop! Je kunt zelfs al een bouwvergunning aanvragen vooraf zodat je weet dat je toestemming hebt voor de bouw.
(ontdekt toen wij ons huis verkochten, de nieuwe mensen hadden al een bouwvergunning voor de verkoop waar we niets van wisten!)
tjady schreef:Kan je asbestplaten niet hergebruiken? Misschien een onnozele vraag. Heb eerlijk gezegd geen idee of het kan en mag.
Als de platen heel zijn en je hoeft er niet aan te zagen, is asbest niet schadelijk.
melissapupa schreef:huisman gemert, ik zou de hal dan groter maken.
stallen, binnenbak, zadelkamer en wasplaatsen en nog ruimte voor een werkplaatsje bijvoorbeeld
maar dat zouden wij doen
https://www.huisman-gemert.nl/hallenbouw/prijzen/ prijzen kleine hallen
Brainless schreef:Ik denk zelf dat het asbest verwijderen meer gaat kosten dan een nieuwe schuur.
Billy20 schreef:melissapupa schreef:huisman gemert, ik zou de hal dan groter maken.
stallen, binnenbak, zadelkamer en wasplaatsen en nog ruimte voor een werkplaatsje bijvoorbeeld
maar dat zouden wij doen
https://www.huisman-gemert.nl/hallenbouw/prijzen/ prijzen kleine hallen
Bedankt, staan inderdaad prijzen bij dus daar heb ik wel wat aan. Jammer alleen dat er niet echt duidelijke foto's op de site staan.