Ervaring smart scales

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Ervaring smart scales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 16:19

:wave:

Hallo allemaal.
Omdat ik inmiddels redelijk bezig ben met gezond leven enzovoorts zit ik te dubben of ik over zal gaan tot de aanschaf van een smart scale. Omdat het best een flinke klap geld is die je ervoor uitgeeft vroeg ik me af of er Bokkers zijn die al ervaring hebben met een smart scale.

Hoe bevalt het, is het achteraf gezien je geld waard? :)

Kirrr

Re: Ervaring smart scales

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:24

Ik kende het niet, ben het net even gaan opzoeken.
Klinkt me als weg gesmeten geld.
Het enige wat een weegschaal juist kan meten is je gewicht; niet je vetpercentage, niet je vetverlies,...
Dus het enige nuttige is opvolging van je gewicht.
Dan zou ik een goedkope weegschaal kopen en het bijhouden in een excel of zelfs in 1 of andere fitness app.

BartVB
Eigenaar

Re: Ervaring smart scales

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:32

Jaren geleden een Wii Balanceboard gekocht, daar zat Wii Sports bij die iedere keer als je dat wilde spelen vroeg om op het balanceboard te gaan staan zodat o.a. je gewicht werd gemeten. Tot mijn stomme verbazing had alleen dat al invloed op m'n gewicht.

Het is heel suf, maar omdat je weet dat je binnen korte tijd geconfronteerd gaat worden met de gevolgen van het enorm schranzen bij een BBQ houd je je toch in en vraag je je af of een 2e keer opscheppen echt nodig is. De Wii liet iedere keer een grafiekje zien met je gewichtverloop en je probeert dat toch binnen de perken te houden.

De Wii gingen we een stuk minder gebruiken (zomerperiode, minder thuis), toen bij een aanbieding een Withings weegschaal gekocht. Dat ding doet ongeveer hetzelfde maar dan zonder het blije poppetje van de Wii :)

Ik vind het prima werken iig. Je kan natuurlijk ook zoiets bijhouden in Excel of in een app maar ik weet dat ik daar de discipline niet voor heb en ik zou hogere gewichten dan normaal ook 'vergeten' in te vullen denk ik :) Ander ding is dat ik statjes gewoon leuk vind :D Geinig om de kerstperiode terug te zien, of de (meestal flinke) daling na een vakantie of de gevolgen van het aanpassen van je eetpatroon (of het weer laten verslappen daarvan).