Vlekken uit kleren door deo? Iemand ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Vlekken uit kleren door deo? Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 11:44

Beste allemaal,

Ik gebruik tegen het overmatig zweten Rexona Maximum protection. Omdat 's avonds voor slapen gaan erop doen niet werkt voor mij doe ik het nu meestal een uurtje voordat ik mijn t-shirt aan doe erop.

Alleen ik merk nog altijd dat ik van die lelijke gele vlekken in mijn witte t-shirts heb.

Iemand een wondermiddel om die eruit te krijgen? Hebben al vanalles geprobeerd. Maar uiteindelijk na een half jaar gooi ik de t-shirts maar weg.... dure hobby dus.

Ailill

Re: Vlekken uit kleren door deo? Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:48

Yes, hier afgelopen week een onderzoek gestart. . . 3 nieuwe shirtjes en hetzelfde probleem. Juist de deo's met extra veel bescherming geven die gele vlekken. Wat je kunt proberen is een beetje bleek aanmaken met water en dit voor het wassen op de vlekken sprayen, al gaat de kwaliteit dan wel hard achteruit. Ik heb als test een heel uit shirt een paar uur in verdunde bleek laten weken, spierwit.

Wat eigenlijk nog beter helpt, wel alleen bij vrij nieuwe en niet te grote vlekken, een vaatwastablet. Al mijn witte was is echt spierwit na het wassen met een vaatwastablet. Gewoon de was doen zoals je altijd doet en dan een vaatwastablet in de trommel mikken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:53

Witte shirts gooi ik hier in een badje met wat bleek erin en daarna door in de wasmachine. Vooral goed verdunnen en niet te lang laten weken (geen nacht); want met pech kan je hele shirt vergelen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:56

Ik heb daarvoor van die oksel inleg pads. Te koop bij de drogist, dit zijn zachte beschermstukken die je tussen oksel en shirt doet en die kun je weggooien. Scheelt een hoop vlekken in je shirts en je zweet minder voor de buitenwereld.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:56

vuurneon schreef:
Witte shirts gooi ik hier in een badje met wat bleek erin en daarna door in de wasmachine. Vooral goed verdunnen en niet te lang laten weken (geen nacht); want met pech kan je hele shirt vergelen.
De kwaliteit/vezels gaat sowieso achteruit, persoonlijk zou ik dit in uiterste gevallen toepassen en dan d.m.v. een spray voor het wassen.

Vaatwastablet werkt echt bizar goed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:58

Klopt, maar optie 2 is weggooien haha dus zo erg vind ik het niet dat de gaten er dan er eerder invallen dan zonder bleek :')

Vaatwastablet erbij ga ik eens proberen! Nog goed voor de wasmachine ook :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:00

Da's waar :D

Klopt, vooral het glansspoelmiddel werkt goed tegen vlekken. Heb zelf alles in een tabletten en dus geen fles glansspoelmiddel.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 12:49

En als er dan een opdruk opzit op het witte t-shirt? Kan dat dan ook met die vaatwastablet?

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:00

Ik laat het een nacht weken in de groene biotex met een schep soda voordat ik het was. Is wat minder agressief dan bleek / chloor.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:02

Glansspoelmiddel. Gewoon dat spul wat je in je vaatwasser doet, oplossen in wat warm water, shirtje even laten weken en uitspoelen/wassen.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:05

ailill: welk merk vaatwastabletten gebruik je hiervoor? Vind het reuze handig klinken!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:07

Ik las je titel heel anders........ (door deo vlekken uit kleding...) :')

Die tip van Ailill ga ik ook eens proberen!

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:09

Mijn vriend heeft laatst bij een gekleurd shirt, die hij anders ging weggooien, wasbenzine geprobeerd. Hij heeft het met een tandenborstel zachtjes ingeboend, toen uitgespoeld en in de wasmachine gemikt. Het heeft echt mega-goed gewerkt. Er zaten echt supergrote deovlekken in en die zijn weg terwijl de kleur intact is.

Ik ben nu heel benieuwd naar de vaatwastabletten. Die ga ik de volgende keer bij de witte was proberen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:15

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:17

hoogendroog schreef:
ailill: welk merk vaatwastabletten gebruik je hiervoor? Vind het reuze handig klinken!
Ik gebruik Dreft all-in-one citrustuin, ruikt nog lekker ook. Al gaat het vooral om het glansspoelgedeelte. Voor de oudere bokkers: bruistabletten voor een kunstgebit hebben hetzelfde effect :j

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:20

Verdomd die heb ik liggen! Dat zijn toch degene met die oranje vloeistof erin? Droomt al van SPIERwitte shirts van manlief.

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:26

Maar, schuimt dat niet teveel in de wasmachine?
Zou echt bang zijn dat ik men wasmachine ermee naar de knoppen hielp

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:28

hoogendroog schreef:
Verdomd die heb ik liggen! Dat zijn toch degene met die oranje vloeistof erin? Droomt al van SPIERwitte shirts van manlief.
Hahaha, ik heb vorig jaar zo'n 100 stuks zak gekocht. Eerste keer ging het niet helemaal juist, tablet bleef onder het raampje liggen :')

Let wel, bij mij was de insteek die gele vlekken en die zijn geheel verdwenen. Ook blijft mijn was tegenwoordig wit, al let ik ook beter op wat ik in de machine stop (vroeger alles door elkaar en nu gescheiden). Ook werkt dit het best bij recente vlekken.

Edit; inderdaad die met oranje vloeistof.
Laatst bijgewerkt door Ailill op 12-08-15 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:29

_Milo schreef:
Maar, schuimt dat niet teveel in de wasmachine?
Zou echt bang zijn dat ik men wasmachine ermee naar de knoppen hielp
Ik ben er de eerste keer 45 min bij gaan zitten en scherp in de gaten gehouden, inmiddels 4/5 wasjes zo gedaan en geen probleem. Extra schuim valt reuze mee.

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:46

Nacht weken in een emmer water met flink wat witte natuurazijn. :)* daarna in de wasmachine
Mijn moeder stopt al mijn witte kleding eerst een nacht in de witte natuurazijn voordat ze het in de wasmachine stopt, alle gele vlekken gaan er altijd uit.

Zelfs een chiffon shirtje met gigantische gele plekken van een jaar oud. Had dat shirt blijkbaar zonder goed te kijken opgeborgen op zolder, toen ik hem weer wilde dragen zag ik pas die vlekken.. Zelf had ik alles al geprobeerd, vanish, biotex etc. en wilde het shirt weggooien, gelukkig had mijn moeder nog een poging gewaagd, bewijst maar weer mama's alles kunnen :D Sindsdien mag zij al mijn witte was doen :o

Geurtjes die blijven hangen gaan er ook uit, heb vaak dat ik een schoon shirt aan trek en binnen een uur weer "oud zweet" ruik, na een nachtje weken is het meestal zo goed als weg.

Ondertussen wordt ik het wel zat, niet alleen die gele plekken maar ook dat ik geen grijs of ander kleurtje aankan omdat je meteen natte plekken ziet, ben dus aan het sparen voor een operatie zodat ik hopelijk geen zweetoksels meer krijg.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 07:28

Inderdaad, azijn is ook een goede oplossing. Op mijn vorig werk waar ik polyester hemden moest dragen in de hitte had ik allemaal gele plekken onder de oksel en kwam er bij het strijken meteen een zweetgeur boven. Een nachtje in de azijn mikken en alles weg!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 11:32

jeeeeeey wij hebben iets gevonden wat werkt.
Bij kruidvat verkopen ze dit product:
Afbeelding

De vlekken die al langer in de shirts zitten gaan er niet helemaal uit, maar de nieuwe shirts met vlekken zijn weer wit :D