Drukgevoeligheid instellen Gimp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hannah41

Drukgevoeligheid instellen Gimp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 15:11

Hay,
Ik heb het gevoel dat ik de laatste tijd alleen maar 'hoe moet dit' topics open, sorry voor het ongemak. :o Ik heb een tijd geleden een tekentablet aangeschaft om digitaal mee te tekenen, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om in Gimp de drukgevoeligheid in te stellen. Alle lijnen blijven gewoon recht net als met de muis terwijl mijn tablet dit wel zou moeten kunnen. Ik heb zelf ook al wat dingen gegoogeld, maar niks helpt. Aangezien hier ook enkele digitale tekenaars zitten zou ik het daarom graag hier vragen. :)

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Re: Drukgevoeligheid instellen Gimp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:21

Welke versie van GIMP heb je? :)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 15:24

GIMP 2.0 de Nederlandse versie :)

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:56

Probeer eens naar Bewerken => Voorkeuren => Invoerapparaten => Uitgebreide invoerapparaten configureren... te gaan. Daar kies je je tablet en zet je de modus naar "Scherm". :)

Zou je als dat niet werkt eens een printscreen van je toolbox willen maken als je het penseeltje hebt geselecteerd? Daar moet de drukgevoeligheid ook ingeschakeld staan namelijk.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 16:15

Aha, er is al iets veranderd dankjewel!
Alleen, lopen de lijnen nu enkele seconden achter. Als ik een lijn trek duurt het zeg maar echt drie seconden voordat de lijn zich langzaam vormt op het scherm. En ik moet mijn pen bijna door de tablet heen drukken om het zwart te krijgen. :=

Artocreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:51

Hmmm dat zou je onder het penseeltje in GIMP of in een instellingen/voorkeuren programma dat bij je tablet zat, moeten kunnen veranderen. In ieder geval dat hard drukken om het zwart te krijgen kan je veranderen door de gevoeligheid van de punt aan te passen. Hangt een beetje van je tablet af hoe dat moet.
Dat het langzaam is kan ook gewoon komen doordat je computer langzaam is of je bv in een heel groot bestand/met een hele grote brush werkt.

hannah41

Re: Drukgevoeligheid instellen Gimp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 18:11

Ik zal er eens naar kijken! Bedankt voor je hulp! :D