Ervaringen grind/marmerstonevloer en natuurstenen vloer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Ervaringen grind/marmerstonevloer en natuurstenen vloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 20:11

Hallo bokkers!

Nu de aankoop van ons nieuwbouwhuis steeds verder vordert, zijn wij ons aan het oriënteren op stenen vloeren. Onze eisen:

- Slijtvast
- Geluidsarm
- Niet glad i.v.m. wegglijden van onze 2 honden
- Makkelijk schoon te maken
- Eenvoudig in onderhoud
- Niet 'spiegelend', ik kan er niet tegen om elke hondenpoot afgedrukt te zien :+
- Prijs is minder van belang

Nu zijn we een beetje verliefd geworden op een marmerstonevloer, hebben de kleuren al zowat uitgekozen :=, maar op internet lezen we wisselende reacties over het schoonhouden van deze vloer.

Daarom willen we eventueel ook kijken naar een natuurstenen vloer.

We zijn heel blij met elke ervaring die we van mensen zelf horen met betrekking tot deze vloeren, want volgens de verkopers is alles wat wij willen de perfecte keuze :j.

Wie kan en wil iets vertellen over de (grind/marmer/natuur)stenen vloer in zijn/haar huis, misschien met foto's erbij? Hopelijk wordt de keuze voor ons dan weer iets makkelijker. We zijn erg benieuwd!

suus_pepper

Re: Ervaringen grind/marmerstonevloer en natuurstenen vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:20

Mijn ouders hebben veel marmer in huis. Grote fout geweest. Ze gaan alles vervangen. Er zitten grote bruine vlekken in, het is mat geworden en glom eerst. Er kan bijna geen enkel schoonmaakmiddel op, er komen nu prachtige grote mat zwarte tegels in. Dat marmer wordt het nooit weer..

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 20:24

Marmerstone bedoel je, suus_pepper? Marmeren tegels willen wij sowieso niet!

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:25

Oei, dat verschil weet ik niet precies. Ga even googlen ;)

Edit: mijn ouders hebben echt de tegels. Dus helaas kan ik je dan niet verder helpen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:35

Wij hebben een natuurstenen vloer. Of tenminste mijn Schoonouders. Mag alleen met water schoongemaakt worden. En maar 2x per jaar met groene zeep.
Laat je iets vallen ga je altijd een vlek blijven zien omdat natuursteen open poriën hebben waar het dus direct in gaat zitten. Groene zeep gaat dit iets tegen. Maar daarom mag je ook maar 2x per jaar met groene zeep aan de slag. Hij is wel slijtvast. Hebben een kat en die glijd niet uit. Als honden niet door het huis rennen valt dat ook mee. En deze spiegelt niet.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:54

Wij hebben een natuurstenen vloer in de gang. Het is vietnamees hardsteen. De steen zelf is erg hard en slijtvast. We hebben hem geimpregneerd zodat vlekken niet in de stenen trekken. Hij is erg makkelijk schoon te houden.

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:01

Dat marmerstone is dat niet gewoon een gietvloer/grindvloer?

Mijn fysiotherapeut heeft het liggen in de praktijk.
Hij wil het nooit meer.
Zonder laagje er over is het stroef en gaan je sokken stuk.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:05

Bij mijn ouders thuis hebben ze een stenen vloer die uit lange planken is opgebouwd. Deze lijken op hout maar zijn van steen.

Geeft de voordelen van steen qua schoonhouden en maken maar de uitstraling van echt hout. Ik vind het echt geweldig. Zij hebben 2 katten en een hond en geen problemen met vieze pootjes etc.