Windows 10 - slaapstand -> niet meer tot leven komen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Windows 10 - slaapstand -> niet meer tot leven komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 10:38

Grom, wat is dit nu weer voor getrut >;)

Paar dagen geleden ge-upgrade naar Windows 10 en sindsdien als ik even wat anders ga doen en daarna weer terugkom bij mijn laptop, is het beeldscherm zwart (op slapen gesprongen zeg maar) en komt niet meer tot leven....

Normaal drukte ik gewoon op Enter en dan kon ik weer verder maar nu reageert hij nergens op (zover ik geprobeerd heb) en moet ik uiteindelijk dan maar de Power knop een poosje ingedrukt houden om hem uit te zetten. En dan weer opnieuw opstarten. Maarja dat kan ook de bedoeling niet zijn.

Zitten zoeken in de instellingen en alle automatische uitschakel opties op "nooit" gezet. Dat werkt, alleen nu blijft het scherm natuurlijk altijd aan staan en ik heb liever dat hij wel op zwart gaat als ik een 10 minuten weg ben ofzo. En dat hij dan gewoon weer verder gaat als ik op Enter druk.

Dus nu doe ik dan maar de klep dicht als ik even wat anders ga doen. Maarja dan heb ik dus nog steeds dat gemuts dat hij bij het open doen van de klep niet automatisch opstart en ook niet als ik op wat toetsen druk.

Ik kan nergens iets van een instelling vinden die bepaalt dat hij weer gewoon tot leven moet komen uit de slaap (of sluimer) stand -O-

Wat mis ik hier nu :? Iemand een oplossing *duimt* misschien?

Het is een HP Pavilion van nog geen jaar oud. Voor upgrade naar Windows 10 deed hij het dus prima maar blijkbaar zijn er instellingen veranderd.... -O-

ElSea

Re: Windows 10 - slaapstand -> niet meer tot leven komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:46

Ik moet bij mij gewoon een keer op het aan knopje klikken, dan gaat ie weer aan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 11:03

Was het bij ook maar zo'n feest, maar helaas.... nadat de Enter knop tot mijn verbazing niet werkte heb ik de power knop geprobeerd...kort, iets langer, nog iets langer... toen nog wat verschillende andere toetsen en zelfs Ctrl+Alt+Del maar hij geeft totaal geen sjoege.

Inmiddels de afgelopen dagen zo'n beetje alle knoppen wel geprobeerd als het weer zover was en het stomme ding wordt gewoon niet wakker _-:(

Enige manier om hem weer aan de praat te krijgen is uitschakelen..maar dat vindt 'ie niet zo tof natuurlijk als ik dat zo doe terwijl er nog vanalles open staat :P

Je hoort hem wel zoemen, lampjes branden....alleen hij komt niet uit die slaap (of sluimer, wat is het) stand -O-

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:21

Dan vind ik coma stand een betere benaming :')

Hier reageert de laptop op de spatiebalk, maar die zal je vast ook geprobeerd hebben

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 11:25

Ja inderdaad :')

Spatie na Enter geprobeerd terwijl ik mijn opties zat te overdenken :P

Maar het is ongetwijfeld ergens een instelling lijkt me >;) Het is echt na die update ontstaan.
Geklööt altijd met die computers.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:28

De beste oplossing: uit het raam gooien en een mac kopen :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 11:28

Nou dat denk ik niet :P

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:36

Stomme vraag, maar staat er toevallig niet een update klaar om te installeren?

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:38

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Toshiba laptop en ik vind het erg irritant! Hij gaat dan idd in slaapstand en af en toe kan ik hem met een toets weer wakker maken maar hij blijft bijna altijd in coma. Powerknop 1x induwen werkt ook niet dus ik moet hem inderdaad ook altijd uitschakelen door de powerknop erg lang in te houden, om hem vervolgens weer helemaal opnieuw op te starten.

Tips zouden inderdaad erg welkom zijn!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 11:41

Nee dat dacht ik eerst ook, maar in principe zou alles goed en bijgewerkt moeten zijn.

Expres ook al een paar keer opnieuw opgestart want verbinding met printer was ook ineens weg en nog wat rare dingen, maar dat doet het alweer een paar dagen :)

Alleen dat coma dat blijft -O-

Free: bij jou ook na Windows 10?

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:43

Mijn laptop heb ik nu een halfjaar denk ik en er stond vanaf het begin al Windows 10 op.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:39

Als je wat langer wacht.. Komt hij er dan wel uit?

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:42

Ja hier nog een! Remedie bij mij is een compleet nieuwe installatie te doen... Raad ik je niet aan trouwens. Gebruik de service tag op je laptop om te zoeken naar nieuwe drivers. Dat heeft redelijk geholpen maar systeem is nog lang niet stabiel.

Toevallig een HP? Ik lees nu van wel! Zelfde waarschijnlijk. Zoek op de site naar het juiste driverspack ;).

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:47

Zou je vraag even in het volgende topic zetten. Daar zitten de mensen die er meer verstand van hebben.
[HTT] windows 10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:02

FriesWytske schreef:
Zou je vraag even in het volgende topic zetten. Daar zitten de mensen die er meer verstand van hebben.
[HTT] windows 10

Vandaar dat ik hier ook een slotje plaats.