Simkaart niet geactiveerd, Vodafone onbereikbaar, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Simkaart niet geactiveerd, Vodafone onbereikbaar, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 10:04

Ik heb sinds gisteren een nieuwe telefoon, met bijbehorende nieuwe simkaart.
Nu is mijn nieuwe simkaart helaas niet geactiveerd, maar mijn oude werkt ineens ook niet naar behoren. Ik kan nog wel gebeld worden, maar niet meer zelf bellen.

Ik heb gisteravond een uur in de wacht gestaan bij Vodafone, werd ineens opgehangen en omdat het na 20.00u was, was de klantenservice gesloten. Vanochtend meerdere keren gebeld, weer wacht.
Via My Vodafone zou het moeten kunnen, maar hij geeft aan dat er geen simkaart geactiveerd moet worden, dus ik kan niks. De chat is ook niet bereikbaar omdat het te druk is. Dus heb ik vanochtend ook maar een bericht op de FB pagina van Vodafone geplaatst.

Ik zou toch graag willen bellen als dat nodig is, maar hoe krijg ik dit zo snel mogelijk opgelost?
De berichten op FB word ik ook niet optimistischer van :=

Lennox

Re: Simkaart niet geactiveerd, Vodafone onbereikbaar, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:09

Ik heb dat pas ook gehad. Ik moest ook wel een tijdje wachten tot ik iemand aan de telefoon kreeg maar toen ik eenmaal iemand aan de lijn had was het binnen vijf minuten opgelost. Ik zou dus gewoon weer even bellen en wat geduld opbrengen :).

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:12

Lennox schreef:
Ik heb dat pas ook gehad. Ik moest ook wel een tijdje wachten tot ik iemand aan de telefoon kreeg maar toen ik eenmaal iemand aan de lijn had was het binnen vijf minuten opgelost. Ik zou dus gewoon weer even bellen en wat geduld opbrengen :).

Hier ook. 50 minuten in de wacht gezeten, maar toen er iemand opnam was ik binnen 5 minuten geholpen.

Het is echt een kwestie van volhouden daar, want ze hebnen volgens mij altijd een chronisch te kort aan telefonisten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:12

Nieuwe simkaart moet je zelf activeren via een 0800 nummer dacht ik, anders nu gewoon weer bellen. Indd 5 minuten. Hebhet van de week ook gehad

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:13

Heb je geen winkel in de buurt waar je even langs kunt?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 10:15

Nee, niet in de buurt. Maar ik denk dat ik maar even om ga rijden inderdaad. Denk dat dat de snelste oplossing is. Ik heb echt niet de tijd om een uur aan de telefoon te wachten nu ivm werk. Ik heb dat vanochtend ook al een paar keer geprobeerd. Alles bij elkaar inmiddels 2,5 uur...
Gister tijdens etenstijd wel gedaan (mag toch hopen dat dat ook niet van je bundel af gaat :+ ), voor ik er uit werd gegooid. Het zal zo opgelost zijn, maar dan moet ik wel contact krijgen.

Zelf activeren gaat niet, omdat er volgens MyVodafone geen nieuwe simkaart te activeren is.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:19

Amanda schreef:
Nee, niet in de buurt. Maar ik denk dat ik maar even om ga rijden inderdaad. Denk dat dat de snelste oplossing is. Ik heb echt niet de tijd om een uur aan de telefoon te wachten nu ivm werk. Ik heb dat vanochtend ook al een paar keer geprobeerd. Alles bij elkaar inmiddels 2,5 uur...
Gister tijdens etenstijd wel gedaan (mag toch hopen dat dat ook niet van je bundel af gaat :+ ), voor ik er uit werd gegooid. Het zal zo opgelost zijn, maar dan moet ik wel contact krijgen.

Zelf activeren gaat niet, omdat er volgens MyVodafone geen nieuwe simkaart te activeren is.

Wat voor nummer heb je moeten bellen? 0900 nummers gaan inderdaad niet van je bundel af, maar vallen er zelfs buiten, waardoor je gewoon extra betaald voor je abonnement die maand ;) .

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:20

Amanda schreef:

Erg eigenlijk, dat je (ondanks dat er geen winkel in de buurt is) sneller heen en weer bent gereden dan dat je aan de beurt bent aan de telefoon bij Vodafone :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 10:24

Klantenservice is 1201. Andere nummers kan ik niet bellen naar buiten toe :+
En daar geven ze aan dat het 45 cent per minuut is, dus buiten bundel inderdaad. Heb vanochtend dan ook de vaste telefoon op mijn werk gebruikt voor het 0800 nummer. Maar dat kan ik niet heel de ochtend doen natuurlijk :=

Goof: dat is wel binnen het uur ja :D

Edit: sta op dit moment alweer 10 minuten in de wacht overigens. Nog 1x proberen....

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:35

Ik heb laatste gebeld rond half 8 sochtends, kwam er gelijk doorheen.
Ook als je bij t keuzemenu de "mevrouw" niet laat uitspreken maar meteen je nummer indrukt en daarna nog wat random toetsen, kom ik er meteen doorheen.
Anders is t idd heeul lang wachten soms :+

Ik heb trouwens wel reactie gehad via facebook, mensen op die facebook lopen idd veel te zeiken maar daar moet je niks van aantrekken :P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 10:38

Ik ben vanochtend om half 8 begonnen, half uur in de wacht. Moest in gesprek, dus om half 10 nog eens geprobeerd. En nu weer.
Gister was het 19.05u toen ik belde.
20 minuten. Ik wacht nog steeds :+
Nog 10 minuten en ik moet weer in gesprek, hoop dat het voor die tijd lukt.

En anders vanmiddag of morgen maar even naar een winkel rijden. Moet er nu niet aan denken dat ik met pech onderweg kom te staan en niet eens de ANWB kan bellen ofzo :=

Edit: gelukt *\o/*
Eindelijk contact gekregen en was binnen de minuut opgelost uiteraard :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:48

Zo gaat het altijd. Wat ik zelf nog wel eens doe ik proberen via google het nummer van een winkel te pakken te krijgen. Dat werkt beter dan via het call centre. Alleen is dat niet bij elke winkel mogelijk om zo'n direct nummer te vinden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 10:51

Kon 48 uur duren voor hij het zou doen, maar het werkt zelfs al. Dat is wel heel fijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:29

Als je geen Red abbo hebt moet je indd bijbetalen.. En als je zakelijk bent ook niet dacht ik. Fijn dat het opgelost is!