[VRAAG] BTW Nummer? KVK?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

[VRAAG] BTW Nummer? KVK?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 09:51

:wave:

Dankzij een leuke netwerk dag zijn er wat bedrijven die graag een offerte van mij ontvangen voor wat fotografiewerkzaamheden. Dit alles staat nog wel in de kinderschoenen, maar als het door gaat zijn het mooie opdrachten waar vast nog meer uit komt rollen en dan komt de vraag.. Hoe ga ik dit doen?

Hoe zit het met het aanvragen van een KVK of BTW nummer? Uit oude berichten heb ik gelezen dat je ook alleen een BTW nummer kan aanvragen. Wat zijn hier de voordelen van? Hoe doen andere fotografen dit?

Heeft iemand voor mij meer informatie of kan ik het beste even aankloppen bij de Kamer van Koophandel?

Muurp

Re: [VRAAG] BTW Nummer? KVK?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 15:46

FK -> HTT.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:04

Als je een dienst verricht of iets levert, moet je volgens mij ingeschreven zijn bij de kvk. Daar kunnen ze je ook wel verder helpen. Ook op belastingdienst.nl zakelijk staat veel info. Als het slechts eenmalig is, zou ik er nog geen bedrijfsmatige activiteit van maken.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:07

Op de site van de Kamer van Koophandel staat een boel informatie waar ik voor mezelf ook heel veel aan heb gehad ;)

Misschien heb je daar wat aan?

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:57

Bij het inschrijven van de Kvk wordt er automatisch een melding gedaan naar de belastingdienst. Je krijgt dan direct een BTW nummer. Uiteraard wel aangeven bij de kvk dat je belaste prestaties verricht. Als het kleinschalig is zou ik eerst gewoon de werkzaamheden uitvoeren zonder btw en opgeven bij je aangifte inkomstenbelasting als inkomen uit overige werkzaamheden.