Bestaat dit soort wekker?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Bestaat dit soort wekker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 22:40

Heel bokt gaat mij uitlachen.. :') Maar toch ga ik het vragen..

Ik word een beetje gek van mijn wekker. Deze heeft alleen een erg irritante zoomer. Laat ik nu al geen ochtend mens zijn, dus ik kan al chagrijnig reageren op dat irritante geluid %)

Nu kwam de gedachte bij mij op: zal de voor mij ideale wekker bestaan?
Mijn eisen zijn:
- geen mobiel, die gaat uit "s nachts. Slaap ook minder goed als deze aan staat. Pak de mobiel te makkelijk om toch nog ff alles te checken .
- het moet een vrolijk deuntje kunnen afspelen en niet alleen een zoomer.
- geen wekkerradio met van die felle cijfers. Mijn nachtkastje is even hoog als het bed, dus als ik de ogen open doe kijk ik er in, vind ik niet prettig.
- liefst ook geen klokje dat tikt, veelal hebben deze ook alleen maar een zoomer deze valt dus al af.

Maar bestaat zoiets wel?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:42

Ik had van ikea een digitale waar je zelf een liedje op kon nemen en dag ging dan af! Ik werd elke ochtend vrolijk wakker :D zal is kijken of ze die nog hebben

Edit die verkopen ze dus niet meer ;(
Laatst bijgewerkt door F_inley op 25-07-15 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Bestaat dit soort wekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:43

Toch iets anders, maar is een lichtwekker niet iets voor je?
Die zorgt er op een natuurlijke manier voor dat je wakker wordt.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 22:46

Bedoel je een wake-up light?
Heb ik ook over na gedacht, maar hoor verschillende verhalen. Onder andere dat je er aan went en er dan gewoon door heen slaapt.. en dat is niet de bedoeling.. daarom twijfel ik nog.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:48

Ik heb als ik moet melken (de koeien. ;) ) een wekker die afgaat met koeiengeluid. Gewoon geloei van een koe. Is zoiets niet voor je? Is van DeLaval geloof ik. :)

Anoniem

Ja, een wake-up light.
Ze zijn wel aardig prijzig ook. :=
Ik heb trouwens ook een vreselijke hekel aan het geluid van de wekker, ook bijv. de kookwekker of het piepje van de magnetron. :')
Word standaard 2 minuten voor de wekker altijd wakker en kan hem dan op tijd uitzetten. :+

Anoniem

Ik heb ooit in mijn jonge jaren een wekker bij Divoza gekocht die galopgeluid liet horen. Eerst zacht en daarna steeds harder. Dus kataklop, kataklop, kataklop en dan gehinnik. :D

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:50

KoudbloedKim schreef:
Ja, een wake-up light.

Ik heb trouwens ook een vreselijke hekel aan het geluid van de wekker, ook bijv. de kookwekker of het piepje van de magnetron. :')

Word jij dan ook gek van die reclame met daarin die wekkergeluiden? Man man, dan trek ik altijd een smoel naar die autoradio. -O-

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:50

Ik heb een wake up light nou die gaat eruit binnekort 20 min van te voren gaat het licht aan en dan word ik er dus al wakker van...., hij staat al op lichtniveau 1.
Vind het helemaal niks dacht dat ik er minder last van zou hebben.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 22:50

Een wekker met koeiengeloei of galopgeluiden lijkt me ideaal..:P.
Ik ga ff googlen.. ook op een wake-up light..

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:52

Mijn zus (of eigenlijk mn zwager) heeft een systeem met een Ipod en een wekker'radio'. Die kan erin klikken als het ware en dan kun je instellen welk nummer je als wekker wilt. Of er wordt gewoon een afspeellijst gestart om je wakker te maken. Geen idee hoe het precies werkt maar als je wilt (en je kunt er niet op een andere manier achter zien te komen) kan ik wel vragen hoe het werkt?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:52

Ik had vroeger een wekker met geluiden. Ruisende golven, kraaiende haan en een trein die op je af kwam. Kon je zelf kiezen wat het beste paste bij je. Het is er dus wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:53

Chiave schreef:
[naam] schreef:
Ja, een wake-up light.

Word jij dan ook gek van die reclame met daarin die wekkergeluiden? Man man, dan trek ik altijd een smoel naar die autoradio. -O-
Ja, ik heb het zelfs al met de deurbel. _O-
Kan gewoon niet tegen harde geluiden. :')

puppy1128

Hoe werkt die wake-up light dan? Want als ik gordijnen open laat staan ben ik echt niet om 6 u wakker hoor :')

Chiave

KoudbloedKim schreef:
Chiave schreef:

Ja, ik heb het zelfs al met de deurbel. _O-
Kan gewoon niet tegen harde geluiden. :')

Ik wist dat ik niet alleen was. *\o/*

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:55

ItsMe2 schreef:
Bedoel je een wake-up light?
Heb ik ook over na gedacht, maar hoor verschillende verhalen. Onder andere dat je er aan went en er dan gewoon door heen slaapt.. en dat is niet de bedoeling.. daarom twijfel ik nog.

Een wake-up light werkt natuurlijk niet alleen met licht, maar ook met geluid, dus het lijkt me sterk dat je daar aan went. Ik heb een wake-up light van Philips en gebruik altijd het licht en de radio om wakker te worden, maar er zitten ook vogelgeluidjes en dergelijke op.

Er zitten overigens wel lichtgevend digitale cijfers op mijn wake-up light, maar die kun je ook feller of minder fel zetten. Op de laagste stand zul je er waarschijnlijk geen last van hebben.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:56

Kan je niet een vliegende wekker nemen? Daar moet je achteraan rennen 's ochtends vroeg :')

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 22:57

Weet niet of ik daar vrolijk van wordt.:P

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:59

Zelf word ik ook helemaal gek van hetgene wat je opgesomd hebt. Bij mij helpt de wake-up light wel goed :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 23:00

Ik ga mij morgen eens verder verdiepen in een wake-up light..:j

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 23:00

Ik heb een wekker van de hema waar mijn ipod op kan. Dus muziekje kan ik kiezen. Kan trouwens ook zo'n irritante zoemer kiezen of de radio. De cijfers geven natuurlijk wel licht. Maar die kun je dimmen of uitzetten. Ideaal vind ik. Ik heb die 's nachts ook uit staan. Maar als ik wil weten hoe laat het is (of even wat licht nodig heb) dan kan ik met een knop ze aan zetten. En weer uit natuurlijk.

http://www.hema.nl/winkel/huis-en-tuin/ ... -(13710102)

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 23:03

Ik heb ook een wake-up light, ik hou van dat ding. Niet van het licht, dat heb Ik uit staan. Wel van de heerlijke vogelgeluidjes die me wekken. Al is zo'n ding misschien wat prijzig voor alleen de vogeltjes.. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 23:05

Je hebt ook z'n wekker die er van door gaat als hij af gaat!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 23:06

Sourire schreef:
Ik heb ook een wake-up light, ik hou van dat ding. Niet van het licht, dat heb Ik uit staan. Wel van de heerlijke vogelgeluidjes die me wekken. Al is zo'n ding misschien wat prijzig voor alleen de vogeltjes.. :P

Ze kan ook een parkiet op haar nachtkastje plaatsen? :')

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 23:07

Hier een wekkerradio met felle cijfers.
Maar ik lees altijd nog even in bed, en dan leg ik gewoon het boek over de wekkerradio heen, nergens last van dan. :+