Gamecomputer, waar en welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shiroihebi

Gamecomputer, waar en welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 12:16

Aangezien het eindelijk vakantie is en ik een aantal weekjes vrij heb, wil ik graag weer eens gaan gamen.

Ik heb echter wel een probleem, want wanneer ik een game speel op mijn laptop maakt hij gigantisch veel lawaai en brandt hij bijna door de tafel heen. Ik heb deze laptop weer nodig voor school, dus ik hou hem liever nog eventjes heel.

Ik zoek dus een computer, omdat gamelaptops al snel 1000 euro kosten. Wie heeft er hier een gamecomputer of kent iemand die weet wat ik moet hebben? Of moet ik hiervoor toch een account aanmaken op Tweakers o.i.d.?

Ik ben dus op zoek naar een computer die games als Skyrim en AC aan kan. Die heb ik beiden nog op Steam staan, maar kan ik dus helaas niet spelen. Ook wil ik wel eens DA of Witcher spelen. Ik heb niet echt een budget, maar ik betaal dus liever geen 1000 euro :')

Ik heb op MP gekeken, maar aangezien ik dus 0,0 verstand heb van die soort dingen kom ik daar ook niet ver.

Maanlicht

Re: Gamecomputer, waar en welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 12:22

Vind je het niet leuker om een playstation aan te schaffen? Vind ik zelf veel prettiger gamen.
Voor mijn gevoel zijn gamecomputers in verhouding ook duurder, en je hebt al een laptop waar je 'gewoon' computerwerk op kunt doen. Maar dat zou mijn keuze zijn.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 13:04

Maanlicht schreef:
Vind je het niet leuker om een playstation aan te schaffen? Vind ik zelf veel prettiger gamen.
Voor mijn gevoel zijn gamecomputers in verhouding ook duurder, en je hebt al een laptop waar je 'gewoon' computerwerk op kunt doen. Maar dat zou mijn keuze zijn.

Daar heb ik over zitten denken, maar ik vind het ook erg leuk om te experimenteren met mods. Dus dat je extra dingen die gemaakt zijn door anderen kan downloaden en toevoegen aan je spel. Dit is alleen mogelijk op de computer.

Ik kwam op MP mensen tegen die zelf computers in elkaar zetten, dit is goedkoper dan een 'echte' gamecomputer. Misschien doe ik een van die mensen wel een mailtje, als ze het geduld hebben om mij dingen uit te leggen :')

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:08

Mijn bijna man heeft zijn eigen pjoeter in elkaar gezet. Was wel rond de 1000 euro, maar heeft wel alles er op en er aan, er is niks wat dat ding niet aan kan.
Hij is ICT-er, als je wil kan ik wel eens vragen of je hem eventueel kan mailen? Misschien kan hij je nog wat dingen uitleggen. Want deze pjoeter is wel je van het, maar een goedkopere moet natuurlijk ook kunnen :)

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 13:20

Pluttersput schreef:
Mijn bijna man heeft zijn eigen pjoeter in elkaar gezet. Was wel rond de 1000 euro, maar heeft wel alles er op en er aan, er is niks wat dat ding niet aan kan.
Hij is ICT-er, als je wil kan ik wel eens vragen of je hem eventueel kan mailen? Misschien kan hij je nog wat dingen uitleggen. Want deze pjoeter is wel je van het, maar een goedkopere moet natuurlijk ook kunnen :)

Dat zou fijn zijn :D
Ik stel niet hele hoge eisen, ik zou alleen graag willen dat ik mijn games kan spelen zonder dat de computer totaal oververhit raakt. Hoeft ook niet met HD graphics of iets, als het maar soepel loopt zonder lag. Dat heeft mijn laptop ook wel even gekund, maar nu dus niet meer. En toen werd hij al gevaarlijk warm met veel lawaai.

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:20

Zonder account op tweakers kom je ook al een heel eind:Best buy guide

Beetje gamecomputer hoeft niet duurt te zijn. Ligt er aan wat je wil spelen. Ben je echter zoals mij en wil je alles op ultra spelen en het liefst in 4k. Tja dan is 3000 euro een begin.

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:42

In mijn eigen ervaring zou ik niet eens beginnen met een te dure computer; vooral niet met de games die je nu noemt. Toevallig zelf net in hetzelfde schuitje gezeten ;)

Ik heb vooral er voor gezorgd dat ik een goede monitor heb staan, en de computer zelf nog redelijk basic gehouden. Die doen het al een stuk beter dan een laptop kwa gamen... en je kan met een PC alles later weer uitbreiden (betere en duurdere grafische kaart, etc.)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:27

Het ligt er ook een beetje aan wat je zou willen spelen. Mijn laptop kan Skyrim, DA2 en Witcher 2 prima aan. Witcher 3 hoef ik nieteens naar te kijken en mijn laptop protesteert al. :') Ken je misschien iemand die verstand heeft van computers en die mee kan kijken naar de eisen voor de games die jij zou willen spelen?

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 23:13

Ik heb nu contact met iemand die verstand heeft van computers :)

Blijkbaar is mijn laptop zo slecht nog niet, maar ik ga toch op zoek naar een redelijk betaalbare computer. Bedankt voor het advies iedereen!

En inderdaad, Witcher 3 leek zo mooi vanaf een afstand. Ging ik stiekem eens kijken wat de minimale vereisten waren :wow: Toch maar bij kijken houden dan :') Een vriend van mij speelt DA:I op een heel klein schermpje om hem soepel te laten lopen, stiekem wil ik ook heel graag...

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 08:28

Riraito schreef:

Blijkbaar is mijn laptop zo slecht nog niet, maar ik ga toch op zoek naar een redelijk betaalbare computer. Bedankt voor het advies iedereen!

En inderdaad, Witcher 3 leek zo mooi vanaf een afstand. Ging ik stiekem eens kijken wat de minimale vereisten waren :wow: Toch maar bij kijken houden dan :') Een vriend van mij speelt DA:I op een heel klein schermpje om hem soepel te laten lopen, stiekem wil ik ook heel graag...

Als je mooi wil gamen moet je inderdaad investeren. In combinatie met paarden zul je dan concessies moeten maken. Maar je krijgt er wel ontzettend veel voor terug. GTA V, The Witcher III, straks de nieuwe Doom. Ziet er zo ontzettend mooi uit op ultra settings.

Heb zelf nu 2 videokaarten van 3gb in crossfire draaien en komen er nog 2 bij om een quadfire opstelling te hebben van 12gb aan videokaarten. Kan ik weer een paar jaar vooruit.

Probleem is wel dat ik nu moet gaan sparen voor een 4k scherm om ook alle 12 gb te kunnen gebruiken.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:00

Haunting schreef:
Riraito schreef:

Als je mooi wil gamen moet je inderdaad investeren. In combinatie met paarden zul je dan concessies moeten maken. Maar je krijgt er wel ontzettend veel voor terug. GTA V, The Witcher III, straks de nieuwe Doom. Ziet er zo ontzettend mooi uit op ultra settings.

Heb zelf nu 2 videokaarten van 3gb in crossfire draaien en komen er nog 2 bij om een quadfire opstelling te hebben van 12gb aan videokaarten. Kan ik weer een paar jaar vooruit.

Probleem is wel dat ik nu moet gaan sparen voor een 4k scherm om ook alle 12 gb te kunnen gebruiken.

4x3GB is nog altijd 3GB. ;)

Daarnaast moet je je afvragen of je moederbord wel goed om kan gaan met CFx, of het performance/prijstechnisch niet voordeliger is om je huidige CF opstelling te upgraden naar een nieuw setje.

2x of 4x draaien is echt niet dat je framerate ineens 2x tot 4x zoveel is.

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:08

Quad schreef:
4x3GB is nog altijd 3GB. ;)

Daarnaast moet je je afvragen of je moederbord wel goed om kan gaan met CFx, of het performance/prijstechnisch niet voordeliger is om je huidige CF opstelling te upgraden naar een nieuw setje.

2x of 4x draaien is echt niet dat je framerate ineens 2x tot 4x zoveel is.

Ja 4x3 = 3 maar in totaal is er 12gb aan het werk om de gegevens te verwerken. Omdat deze gedupliceerd worden kunnen ze sneller verwerkt worden.

Framerate is idd niet ineens verdubbeld. Echter wordt deze wel iets hoger uiteraard.

In eerste instantie wil ik quadfire omdat het kan en het leuk staat. Daarnaast heb ik vergeleken of ik al een nieuwe generatie kaarten nodig heb. Nope. Mijn 2 kaarten draaien momenteel nog lekker hoog mee en met quadfire (of eerst trifire) zal dat nog wel zo blijven.

En ik moet ook nog geld over houden voor paardenspul uiteraard :D.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:14

Ik zou voor een nieuwe leuke desktop gaan. Die is in totaal in aanschaf toch echt goedkoper dan een goede gamelaptop.

Ikzelf heb een game laptop. Een Alienware, maar inderdaad die krengen zijn duuuuhuuur. 2500 euries komt eerst. Maar ik ben echt verliefd op het ding!!! Echt top prestaties. Niet alleen games, maar ook het HD videobewerken, waar ik hem ook veel voor gebruik. Echt waar voor je geld.
Maar als je dat niet kan/wil uitgeven dan zou ik een goede desktop aanraden. Want als je bezuinigd in een laptop, dan valt het vaak tegen. WAnt daar zijn ze gewoon niet echt voor gemaakt. Tenzij je dus echt voor een gamelaptop kiest.

BTW, je zei dat je laptop door de tafelbrand tijdens zwaar werk? Ik heb onder mijn Alienware een grote FAN. hij staat dus van de tafel. En die fan haalt de warme lucht er onder vandaan. Echt toppie. En die dingen zijn niet zo duur.

Was de grootste FAN die k kon vinden :+ :o Ondanks dat ie nog te klein is, werkt hij prima.
Afbeelding

Heb je je laptop al eens schoon gemaakt van binnen?
De mijne haal ik elk half jaar open en er komt me dan toch een laag stof uit waar je u tegen zegt. Terwijl ik toch echt geen smeerpoets ben. En de laptop altijd op dezelfde plek staat. Hij trekt ontzettend veel stof aan, wat natuurlijk funest is voor de koeling.
Een desktop is dan toch veel makkelijker stof vrij te maken. En onderdelen zijn makkelijker te vervangen.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 13:51

Ik heb hem denk ik begin dit jaar laten schoonmaken. Ik wilde er niet zelf mee gaan prutsen, veel te bang dat ik iets verkeerd deed.

Ik heb er wel een boek onder aan de achterkant, dus die staat niet op de tafel. Ik ga nog een goede koeler kopen, maar ik kwam er achter dat we hier al zo'n ding hadden maar die is maar heel klein.

Dat is wel een mooie laptop :wow: Als ik zie wat jij daar voor betaald hebt, is mijn budget ineens lachwekkend laag :')

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:58

Haunting schreef:
Ja 4x3 = 3 maar in totaal is er 12gb aan het werk om de gegevens te verwerken. Omdat deze gedupliceerd worden kunnen ze sneller verwerkt worden.

Framerate is idd niet ineens verdubbeld. Echter wordt deze wel iets hoger uiteraard.

In eerste instantie wil ik quadfire omdat het kan en het leuk staat. Daarnaast heb ik vergeleken of ik al een nieuwe generatie kaarten nodig heb. Nope. Mijn 2 kaarten draaien momenteel nog lekker hoog mee en met quadfire (of eerst trifire) zal dat nog wel zo blijven.

Ja, al die Eskadron setjes kosten ook wat natuurlijk ... ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:59

Bij Alienware betaal je ook veel voor de naam :=

Als ik jou was zou ik gewoon een nieuwe console nemen of nog even doorsparen. Wij hebben een paar maanden geleden ook een PC in elkaar gezet. Witcher 3 is geen probleem, maar hij kostte uiteindelijk wel rond de $2000 :')

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 14:06

Haha, ik denk dat ik Witcher 3 nog maar even laat liggen. Ik kijk wel een LP op Youtube :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:42

Riraito schreef:
Ik heb hem denk ik begin dit jaar laten schoonmaken. Ik wilde er niet zelf mee gaan prutsen, veel te bang dat ik iets verkeerd deed.

Ik heb er wel een boek onder aan de achterkant, dus die staat niet op de tafel. Ik ga nog een goede koeler kopen, maar ik kwam er achter dat we hier al zo'n ding hadden maar die is maar heel klein.

Dat is wel een mooie laptop :wow: Als ik zie wat jij daar voor betaald hebt, is mijn budget ineens lachwekkend laag :')

Hij is nu al dik 4 jaar oud, maar nog steeds van de tijd. Je kunt er wel lang mee vooruit. :j

Anthea schreef:
Bij Alienware betaal je ook veel voor de naam :=

Ja, en voor de lapjes. Maar die vind ik zoooo leuk. :+ :+ _/-\o_

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:42

LaMpjes dus :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:43

Als je je budget en eisen doorgeeft zetten wij een custom build voor je in elkaar ;) Levertijd ongeveer 3 werkdagen.

Stuur me even een PB.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:57

Pfoe succes met het vinden van een goede desktop.
Mijn man heeft net een computer samengesteld en besteld bij gamepc.nl met extra (of betere?) ventilatie, geheugen, 2 videokaarten en dat soort dingen. Goede en snelle service en zijn zeker niet te beroerd om telefonisch of via de mail uitleg en advies te geven.
Kostte uiteindelijk "maar" iets van 1400 Euro. Maar mijn man is dan ook een gamer die alles tegelijk speelt. Hij speelt af en toe 3 tot 4 spellen door elkaar heen als ie ergens op moet wachten. Alle Blizzard-games en nog een hele bups andere staan erop en liefst allemaal tegelijk open en klaar voor de start.

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:01

Matheno schreef:
Haunting schreef:

Ja, al die Eskadron setjes kosten ook wat natuurlijk ... ;-)

True. Haal jij nou eerst maar eens een nieuwe laptop. Hoef ik mijn pc niet af te staan als jij League of Legends wil spelen. En kunnen we weer eens samen gamen i.p.v. om de beurt :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:05

Gameshops etc vragen vaak meer dan als je hem zelf in elkaar zet/samenstelt.

Mijn PC kostte €2500 en mijn vriend zijn PC €1500. Beide zelf samengesteld en in elkaargezet.

Inmiddels bieden we deze dienst ook aan aan particulieren die hier geen verstand van hebben of dit niet aandurven.

Tot nu toe allemaal tevreden ;)

Ik heb je een pb gestuurd.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:12

Klopt dat gameshops duurder zijn dan zelf doen. Is ook logisch. Ze steken er tenslotte tijd in om hem in elkaar te zetten en dat komt bovenop de materiaalkosten. Maar dat hebben wij er voor over. Als het dan niet werkt dan kan er niet naar ons gewezen worden.
De net bestelde comp van mijn man kwam netjes op tijd binnen. Hij pakt uit en sluit alles aan dat nodig is voor de eerste opstart. Drukt op het knopje en krijgt BIOS. Joepie, hij doet het. Vervolgens komt de melding BIOS-update, ja dat gaat ook goed. Daarna automatische herstart en ........... niks meer.
Dan ben je blij dat je dat ding terug kan sturen omdat je er zelf niet mee geknoeid hebt. Vervolgens is hij daar nagekeken en heeft mijn man netjes de comp met vervangen onderdelen terug gehad. Kosteloos wel te verstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:14

Zouden wij ook doen. En zo leveren wij ze ook, komen ze eventueel op locatie in elkaar zetten ;)

Je hebt net zoveel garantie op je spullen via een particulier als via een bedrijf.