ik had al een beetje rond zitten kijken of er een soortgelijk topic loopt, maar dat kon ik niet vinden. Wel vond een algemeen topic over op kamers gaan, maar dat leek me niet echt de juiste plek.
Ik zit een beetje met een probleem. Vanaf augustus heb ik een nieuwe woning en daar kan ik als het goed is eind augustus-begin september in. Alleen zit ik nu dus nog op kamers.
Ik was van plan om morgen even langs de makelaar te gaan die me geholpen heeft/ bemiddeld heeft over de kamer om daar hulp te vragen met het afzeggen. Dit moet namelijk via een aangetekende brief en ik heb nog nooit zo iets gedaan (evenals mijn ouders). Alleen.. De makelaardij blijkt sinds 2014 failliet te zijn en bestaat dus niet meer.
Moet ik nu de brief aan de verhuurder (waar ik nooit contact mee heb gehad) sturen? Heeft het faillissement nog consequenties voor mij?
Ik heb op internet hele mooie voorbeeldbrieven gevonden die ik in principe alleen hoef aan te vullen. Volgens mij is dat prima toch? Je stuurt gewoon je personalia op en geeft aan dat je per X (volgende maand?) opzegt neem ik aan? Moet ik de brief opsturen via de post (ik ben bang dat die dan kwijt raakt/niet aankomt)?
Ik heb al wat informatie op internet gevonden, maar ga dan twijfelen of dat wel goed is allemaal en wil het liever niet verpesten/in de problemen komen.
Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen
Alvast bedankt!