Waarom ik nooit meer een iPhone koop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Waarom ik nooit meer een iPhone koop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 11:18

Vroegâh, had ik een Apple iPod, zo'n ding waar je video's op kon kijken. Super apparaatje dat tot op de dag van vandaag gebruikt wordt in onze auto voor muziek.
Dus toen Apple de iPhone 3G aankondigde werd ik spontaan blij en ik heb hem dan ook gekocht zodra hij beschikbaar was. Als een kind zo blij was ik, ik nam hem overal mee naartoe. *\o/*

De Apple iPhone 3G, hoofdstuk toestel 1

Op een mooi zonnige dag besloot ik even naar buiten te gaan op het paard het was mijn vrije dag dus even lekker genieten. De iPhone in mijn broekzak op stil zodat ik van mijn ritje kon genieten. Op mijn werk besloot men die middag spontaan dat ik onmisbaar was en collega's hebben mij wanhopig geprobeerd te bereiken. Omdat het toestel op stil stond hoorde ik hem niet.
Echter bleek Apple een speciaal soort melding te hebben ingebouwd naast de trilstand bleek dit toestel ook over de oven-stand te beschikken. Het toestel werd zo heet dat ik van mijn paard gesprongen ben en het toestel uit mijn broekzak vistte. Het toestel was dusdanig warm geworden dat er een schitterende blaar op mijn bovenbeen preikte en de plastic achterkant vervormd was.

Ik ben met het toestel terug gegaan naar de winkel en hij zou opgestuurd worden omdat volgens de verkoper dit niet hoorde. :')

3G Hoofdstuk toestel 2

Ik kreeg een nieuwe 3G toegestuurd. En ik was weer happy, want dat warmte probleem was natuurlijk een foutje.
Op een dag ligt mijn toestel op mijn bureau en ik ben fanatiek aan het werk. Tot ik "krak" hoor... Krak? Wat nou krak? >;) Op zoek naar de schade kon ik in mijn studeerkamer niets vinden. Tot iemand besluit mij te bellen. Op dat moment ontdekte ik de oorzaak van dé KRAK. Mijn scherm lag in 100.000 stukjes. Zucht...

Dus patiënt in de doos en ik terug naar de winkel. Daar aangekomen bekijkt de verkoper het toestel van alle kanten en wat zegt het wonderkind. "Het scherm is stuk". NO oliebol SHERLOCK! _O-
Dus ook dit toestel ging terug naar Apple.

3GS hoofdstuk toestel 1

Na een paar dagen kreeg ik een telefoontje dat ik een nieuw toestel kon komen halen. De 3GS die inmiddels uit was!
Ah een nieuw model, daar zal Apple vast alle kinderziektes uitgehaald hebben. *\o/*

Dit toestel werd niet warm en het scherm bleef keurig heel. Hij had ook een waanzinnig goede ontvangst. Goed, daarvoor moest ik op mijn balkon staan, over het hekje heenhangen tot ik er bijna overheen zou mieteren maar dan heb je ook wel wat, twee hele streepjes ontvangst! >;)

Dus ik weer terug naar de winkel. Toestel opgestuurd, kreeg een week later telefoon dat ik een nieuwe mocht komen halen.

3GS hoofdstuk toestel 2
Dit toestel heeft het een jaar goed gedaan en toen was het tijd voor een nieuw abonnement en dus een nieuw toestel. Gezien de Apple soap ben ik overgestapt naar een Android toestel, een HTC Sensation, op dat moment het flagship model van HTC. Een fijn toestel wat het jaren goed gedaan heeft.

Inmiddels hebben wij thuis een nieuwe versterker staan die AirPlay ondersteunt en die je middels een app op de telefoon kunt bedienen. Met de Android kon ik hem wel bedienen maar niet heel fijn. Mijn vriend had inmiddels een iPhone 4S van de zaak en die beviel hem goed én hij werkte samen met de versterker.

Mijn abonnement van de HTC liep af en ik kocht de iPhone 4S, de 5 was inmiddels uit maar de 4S was iets vriendelijker geprijsd.

4S hoofdstuk toestel 1
Dit toestel had werd niet warm, het scherm bleef heel én hij had goed ontvangst zonder dat ik als volleerd circus acrobaat over mijn balkon hoefde te hangen. Apple had dus zijn werk gedaan en ik was happy. *\o/*
Inmiddels was ons huis voorzien van de nodige domotica en kon je via de telefoon niet alleen de stereo en tv bedienen maar ook alle lichten en de zonwering. Ideaal!
Jammer alleen dat de 4S van mij zo traag was dat als ik de verlichting aan wilde doen omdat het donker werd dan ging het aan op het moment dat het al weer licht was buiten. _O-

Ik was er klaar mee. Ik heb hem weggeven aan een vriendin en heb mijn oude vertrouwde HTC weer uit de doos gehaald.

Vriendlief had geen issues met zijn 4S en heeft privé de 5S gekocht en is daar tot op de dag van vandaag zéér tevreden over.
In mijn omgeving hoorde ik ook enkel goede verhalen dus toen mijn HTC twee weken geleden overleed besloot ik de iPhone 6 te kopen.

iPhone 6 hoofdstuk toestel 1
Een prachtig toestel, word niet warm, scherm springt niet in 100.00 stukjes, heeft bijzonder goede ontvangst én is snel.
Bij het opladen wordt het blokje wat in het stopcontact gaat bloed verziekend heet dus die wordt omgeruild. Met het blokje van de 5S van mijn vriend doet hij het prima.

Ik lig op bed met een gebroken rug. Het toestel zit in een hoesje en ligt vrijwel de hele dag op mijn nachtkastje. Hij gaat niet mee naar buiten, zit niet in tassen of jassen. Ik ben altijd zéér zuinig op mijn toestellen, de HTC heeft nog nooit 1 kras op scherm gehad.

Deze iPhone echter zit inmiddels vol met krassen op het scherm. Een beetje Googelen leert mij dat dit een issue is bij een bepaalde range iPhones. En uiteraard zit die van mij in die range. :roll: Mijn vriend heeft zijn 4S en 5S altijd gebruikt zonder screenprotector en die zien eruit als nieuw.

Dit toestel gaat vandaag terug naar Coolblue om gerepareerd te worden. Ik heb inmiddels wel een nieuw hoesje besteld voor het moment dat hij terug is. Helaas niet zo handzaam als mijn soft case die er nu omheen zit maar deze biedt wel goede bescherming.

Afbeelding

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:26

Jij hebt wel veel pech met de iphone inderdaad, ik heb al jaren een 5 en ben hier tevreden mee hoef geen andere meer. Heb er een sim only bijgenomen na twee jaar ipv abbo omdat hij nog prima werkt en ik geen nieuwe iphone hoef.

Ik heb wel een beschermplaatje van glas op het scherm gedaan en zo blijft mijn iphone in nieuwstaat, geen krasje te zien en het werkt prima. Misschien is dat een optie voor je? Volgens mij kost zo een glasplaatje 28 euro (tis echt een dun laagje glas niet zo een plastic plakschermpje)

Tazzey

Re: Waarom ik nooit meer een iPhone koop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 11:29

De screenprotectors zijn onderweg. Maar een toestel dat soms dagen niet aangeraakt wordt mag niet zo snel beschadigen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:29

Volgens mij doe je dan toch iets verkeerd :Y) Of je hebt echt héél veel pech gehad :=

Ik heb nog steeds mijn oude 4S waar ik na jaren nog super blij mee ben. Ding werkt perfect, doet wat ie moet doen, lekker snel, goede ontvangst, prima batterijduur, en zelfs zonder hoesje, in mijn broekzak en tas nog geen krasje te bekennen.

Ik heb eerder een motorola gehad met android.. Prima telefoon, echt bomproof qua behuizing, daar kon je echt mee gooien :+ Maar die software, dat was drama := Na meerdere keren opnieuw moeten installeren en constant vastlopen, traag, en al die bugs en ergernissen heb ik hem na een jaartje ingeruild voor de iphone. Beste keus ooit :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:29

Jeetje, wat een pech heb je gehad.

Vooral die hete iPhone en blaar - dat is ronduit gevaarlijk.

Ik heb in mijn leven 2 iPhones gehad (3GS en 4) en met beiden heb ik ruim 5 jaar zonder problemen gedaan. En dat met ruig gebruik en zonder hoesjes en screenprotectors.

Kun je op je iPhone als die terugkomt geen tempered glass laten zetten?

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:30

Hahahaha ke hebt het in elk geval leuk geschreven!!

Maar dat ter zijde blijft het vervelend, maar volgens mij ben je gewoon de pechsmurf! Ik heb de 4,4s en nu 5s. Moeders de 4s en 6 en broerlief heeft alle nummers en letters al gehad maar iedereen is dik tevreden hier!

Ik heb nu de iPhone 5s en heb m laatst laten vallen om er vervolgens bovenop te gaan staan... Gevolg; frame krom maar glas nog heel. Sterker nog; het toestel werkt nog steeds perfect terwijl die gevoeliger moet zijn nu met vocht ed en ik m gewoon in de badkamer heb liggen tijdens een uur douchen haha

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:31

Dat is veel pech! Ik heb mijn iPhone 3 (geen idee welke) al een jaar of 4, en behalve dat ie nu echt aan z'n eindje is en traag wordt, heb ik verder nooit problemen.
Ik neem de volgende keer denk ik weer een iPhone. :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 11:32

Ik heb waarschijnlijk gewoon pech, hoewel met de 3G ik geen een persoon in mijn omgeving ken die géén problemen had.

Als de iPhone terug komt heeft hij een nieuw scherm die dit probleem niet heeft en dus niet snel krast. Het schijnt een coating te zijn die mist.
Ik heb altijd screenprotectors op mijn toestellen. Alleen voor dit toestel was hij nog niet binnen maar aangezien ik hem heel sporadisch gebruik, soms 1x per dag en soms dagen niet, mocht dit geen probleem zijn.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:35

Wow jij hebt al wat pech gehad, zoveel verschillende telefoons op al die jaren. Ik heb al. Gek dat er zoveel verschillende ervaringen zijn. Ik heb al een iPhone 4 van toen hij pas uit was en heb er nog nooit problemen mee gehad, scherm ziet er ook nog uit als de dag waarop ik hem kocht. En de 3G die mijn moeder nog heeft doet het ook al jaren prima.

Zo'n beschermplaatje is inderdaad wel handig. Het kost wel iets, maar dan kan er echt amper iets met je scherm gebeuren, krassen hebben geen kans

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 11:37

Dit had niet mogen gebeuren, het is een fabrieksfout. Dus ik ben blij dat ik er nu achter ben gekomen. Waarschijnlijk had het scherm ernstig beschadigd als ik er een protector opgelegd had.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:42

Ik vind het toch vreemd dat het scherm zo snel beschadigt.. Bij plastic schermen verwacht je dat, maar glas is normaal gesproken zo hard dat je echt met scherpe, metalen voorwerpen moet krassen om schade te kunnen toebrengen. Vraag me af wat voor fabrieksfout een scherm zacht kan maken :=

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:43

Wow dat je bij telefoon nummer drie niet dacht 'ik flikker hem in de sloot en geef het op', wat een doorzettingsvermogen!

Hier nu bij telefoon 3 en eigenlijk nooit problemen gehad (ja nummer twee ging stuk toen 500 kilo pony er met 30km per uur overheen denderde maar daar kan Apple weinig aan doen), wel een oplader die een beetje hapert en met vlagen extreem warm wordt. Misschien toch eens bij de plaatselijke Apple winkel vragen of ik die kan ruilen :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 11:45

8nnemiek, de schermen krijgen een coating die zorgt dat ze niet snel krassen, dit toestel mist die coating helaas.

Yessy, omdat wij in huis veel domotica hebben die gewoonweg het beste werkt met een iOS apparaat ben ik toch steeds naar de iPhone terug gegaan.
Die oplader kun je waarschijnlijk gewoon omruilen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:49

Ik zou je topic titel niet te snel roepen :+
Na de 3 en 4 wilde je er ook al mee kappen :P

Wat een pech zeg. iPhones worden wel sneller warm dan android telefoons. Ik weet ook niet of ik na mn iphone een nieuwe iphone koop :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 11:53

We gaan binnenkort over naar een nieuw domotica systeem dat ook goed met Android werkt, dit systeem is echter nog in ontwikkeling en komt dit jaar of volgend jaar uit te lang om op te wachten. Deze iPhone 6 moet het wel heel goed gaan doen de komende jaren wil ik de opvolger kopen. :D

Het domotica gedeelte is voor mij persoonlijk heel belangrijk. Voor ieder ander is het een leuke gadget maar voor mij is het noodzakelijk wegens medische problemen. Als dat niet het geval was geweest had die domotica me gestolen kunnen worden en was ik bij Android gebleven.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:58

Ondanks al je pech moet ik lachen om hoe je het op papier hebt gezet :=
Maar wat vervelend dat je zo ontzettend veel gedoe hebt gehad met iPhones... Ik heb een iPhone 4GS nu en die doet het helemaal perfect al een behoorlijk aantal jaar. Daarvoor heb ik jaaaren met een iPhone 3G rondgelopen die het ook tot het einde zonder enig probleem goed heeft gedaan. Dus het kan wel.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:59

Wat een pech heb jij gehad zeg! -O-
Dat extreem heet worden heb ik ook weleens gehad met mijn 4S. Tijdens het hardlopen stond hij ineens op camera (waarschijnlijk gebeurd tijdens het in het veelste krappe kontzakje frommelen). Toen ik dus even stil stond voor het stoplicht merkte ik dat het wel erg heet werd daar van achteren :o
Nu maar zo'n hoesje gekocht voor om m'n arm. Vind verder de iphone (ook i.c.m. mijn macbook) echt voorbeeldig werken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:03

hier een 4s waar echt niet voorzichtig mee om gesprongen wordt en dat ding doet het al ruim een jaar prima bij mij (en daarvoor al een jaar bij mijn man)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:05

Heel vreemd :+

Ik koop elke 2 jaar een nieuwe iphone en nooit problemen gehad met mn telefoon...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 12:08

NoorW, ach je moet de humor een beetje houden. :D Het is tenslotte maar een telefoon. Inmiddels zit de patiënt in een doosje klaar om verzonden te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:11

Jij hebt inderdaad wel pech met je iPhone zeg _O-

Hier tot nu *even afkloppen* geen 'pech' met de 5s, al ben ik wel blij dat ik 'm eind van de maand mag inruilen voor de 6 :')
Ik heb met m'n stomme kop namelijk een wel verdomd dik hoesje eromheen gehad (onder de noemer; leuk, roze, en ik laat 'm nog wel eens vallen) met als gevolg dat m'n iphone nu dus krom is getrokken :') Het iphone 6 'probleem' maar dan in het klein dus :') nu loopt ie dus wel wat sneller leeg qua batterij omdat ie met veel gebruik dus ook zowat affikt, maar k mag op zich niet klagen omdat ik echt een ei ben met m'n telefoon (ding valt gemiddeld 3x op een dag :') ) en nog steeds doet ie het verder en is het scherm nog heel :') Nu dus nog maar de laatste 2 weken zonder hoesje en dan mag ie veilig weggeborgen worden en komt de 6, alleen komt die wel met een hoesje eromheen want ben als de dood dat ik die dus wel kapot laat vallen :')

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:12

Ook hier een tevreden gebruiker, heb al 3 jaar de 5 die het uitstekend doet. Sinds enkele maanden is mijn scherm kapot (lees geen barst maar het scherm begint uit het frame te komen) omdat ik hem flink hard op de grond heb gegooid (frustratie) ondanks dat het scherm dus stukje bij beetje omhoog klimt uit het frame doet hij het nog perfect en blijf ik hem gewoon gebruiken tot hij volledig op zwart gaat.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:16

Wat een pech zeg! Kan me voorstellen dat je dan wel klaar bent met het merk.

Ik heb alle iPhones gehad en nooit problemen. Ik sleep ze overal mee naar toe, gebruik geen hoesjes of wat dan ook en laat hem ook wel eens vallen.

Maar goed, daar heb jij niets aan... :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:16

Jij hebt echt pech gehad inderdaad.. Mijn 3gs heeft het zelfs 4 jaar prima gedaan voor die echt overleed. Mijn 4s heb ik na 2 jaar nog verkocht aan iemand die er heel blij mee was (werkte nog perfect en zonder krassen) en nouja, mijn 5s heb ik na een jaar al ingeruild voor 6+. Laatstgenoemde is geweldig <3 Heb er wel een stevig hoesje omheen en er zitten ook wel krassen op, maar goed, had ik maar geen hoesje moeten nemen waar pasjes in kunnen :x Ach, krasjes zijn mee te leven...

Hopelijk heb je gauw betere tijden met je telefoons :Y) En ook met je rug :\ Beterschap!!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:20

Mijn broertjes iPhone is nu ruim een jaar en aan zijn 3e scherm. Zijn vorige iPhone is na 2 schermen vervangen gejat in het vliegtuig. Zijn iPod Touch was op een keer ook qua scherm ter ziele. Zo denderend sterk vind ik ze niet.