Help. Mijn kind wil kamperen. Tent?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 09:52

Wij hebben een paar jaar gekampeerd. Nog nooit een camping tegen gekomen waarbij je zelf toiletpapier moest meenemen. Dat is iets van vroeger. Ik zou wel heel goed op zoover kijken wat het cijfer is voor de staat van het sanitair.

We hebben zelf een aantal jaren een tent gehad, maar toch vaak voor het gemak van huren gegaan. Last minute boeken is de keuze beperkt maar een vacansoleil tent financieel prima te doen. Nu zijn je kinderen vaak nog gratis, maar als ze ouder worden betaal je meer voor een sta plek dan een last minute huurtent. Dat heeft ons doen besluiten onze tent incl alle toebehoren dit jaar te verkopen.

Wij hadden een expression tent van Obelink, goed bevallen, dik tevreden! Kan ik je echt aanraden. Wat je ook koopt, geen polyester, maar katoen of polykatoen en een vast grondzeil.

Succes met de zoektocht en veel kampeerplezier!

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 10:02

Ik heb ook nog nooit in een tent geslapen, maar mn vriend wilt het heel graag een heeft op zn to do list een roadtrip door europa staan.

Ik ben dus echt van vliegtuig, hotel en zon, maar nu gaan we volgend jaar met een tent en de auto weg zonder maar iets te reserveren, t zal mij benieuwen.

Zijn er verder nog kampeer tips? Ik ga op vakanties ook t liefst elke dag uit eten, maar op sommige plekken zal niet veel in de buurt zijn.

En hoe hou je een tent koel als t 30 graden is?

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Help. Mijn kind wil kamperen. Tent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 10:07

Is het niet een idee om een campertje of caravan (als je auto dat kan trekken) te huren en dan zo'n klein quechua pop up tentje neer te zetten voor de kids? Kids kamperen, jij lekker niet in een vochtige tent. ;)

Ik vind kamperen in een tent persoonlijk echt alleen maar ok op een festival voor een nachtje of 3 maar ik moet er niet aan denken om voor mijn eigen rust en genot 2 weken in een stikhete vochtige klamme tent te liggen. :=

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 10:11

Mama3 schreef:
Wij hebben een paar jaar gekampeerd. Nog nooit een camping tegen gekomen waarbij je zelf toiletpapier moest meenemen. Dat is iets van vroeger. Ik zou wel heel goed op zoover kijken wat het cijfer is voor de staat van het sanitair.

We hebben zelf een aantal jaren een tent gehad, maar toch vaak voor het gemak van huren gegaan. Last minute boeken is de keuze beperkt maar een vacansoleil tent financieel prima te doen. Nu zijn je kinderen vaak nog gratis, maar als ze ouder worden betaal je meer voor een sta plek dan een last minute huurtent. Dat heeft ons doen besluiten onze tent incl alle toebehoren dit jaar te verkopen.

Wij hadden een expression tent van Obelink, goed bevallen, dik tevreden! Kan ik je echt aanraden. Wat je ook koopt, geen polyester, maar katoen of polykatoen en een vast grondzeil.

Succes met de zoektocht en veel kampeerplezier!


dat ligt er denk ik helemaal hoe luxe je gaat kamperen.. grote luxe campings hebben misschien toiletpapier (vroeger zeer zeker niet).. maar boerencampings en kleine campings is nog steeds zelf met toiletpapier rondlopen.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Help. Mijn kind wil kamperen. Tent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 10:24

En wat is het probleem dat je ff een rol mee moet nemen als je naar het toilet loopt? :?

Die coleman tunneltent is flink in de aanbieding bij Obelink :)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 10:30

Liselot schreef:
En wat is het probleem dat je ff een rol mee moet nemen als je naar het toilet loopt? :?

Heb je wel eens gezien hoe spastisch mensen met zo'n rol gaan rondlopen? Blijkbaar is het een heel groot probleem als heel de camping weet dat je gaat sch**ten.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Help. Mijn kind wil kamperen. Tent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 10:32

Ik heb een keer blaasontsteking gehad toen ik op een camping stond (lees: 500 meter naar het toilethok). Sindsdien ben ik helemaal genezen. :+

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 10:36

oomens schreef:
Liselot schreef:
En wat is het probleem dat je ff een rol mee moet nemen als je naar het toilet loopt? :?

Heb je wel eens gezien hoe spastisch mensen met zo'n rol gaan rondlopen? Blijkbaar is het een heel groot probleem als heel de camping weet dat je gaat sch**ten.


totaal geen probleem hoor..

maar het is erg grappig om te zien hoe sommigen zich in alle bochten wringen om zo'n rol te verbergen omdat ze het genant vinden..

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 11:50

Dat is gewoon leedvermaak om mensen zo spastisch te zien doen met een wc rol :')

In Frankrijk kochten wij altijd dat hip gekleurde papier, als je er dan toch mee moet lopen, dan maar een vrolijke pleerol :D

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 12:35

vuurneon schreef:
Dat is gewoon leedvermaak om mensen zo spastisch te zien doen met een wc rol :')

In Frankrijk kochten wij altijd dat hip gekleurde papier, als je er dan toch mee moet lopen, dan maar een vrolijke pleerol :D


niet van die mooie roze rollen?

in franse campings is het niet alleen roze woensdag, maar ook roze maandag, roze dinsdag etc..

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 12:36

Mintgroen, hoe lelijker hoe beter :D


Of met van die afzichtelijke motiefjes haha

(Tot groot ergenis van mijn moeder als pa en ik weer losgingen met de aanschaf van de meest wanstaltig gekleurde pleerollen _O- )

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:41

elenaMM77 schreef:
Mama3 schreef:
Wij hebben een paar jaar gekampeerd. Nog nooit een camping tegen gekomen waarbij je zelf toiletpapier moest meenemen. Dat is iets van vroeger. Ik zou wel heel goed op zoover kijken wat het cijfer is voor de staat van het sanitair.


Succes met de zoektocht en veel kampeerplezier!


dat ligt er denk ik helemaal hoe luxe je gaat kamperen.. grote luxe campings hebben misschien toiletpapier (vroeger zeer zeker niet).. maar boerencampings en kleine campings is nog steeds zelf met toiletpapier rondlopen.


Nou wij zijn hier in zeeland sterk vertegenwoordigd met minicampings en geen toiletpapier is echt ouderwets, die zullen er vast nog zijn maar echt niet zo heel veel meer... *\o/*

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 13:59

In het buitenland nog vaak genoeg tegengekomen, in Nederland ben ik nu ook gewend aan het wc papier bij de wc. Of de contructie dat er 1 centrale wc rol hangt bij de ingang van de wc's dus dat je moet inschatten wat je nodig hebt.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:42

Sheran schreef:
Vinden je kinderen het ook niet gewoon leuk om in de tuin te slapen? In een tentje? :)

Een De Waard is alleen fijn als je a) geen trektochten maakt en b) met de auto bent. Want ze zijn ontilbaar en het opzetten duurt eeuwen. Maar mooi zijn ze wel!

Absoluut niet mee eens, sorry ;)

Ze zijn idd wat zwaarder dan de gemiddelde tent maar daar krijg je veel voor terug; dingen zijn oersterk, praktisch onverwoestbaar, stormbestendig, als de hele camping is weggewaaid of uit hun tentje/caravan gescheurd, staat jouw de waard daar nog steeds. Grondzeil zit er vast in, ideaal, nooit geen overstromingen. Niets zo vervelend als door zwaar weer je hele vakantie in het water valt of letterlijk de lucht in vliegt, zal je met een de waard niet gebeuren.
En opzetten is helemaal niet moeilijk, ookal zet je maar 1/4e van de haringen erin, dan nog staat hij strak en bij zwaar weer vul je de rest dan even bij.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Help. Mijn kind wil kamperen. Tent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:43

Annelies, ik zeg ook nergens dat ze niet goed zijn ;). Maar als je elke dag verkast is het niet handig, en als je hem mee moet sjouwen op je rug/op de fiets ook niet. Maar zo te horen was dat niet het plan van TS :P

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:45

moonsparkle schreef:
En hoe hou je een tent koel als t 30 graden is?

Op een camping goed kijken waar de schaduw is en vooral inschatten waar 's morgens schaduw is.
Als je tent 's morgens in de zon staat ben je niet gelukkig, dan brand je er al uit om 6 uur :'(
's avonds zon is niet zo'n punt want je gaat toch pas na zonsondergang slapen, en in het buitenland koelt het 's avonds vaak al aardig af.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:46

Sheran schreef:
Annelies, ik zeg ook nergens dat ze niet goed zijn ;). Maar als je elke dag verkast is het niet handig, en als je hem mee moet sjouwen op je rug/op de fiets ook niet. Maar zo te horen was dat niet het plan van TS :P

Nee als je gaat backpacken heb je er niets aan, maar das dan ook de enige reden om er geen een te nemen. :+
Ze zijn wat prijziger, maar goed dan heb je ook wat ;)

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:57

anneliesdj schreef:
moonsparkle schreef:
En hoe hou je een tent koel als t 30 graden is?

Op een camping goed kijken waar de schaduw is en vooral inschatten waar 's morgens schaduw is.
Als je tent 's morgens in de zon staat ben je niet gelukkig, dan brand je er al uit om 6 uur :'(
's avonds zon is niet zo'n punt want je gaat toch pas na zonsondergang slapen, en in het buitenland koelt het 's avonds vaak al aardig af.


En een campingkachel is aan te raden, eentje die ook kan koelen. We hebben hem standaard mee, in sommige delen van frankrijk kan het 'savonds in aug al behoorlijk koud zijn. Wij hebben er eentje van 35 euro en gaat al 10 jr mee

Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 16:02

Wij hebben ook een Quechua van de Decathlon. Prima om kamperen uit te proberen! Deze opblaasbare tenten http://www.decathlon.nl/air-seconds-fam ... 30633.html staan razendsnel en zijn nu met korting te koop!

Citaat:
Deze opblaasbare tent biedt 4 slaapplaatsen, is snel op te zetten en af te breken en heeft een leefruimte waar je kunt zitten; met Fresh-technologie, ventilatie en bescherming tegen UV en warmte

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: Help. Mijn kind wil kamperen. Tent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:35

Ik heb een daktent en een oz-tent.
Allebei een kliksysteem, de tenten staan beide binnen 5 minuten. Volgens de papieren die erbij zitten 30 seconden :+

De oz tent gebruiken wij voor achter de auto. In de achterklep van de auto zitten kisten met onze voorraad en de oz tent hebben wij eigenlijk gebruikt om om te kleden. De daktent is voor in te slapen, die ligt boven op de auto (zie profiel).

In de oz kun je makkelijk met zijn vieren in liggen. Maar je zou bijvoorbeeld ook twee oz tenten tegenover elkaar kunnen zetten, heb je gelijk een afdakje.

Dit is een oz tent;
Afbeelding

Twee bij elkaar;
Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:40

Whaha al kreeg ik geld toe dan zou ik nog niet gaan kamperen. :D

Als ik jou was zou ik een klein tentje opzetten in de tuin en ze lekker daar laten 'kamperen'.

Daf

Berichten: 1249
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Help. Mijn kind wil kamperen. Tent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:41

Neem alsjeblieft wel een katoenen tent, anders drijf je je tent uit zodra te erg warm wordt. Bij regen niet schrikken als een katoenen tent bij een 1e regenbui iets nevelt aan de binnenkant :D dat is het doek wat dicht slaat, zodat die waterdicht is.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:57

Quechua tenten heb ik vooral heel hard weg zien vliegen :Y) .
De stof van de meeste goedkopere tenten is niet optimaal. Ik zou eerst eens kijken voor het lenen van een tent voordat je er 1 aanschaft. En als je toch een tent koopt beter kan investeren in iets wat kwalitatief beter is.
De tent van mijn vriend heeft de pukkelpop ramp overleefd en nog een paar vakanties waar het weer totaal niet mee zat. Hij is nog tiptop in orde. De meeste tenten van goedkopere stof gaan toch sneller slijten en stuk.