Ervaringen dual-sim telefoons

Moderators: Polly, Dani, khirshanta, Leo, Shanna, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Szan

Ervaringen dual-sim telefoons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-15 12:55

Mijn oude iPhone 4 is al een tijdje aan het eind van zijn latijn. De sim-only bundel is ook te klein geworden, dus ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe telefoon met abonnement.

Nu mag ik echter voor mijn werk ook een telefoonabonnement uit gaan zoeken en viel mijn ook op de dual-sim mogelijkheid. Dat lijkt mij ideaal, want dan loop ik met één (nieuwe) telefoon rond en kan zowel mijn zakelijks als mijn privénummer op die telefoon gebruiken.

Maar wat zijn nu precies ervaringen met dual-sim telefoons?

Schakelt het makkelijk tussen simkaarten?
Welke telefoons zijn aan- en afraders? Ik ben alleen iPhone gewend en als ik voor dual-sim kies, valt Apple meteen af omdat die dit niet aanbiedt.

Romyv

Re: Ervaringen dual-sim telefoons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:33

Het is super makkelijk! Bij dingen als mobiel internet, bellen of contacten vraagt ti welke sim je wilt gebruiken. Je kan bv privé anders instellen dan zakelijk of een van de 2 standaard als eerste optie aangeven.

Wat je even moet checken is of het vanuit beveiligingsoogpunt mag wat je hebt bedacht. (je zou via je privé gebruik bv op internet kunnen ze inbreken op je zakelijke accounts waarmee bedrijfsgegevens op straat komen. afhankelijk van verschillende dingen kan een bedrijf besluiten dit risico niet te nemen en dergelijke manieren van gebruik te verbieden... Kans is klein, want dan bieden ze vaak een toestel aan bij je zakelijk nummer)

A winner is a dreamer who never gives up, Nelson Mandela

[OV] [PG] Carina NMK, frieze merrie 7 jaar

Maya_Mariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:02

Vind een dual-sim ook ideaal! In verband met studie in het buitenland en mensen die toch mijn andere nummer blijven gebruiken tijdens de semesters heb ik lang met twee telefoons rond gelopen.

Ik heb de Nokia X2 dual-sim (weet alleen niet of deze in Nederland verkrijgbaar is). Hierbij kan ik heel gemakkelijk schakelen tussen de twee sims als dat nodig is. En staat bijvoorbeeld sim 1 aan, kan ik nog steeds berichtjes en gesprekken binnen krijgen van sim 2, alleen alles wat ik verstuur gaat dan via sim 1. Ik kan ook aangeven of beide, een, of geen van de sims op mobiel internet mogen of alleen als de wifi aanstaat. Dingen die je zelf waarschijnlijk al wel zult weten aangezien je er naar op zoek bent :+ Maar mij bevalt het enorm goed :j

When the worlds says 'Give up', Hope whispers 'Try it one more time'.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 22:39

Goed om te horen, ik ga me maar eens in specifieke telefoons verdiepen.

Romy: wat betreft werk en privacy is het geen probleem. Ik krijg een vaste telefoonkostenvergoeding en ben vrij in wat ik daarmee doe. Werk en privé mogen zelfs op één simkaart staan. Echter zie ik dat zelf niet zitten :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:08

Heb je een budget? Anders kan je ook nog eens leuk in China shoppen, daar komen tegenwoordig 90% van de telefoons met dual sim mogelijkheid. :)

Tweaker | Smartphones - Notebooks - Desktops - IT-related stuff
Altijd bereikbaar via PB.
"Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma"

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:10

Tip, koop niet de dual sim telefoon via groupon, dat is echt een gruwelijk vervelend ding om mee te werken :') Verder is dualsim wel ideaal!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie