Auto grote beurt duur?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

corinec

Auto grote beurt duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 13:22

Gisteren is onze Toyota bij de dealer geweest voor een grote beurt.Nu hoorde ik van meerdere mensen dat ik toch wel veel heb betaald. Ik was 550 euro kwijt voor grote beurt, airco reinigen, 1 achterruitwisblad en 2 rubbers voor de ruitenwissers voor. Graag hoor ik van anderen wat ze betalen voor een grote onderhoudsbeurt.

batje

Re: Auto grote beurt duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 13:25

Grote beurt is meestal 200, maar airco reinigen is ook vrij duur, kan ook tegen de 200 zitten. Je hebt dus geen koopje gehad, maar het is wel een redelijke prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 13:27

Dat ligt er volledig aan wat er moet gebeuren lijkt me? Overleg je dit niet van tevoren? Ik wil altijd over alles gebeld worden wat buiten de standaard grote beurt valt. Airco reinigen is volgens mij geen standaard onderdeel van de grote beurt en airco is over het algemeen wel een duur grapje. Ruitenwisser bladen kun je zelf voor een paar tientjes kopen, misschien hebben zij er wel duren van Bosch oid opgezet?

En bij een dealer, betaal je sowieso al de hoofdprijs :+

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 13:29

Ik ben altijd rond de 500 kwijt, daar reken ik ook op.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 13:31

Ze hebben gebeld van te voren airco schoonmaken was een aanbieding voor 30 euro exclusief BTW. De grote beurt was 370 exclusief BTW. Ik zelf vond het nog wel meevallen maar meerdere mensen vonden het duur dus vandaar mijn vraag.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 13:31

Ik vind het voor deze auto niet duur, ik betaal voor een Scenic €360,-.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 13:34

Ik vind het absurd duur, maar dat is omdat mijn man veel dingen zelf doet. We doen dus eigenlijk nooit een grote beurt. Als we het wel doen gaan we naar een garage hier in het dorp die het voor de helft van de prijs doet tov een dealer.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 13:40

LZP -> HTT

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 14:20

Ik vind het ook absurd duur. Betaal bij de dealer (Renault) voor een kleine beurt 275,-. Heb even verder gebeld en kon het bij een betrouwbare maar kleinere garage voor 115,- laten doen :D
Bij de dealer betaal je altijd fors meer :j

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 14:25

Ik weet niet wat voor Toyota je hebt ? Oo de meeste toyota sites staan tabellen met wat er moet gebeuren en de prijs daarvan.

Ik heb een Yaris uit 2012. De eerste de beste beurt zou de duurste moeten zijn omdat dan ook het een en ander vervangen moet worden. Daarna ligt de prijs rond de 250 euro dacht ik!

VdBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 14:45

Ik ga mee met Mallow... Onderhoud bij dealer is sowieso veel duurder.

Met mijn vorige wagen (Seat) ging ik eerst altijd bij een dealer op onderhoud en was ik soms ook 400 + euro kwijt. Nadien een betrouwbare kleine garage gevonden en facturen onderhoud vallen me sindsdien hartstikke mee!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 14:51

Ik betaal 190 voor een grote beurt en 80 voor wen kleine beurt. Tenminste, dat zijn de tarieven op de site van mijn garage.
Heb nog geen grote beurt laten doen, dus weet niet waar ik precies op uit zou komen (heb bv geen airco, weet niet of dat bij de prijs in zit).
Wel een paar keer de kleine beurt laten doen, maar daar heb ik minder dan 80 eiro voor betaald. Ik had de auto net tweedehands gekocht, en veel dingen bleken niet nodig om bij te vullen/te vervangen.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 14:53

Ik heb een kleine 400 betaald voor exact hetzelfde, op de achterwisser na. Ook bij de offiele Toyota dealer, maar ik heb dan ook een Aygo. Lijkt me een normale prijs voor een officiele dealer.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 14:55

Mallow schreef:
Ik vind het ook absurd duur. Betaal bij de dealer (Renault) voor een kleine beurt 275,-. Heb even verder gebeld en kon het bij een betrouwbare maar kleinere garage voor 115,- laten doen :D
Bij de dealer betaal je altijd fors meer :j

Dit is appels met peren vergelijken. Een grote beurt is heel wat anders dan een kleine beurt....

Ik betaal voor een ford Mondeo grote beurt ook rond de €400 en dan komen de kleine dingetjes die eventueel gedaan worden er nog bij. Voor een grotere auto geen gekke prijs. Bij een dealer ben je inderdaad wel vaak iets meer kwijt dan een regulier autobedrijf .

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:09

Dat begrijp ik :+ Het gaat om het prijsverschil tussen gewone garage en een dealer.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:17

Hier kost het 350 euro inclusief.
Auto heeft airco en is een diesel.

Moeten er geen extra dingen bijkomen dan zit je snel een stuk hoger

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:22

Voor mn micra uit '96 €240 betaald voor een grote beurt. Ik hoefde alleen de materialen te betalen. Dus de filters en dergelijke.
Een klant was ruim €500 kwijt geweest met arbeidskosten.

Nu staat m'n clio op de lijst. Ik moet rekenen op €500. En das de vriendenprijs.
Hier zitten wel nieuwe schijven bij met abs luchtgaten. Die liggen rond de 150.
Olie en koelvloeistof zullen op mijn expliciete verzoek volledig vernieuwd worden. Dus radioteur moet worden ontlucht etcetera.

Ik heb op beide auto's geen airco. Beide auto's waren voor mij een koopje qua aankoop. De micra 440 euro, hier heb ik 3 jaar mee gereden en hij kreeg sowieso elk jaar een grote beurt.

De clio 1600 euro. Deze gaat eerdaags de eerste grote beurt krijgen.
De reden dat de vloeistoffen ververst gaan worden is dat de koelvloeistof inmiddels bruin is. Gezien de staat van de koelvloeistof, ga ik ervanuit dat geen enkele vloeistof ooit vervangen is dus ik neem het zekere voor het onzekere.
Met de clio heb ik veel pech gehad, deze gaat na de grote beurt ook zeker in de verkoop. Motorisch issie goed, maar mijn vertrouwen is compleet weg.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 15:24

We hebben een auris. Ik vind het zelf altijd lastig om een betrouwbare garage te vinden. Daarom ga ik altijd naar een dealer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:26

corinec schreef:
We hebben een auris. Ik vind het zelf altijd lastig om een betrouwbare garage te vinden. Daarom ga ik altijd naar een dealer.

En die zijn wel betrouwbaar omdat? Volgens mij zijn dat de grootste oplichters..

Ik ben er 1x geweest en had ook een forse rekening waarin oa 10 euro werd gerekend voor het bijvullen van mijn ruitersproeier... Toevallig had ik hem net zelf bijgevuld en hij zat dus gewoon vol. Naaistreken vind ik dat. Heb net zo lang stampij staan maken tot ze het eraf hebben gehaald. Ja mevrouw maar wij doen dit standaard was hun antwoord :n

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:38

Ik heb ook een Toyota en waar ik ook de grote beurt laat uitvoeren, het komt altijd neer op tussen de 400-500 euro.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:39

beste wat je voortaan kunt doen is prijsopgaaf van alles wat je gedaan wilt hebben.
als ze meer willen doen en het kost meer dan 50 euro, even laten bellen.

of het duur is voor wat er gedaan is weet ik niet om heel eerlijk te zijn.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:39

Ja die ruitenvloeistof is daar van vloeibaar goud geloof ik!

Mijn grote beurt was ook rond de 500 bij de ford dealer. Ik ging daar altijd trouw heen want ik dacht dat t beste zou zijn. Maar toen kreeg ik vorig jaar mijn eerste apk en die zou me 700 euro kosten. Daar sloeg ik stijl van achterover, vooral omdat ik altijd keurig de beurten had laten doen en kleine dingetjes vervangen ook bij hen had laten doen. Zij wilden mijn auto toen ook niet goedkeuren voor de apk en toen ben ik weg gegaan want ik had nog twee weken voordat hij verplicht gekeurd moest zijn. Toen ben ik naar mn vader gegaan en die is met de apk lijst/rekening naar zijn garage op het dorp gegaan en bij die garage kostte me dat toen 270 euro en hij werd wel goedgekeurd. Nu moest ik laatst één of andere draagarm laten vervangen en heb dat toen bij mij op het dorp laten doen en dat was ook een flink bedrag maar die man heeft me wel gematst.

Ik ga NOOIT meer naar een dealer.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:53

Ik heb een servicepas van de toyotadealer. Mijn ruitenvlieistof, lampen en olie worden gewoon gratis vervangen als het leeg is of kapot is! Pas wordt elke keer bij een beurt gratis verlengd

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 17:22

Ik ga er als leek vanuit dat het betrouwbaar is. Dat is her nadeel ze kunnen je zo van alles wijs maken. Ik heb ook een servicepas maar betaal wel voor een lamp vervangen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 17:33

Airco beurt kost bij ons normaal 110 euro. In de actie in deze tijd 79. Grote beurt verschilt per auto maar gemiddeld tussen de 200 en 350 euro. Afhankelijk van onderdelen, welke olie, hoeveelheid olie enz.

Nu is menig dealer gemiddeld wel 30% duurder dan een vak garage of zoals mijn werk, Profile tyre center.

Onderdelen vanuit ons zijn exact hetzelfde als bij een dealer btw. Al staat er bij ons geen ford, Toyota of Opel op.