recoverydisk windows vista

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

recoverydisk windows vista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 10:58

Hallo,

Ik heb een hoogbejaarde laptop die nog op vista draait. Of nuja, draaide moet ik zeggen. Nu schijn ik hem met een recoverydisk hopelijk weer nieuw leven in te kunnen blazen maar waar haal ik die vandaan? Ik heb al op marktplaats en de tweedehandswinkel gekeken. Heb hem liefst tweede hands want nieuw zijn ze zo duur. Iemand enig idee waar je zo,n disk kan kopen of heeft iemand er toevallig eentje liggen die ik mag lenen?

Tips over hoe ik mijn laptop op een andere manier nieuw leven in kan nlazen hoef ik niet, alles is namelijk al onderzocht/gedaan. Bedankt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: recoverydisk windows vista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:37

Welk merk heb je? Veel laptops hebben een recovery ingebouwd. Ik moest voor mijn Asus destijds ook recoversydvd's maken, maar toen die het niet meer bleken te doen, bleek F9 de truc ook te doen. Hier naast me staat een acer, die herinstalleerd alles terug naar fabrieksinstellingen met alt F10. Met een beetje geluk zit zoiets ook op jouw laptop.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 19:41

Dank voor je antwoord. Helaas heb ik een packard bell en heb dAar geen disk van.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:44

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 19:48

Ik ga even kimken, thanks! Al vrees ik dat dit ook niet helpt, mAar laat ik eerst eens gaan lezen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 19:51

Ehm, en als je laptop juist niet meer opstart, kan ik dit dan ook gebruiken? Daarom dacht ik een disc nodig te hebben..

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 20:52

Mag helaas niet meer editten, dus nog maar een reactie eronder:

Helaas, de alt f10 heeft niet geholpen. Ik kreeg een error en deed niets meer. Ik zou na alt f10 een windows opstart moeten krijgen ipv de error.

Evengoedbedankt voor de moeite, nu weet ik dst een paccard bell disc misschien ookhelpt al denk ik dat mij bejaarde laptop gewoon de geest gegeven heeft..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 06:40

Graag gedaan hoor, was een kleine moeite. Ik heb er zelf laatst ook mee zitten prutsen.

Als alt F10 niet helpt, denk ik dat je harde schijf of iets dergelijks gewoon overleden is... dan had een disk ook niet meer uitgemaakt denk ik.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:01

Misschien eens fixeren op het probleem.
Je laptop start dus niet meer op? Krijg je een foutmelding? En zoja, wat voor melding?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 23:28

Harde schijf lijkt idd dood. Ik krijg het paarse scherm van Packard bell en daarna niets meer. Hij "ratelt" dan ook niet meer, hij laat enkel een zwart scherm zien zonder geluid te maken oid. Ook het lampje onderin brand niet meer. Slaat dus volledig vast. Nu deed ik alt f10 en kreeg ik een zwart xcherm met witte letters error en sloeg weer volledig vast. Geen idee e
welke error, heb em na een tijd weer dichtgeklapt en weggezet aangezien het niet hielp.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 00:40

Zou je eens kunnen kijken of je het kan reproduceren? Als de harde schijf dood zal zijn Is het een kwestie van het (laten) vervangen, nieuwe installatie erop en weer klaar.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 10:17

Dat zou idd kunnen, maar een harde schijf is niet zo heel goedkoop en aangezien het hier echt om een hoogbejaarde laptop gaat zoek ik liever naar een andere oplossing. Ik vernam van een kennis dst zo,n disk wellicht zou helpen, mocht dat niet het geval zijn, dan stop ik dr mee en ga sparen voor een nieuwe. Kan er wel een nieuwe harde schijf i gooien, maar dan zal ievast een ander kwaaltje krijgen. Wil er dus niet te veel geld instoppen masr dank je wel voor je antwoord.