Chalet kopen wie ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BokitoZ

Chalet kopen wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 15:51

Hallo!

Ik ga dit weekend bij een chalet kijken om te kopen. Ik wil graag goed voorbereid zijn.
Wie kan mij tips geven waar ik op moet letten of advies? Of dingen waar ik echt naar moet vragen.

Gaat om een chalet (50m2) op eigen grond (vereniging van eigenaren) het chalet staat op een park.

Hoor graag jullie ervaringen/tips en eventueel adviezen!

benangelique

Re: Chalet kopen wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:58

Wil je er permanent gaan wonen?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:06

Probeer op internet info te vinden over het park, de vve, de mensen enz. Google alles en iedereen.

Ik heb geen ervaring en ben niet deskundig, maar info zoeken is altijd slim.
Ik weet wel dat op zo een park veel ellende kan ontstaan. Dat speelt hier in de regio en wordt breed uitgemeten in de krant.
Succes.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:09

praat wat met de mensen op het park zelf niet alleen in het gebied waar 'jullie' chalet staat maar ook met andere plaatsen. Die hebben vast tips voor jullie!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:44

Wie zitten er in de vve? Hoe worden besluiten genomen? Als de vve bijdrage wordt verdubbeld, kan je daar dan een stokje voor steken?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:56

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:56

Een 2e huisje op dit soort parken, ik denk dat je bedoeld met droomparken met diverse soorten chalets, daarvan zie je tegenwoordig veel advertenties, zou ik niet gaan doen dat gaat je een hoop geld en tijd kosten qua onderhoud en het constante heen en weer gereis, van je huis en naar de 2e huisje............

Inderdaad, wat de anderen hier al zeggen, goed informeren en onderzoeken............vaak is het: als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat het ook heel vaak het geval.

Vaak heb je last van de Oost-Europeanen die in deze soort parken komen overnachten (land en tuinbouw werkkrachten) en mogelijk worden er ook ooit mensen opgevangen (asielzoekers). En andere ellende zoals wat hier al is verteld.

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 20:50

Bedankt voor de tips!

Geen permanente bewoning maar als vakantie huisje.

Oost Europeanen zullen we op dat park geen last van hebben aangezien de gemiddelde waarde van de chalets boven de €40.000 zitten.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:03

Wat is je doel met het huisje? Rendement?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:07

BokitoZ schreef:
Bedankt voor de tips!

Oost Europeanen zullen we op dat park geen last van hebben aangezien de gemiddelde waarde van de chalets boven de €40.000 zitten.

Er zijn enorm veel particulieren die huisjes kopen en dan voor dik 700,- per week via een uitzendbureau verhuren aan seizoensarbeiders. Is een leuke investering. Wordt ook niets aan gedaan tenzij de vve het verbied want het is eigen grond. Heb zelf een jaar op een vakantiepark gewoond en moet eerlijk zeggen dat ik vele malen meer last had van permanent wonende of vakantie vierende hollanders dan van die polen hoor.

Park waar ik zat zaten de prijzen tussen de 50.000 en 150.000

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:31

BokitoZ schreef:
Bedankt voor de tips!

Dat stelt niks voor, ook chalets van rond de 100.000 euro of daarboven daar zitten die oost-europeanen in, want de eigenaren verdienen er grof geld aan bij verhuur, juist om de kosten er proberen er weer uit te gaan krijgen. Want ze doen er niet zo heel moeilijk over om de 700 euro per week te gaan betalen, ze zijn vaak met groepen en delen dan de kosten ervan. Als ze maar een slaapplek hebben, logisch. Ze willen graag in de omgeving van hun werkplekken kunnen overnachten, het zijn harde werkers.

Vergis je daar niet in.

Ook van hollanders die er vakantie vieren, meestal mannen en of jongelui, daar heb je flink last van en oost europeanen die zuipen nogal graag en dan gaan ze helemaal los.

Zelf gezien hoor (was dan bij de mensen op de koffie en dan zag ik ze weleens en vertellen ze me ook wel eens erover) en noem maar op.

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 18:00

Ik zal er zeker op letten! Bedankt!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:25

Goed opletten en vooral gewoon niet al te zuinig zijn op jouw spullen in het huisje zeker als je het ook verhuurt (niet al te dure merkspullen ofzo). Dat is natuurlijk jouw eigen keuze en als je weet wat je kan verwachten, dan valt het niet erg tegen.

Ik hoop dat je iets vind wat je erg leuk vind en er veel plezier aan gaat beleven.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:40

Huur eerst eens een weekje of 2 op het park waar je zou willen kopen dan krijg je een veel beter idee van het park.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:43

Chalets kan niet voor geleend worden=geen hypotheek.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:06

Morganlefay schreef:
Chalets kan niet voor geleend worden=geen hypotheek.

Klopt helemaal!

Het moeten jouw eigen spaarcentjes zijn. Vandaar dat er ook veel mensen zo snel mogelijk het geld terug wilt verdienen door het te gaan verhuren..............

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:11

Geen hypotheek wil nog niet zeggen geen lening.
Je kunt er vaak wel een persoonlijke lening op krijgen maar de looptijd is een stuk korter en de rente een stuk hoger dan bij een hypotheek en de rente is ook niet aftrekbaar van de belasting.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:56

Er zijn mensen die het doen op deze manier en willen dan weer zo snel mogelijk proberen te gaan compenseren/ verdienen door het te gaan verhuren en dat maakt het weer goed........