Ontspanningsruimte, from the ground up

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Ontspanningsruimte, from the ground up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 10:50

Hoi allemaal,

4 jaar geleden kocht ik met mijn man een piepklein huisje met een grote tuin.
Grootse plannen liggen op tafel, de architect heeft zijn werk afgerond en wij beginnen volgend jaar met breken en bouwen en doen.

Er is echter 1 ruimte die nog vrij en ruw is.
De zolder.

Deze ruimte moet oooooit in de veeeeeerre toekomst onze slaapkamer gaan worden, maar nu twijfelen ik en manlief om gewoon op het eerste te blijven slapen en op de zolder een ontspanningsruimte te maken.

Een ruimte waar we gezellig op een bedbank een filmpje kunnen kijken met projector, yoga doen, boek lezen, waar manlief 'met de mannen' voetbal kan kijken etc etc.

Ik wil er nu een héél gezellige ruimte van maken, vooral voor mijn yoga, maar ik zit al vast met de kleur van de vloer :D

In juli zouden we hieraan gaan beginnen.
De zolder is eentje met schuine daken dus we gaan aan de zijkant van die inbouwkastjes maken voor opslagruimte en verder 2 extra ramen plaatsen.

Voor de rest moet ik nu gaan beslissen welke kleur ik op het plafond en de vloer wil, de rest komt later nog.

Wie van jullie heeft er zo'n ruimte waar je helemaal tot rust kan komen, die je zowel rust geeft als waar je lekker kan ontspannen.

De vloer zou bij voorkeur kliklaminaat zijn of een novylon-vloer.
Moet ik gaan voor donker of voor licht? Bruin of grijs? A of B?
Ik zoek me suf op internet, maar misschien heeft iemand van jullie nog wel meer warme ideetjes :)

Prrrr

Re: Ontspanningsruimte, from the ground up

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:06

Wij hebben een grote voorzolder met maar één raam. Daar hebben we gekozen voor geel vinyl op de vloer. In ons geval praktisch omdat we daar ook de was doen, maar de kleur geel maakt dat het licht van dat ene dakraam wel effect heeft op de hele ruimte. Dat was de theorie.

De praktijk: geweldig. Als de zon schijnt zit je IN het zonlicht. Kan ik erg aanbevelen.

Vjestagirl

Re: Ontspanningsruimte, from the ground up

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:08

Ik ben heel erg nieuwsgierig: als je deze ruimte op zolder hebt, waar ga je dan je woonkamer voor gebruiken?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:38

Tof! Wij hebben zelf ook een ruime zolder. Een deel is kast/opslagruimte geworden en ik een ander deel hebben we grote dakramen aan beide kanten geplaatst waardoor er zeeën van zonlicht binnenkomen. Ik heb de ruimte zelf volledig wit geschilderd, dus zowel vloer als muren. Muren en vloer zijn van hout, ondanks al dat wit voelt het daardoor wel warm aan. We hebben er een tijdje geslapen, maar dat bleek in de zomer te warm te zijn, daarom zijn we weer naar de 1e verdieping verhuisd. Nu gebruiken we de ruimte als plek om ons even terug te trekken, om te werken en ik yoga er graag. Het is er altijd warm en het uitzicht is prachtig, vooral tijdens zonsondergang. Ook staat de was er als het buiten nat is, maar de zolder is groot genoeg om daar geen last van te hebben. Qua inrichting waren deze plaatjes een inspiratiebron:
https://nl.pinterest.com/pin/114841859220272882/
https://nl.pinterest.com/pin/346917977523017953/
https://nl.pinterest.com/pin/507640189222829371/

Heerlijke plek.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 11:55

Vjestagirl schreef:
Ik ben heel erg nieuwsgierig: als je deze ruimte op zolder hebt, waar ga je dan je woonkamer voor gebruiken?

Het is vooral de bedoeling om hier mijn yoga te gaan doen en boeken te lezen, dat kan ik helaas niet momenteel.
En als manlief mannen wil uitnodigen voor een pintje en voetbal dat die ook gewoon 2 etages naar boven kunnen zodat ik niet in hun lawaai zit :')

En tja, ik heb gewoon soms nood aan me-time en dan wil ik ook gewoon écht eens alleen zijn. Manlief beneden, ik boven met film/boek/whatever naar mijn keuze :)

We hebben een heel klein huis en geen aparte ruimtes, slaapkamer is er maar 1 en dat is een mezzanine die gedeeld wordt met badkamer (alles in 1, als ik in bed lig en man staat onder de douche staat hij ook gewoon voor mijn neus), dus je leeft altijd met alles en iedereen mee wat heel intensief is :)