The Sims 1 installeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

The Sims 1 installeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 09:55

Hoi allen,

Hopelijk tref ik hier iemand die misschien het antwoord weet. Laatst kwam ik the sims weer tegen (samen met wat uitbreidingspaketten).
Deze heb ik geïnstalleerd (via internet even de juiste volgorde opgezocht) maar hij werkte niet.

Ik heb the Sims Deluxe edition (dus the sims en de uitbreiding; livin' large). Deze alleen werkt prima. Zodra ik ook maar 1 uitbreiding erbij zet (maakt echt niet uit welke, hot date, houseparty, op vakantie, beestenboel) werkt het niet meer en krijg ik de foutmelding dat the sims niet gevonden word en dat deze opnieuw geïnstalleerd moet worden. Als ik dat wilt doen krijg ik de melding dat deze al erop staat en dat ik m niet kan installeren.

Wat moet ik nou doen? :( Moet ik me erbij neerleggen en the sims maar zonder uitbreidingen gaan spelen, of wat? HELP!

Sammie

Re: The Sims 1 installeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:44

Het kan zijn dat het spel niet herkend wordt omdat de software niet matcht. Dat je pc dus te nieuw is voor de spelletjes. De Deluxe ed. kwam volgens mij als laatste uit, dus die drivers (geen idee of ik het juiste woord hier gebruik) zijn misschien net nieuw genoeg om wel herkend te worden. Heb je niet ergens een oude pc staan? Om te proberen?

Ik heb hier de sims twee nog liggen en expres een oude computer aangehouden voor die oude spelletjes := Ookal heb ik amper tijd om te spelen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 09:05

Sammie schreef:
Het kan zijn dat het spel niet herkend wordt omdat de software niet matcht. Dat je pc dus te nieuw is voor de spelletjes. De Deluxe ed. kwam volgens mij als laatste uit, dus die drivers (geen idee of ik het juiste woord hier gebruik) zijn misschien net nieuw genoeg om wel herkend te worden. Heb je niet ergens een oude pc staan? Om te proberen?

Ik heb hier de sims twee nog liggen en expres een oude computer aangehouden voor die oude spelletjes := Ookal heb ik amper tijd om te spelen.

Thanks!
Helaas geen oudere pc staan. Die bij mijn vriend thuis is ouder, maar die "crashte" halverwege de installatie, ook de laptop deed dat... Dan geen the sims met uitbreidingspaketten meer voor mij ben ik bang :(:)

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:08

Nieuwere sims kopen want zoals gezegd, de software zal niet matchen :j

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 09:22

VivaByoux schreef:

bedoel je dat ik the sims 3/4 moet kopen? Of gewoon een nieuwere versie van de 1?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:24

iirrssjjee schreef:
VivaByoux schreef:

bedoel je dat ik the sims 3/4 moet kopen? Of gewoon een nieuwere versie van de 1?

Dat zou vet jammer zijn..
Want ik ben ze ook weer tegen gekomen.
Ga even kijken of hij het bij mij wel doet en anders moet ik opzoek naar een oude computer. :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:31

Van 1 zal er niks meer te krijgen zijn. Denk datrje idd dan 3 of 4 krijgt. Als je die vergelijkt met 1 das een verschil. In 2 konden ze opeens oud worden en dood gaan. Dat wilde ik eigenlijk nooit :')

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:57

Sammie schreef:
Van 1 zal er niks meer te krijgen zijn. Denk datrje idd dan 3 of 4 krijgt. Als je die vergelijkt met 1 das een verschil. In 2 konden ze opeens oud worden en dood gaan. Dat wilde ik eigenlijk nooit :')

Als je met 1 kinderen maakte gingen ze als ze ouder werden ineens weg, was vet vreemd hahaha

Maar ik bedoel idd 3 of 4 kopen. Ik speel zelf weer 3 sinds een paar dagen zonder uitbreidingspakketten en vind ze niet eens noodzakelijk, heerlijk zo! Sims 4 schijnt (met uitbreidingspakketten) wel verschrikkelijk leuk te zijn!

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:12

Het probleem met sims 1 heb ik inderdaad ook ondervonden. Het ook deluxe en die deed het nog wel. Zodra je er een uitbreiding bij gooit vliegt ie eruit. Heb hem toen op een wat oudere laptop gegooid en daar doet ie het prima, dus dat is iets wat je misschien nog kunt proberen.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:18

Het antwoord is al gegeven ;-)

Ik speel op dit moment Sims 2! Die is sinds kort ook voor IOS. Heb ook sims 3 gehad, maar die vond ik niet zo leuk, sims 2 lijkt heel erg op sims 1 maar dan mooier.. En leuker

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:31

Sammie schreef:

Je kan het ouder worden wel uitzetten bij Sims 3 als je dat wilt! Best wel handig als je een supersim hebt die je niet kwijt wilt :P

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:40

Ik heb onlangs SIms 1 (8 in 1) geïnstalleerd onder Windows 98se. (Ja heb nog een werkende win 98 pc op zolder) Deed het prima. XP zal hij ook nog onder werken, maar win 7 en 8 niet meer.
Maar als je Sims 3 of 4 gewend bent, dan is Sims 1 echt oooooooooud :P haha.
ik heb Sims 3 en 4 op de laptop. Voorkeur gaat toch echt uit naar 3.

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:44

Is het niet mogelijk om net als voor bijvoorbeeld de oude rayman (uit 1995) een programma als DOSBox te gebruiken? Dat is een soort emulator (net als dat je hebt voor gameboy om dat op je pc te kunnen spelen) voor de oude computer.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:47

Sims 1 werkt niet onder dos.
Sims 1 is ook wel errrug oud hoor. Ik schrok er van hoe die graphics eruit zagen. Misschien gewoon overstappen naar 3 of 4? :P

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:53

Maar is er niet een andere emulator (zoals voor DOS) die wel voor de sims werkt?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 17:50

Ik vind een 3 of 4 zo zonde van mijn geld. Vandaag in de mediamarkt staan kijken naar 4, maar is toch 60 euro! En van 1 heb ik echt alles liggen!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:01

Jeetje dat is wel heel lang geleden! Ik heb ook sims 1 en heel veel uitbreidingen! Favoriet was toch zeker Beestenboel en Abracadabra. Zit er over na te denken om ze misschien te koop te zetten voor de liefhebber.. doe er toch niks mee :n

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:30

Ik denk dAt je daar te laat meebent. Veel software uit die tijd past niet meer bij de software van nu. Ik heb ook een goed functionerende scanner en printer weggemikt omdat t niet pasbaar was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:31

Dat ligt geloof ik aan de volgorde van installeren. Ik heb ook alle pakketten en die moet je in een bepaalde volgorde installeren, staat geloof ik in het boekje.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:44

Dat is voor t functioneren van t spel ivm updates voor software fouten maar dat bedoelde ik niet. T matcht vaak niet omdat t Windows 95 of 98 is geschreven en we zitten nu aan Windows 9 a 10. Compleet andere software

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:45

Ow, oke... Want vorig jaar kreeg ik hem nog wel op mijn Windows XP, alleen had ik de volgorde toen verkeerd waardoor hij het niet deed.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:46

Op xp zal hij idd nog wel draaien vermoed ik.. Daarna wordt t lastig. :j