iPad kopen voor school welke

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

beenjesshar

iPad kopen voor school welke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 10:48

Bokkers

Wie heeft er verstand van de iPad ,

Voor mijn zoon moeten we voor school een iPad aanschaffen zoveel soorten
Wij zien door de bomen het bos niet meer ,
Wie gebruikt er ook een voor school , welk type en hoeveel geheugen hebben jullie ?
Horen het graag :)

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:11

Moet je een tablet aanschaffen of echt een ipad (tablet van Apple)? Wat moet er precies mee gedaan worden?

Persoonlijk vind ik de Ipad wel de beste onder de tablets, zeker qua gebruiksvriendelijkheid. Bij normaal gebruik is 16 gb voldoende. Maar uiteraard afhankelijk van waar hij precies voor dient.

Warboel

Re: iPad kopen voor school welke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:14

Ik heb een iPad Mini 3 16 GB. Gebruik 'm wel voor school maar niet om verslagen e.d. mee te typen. Is dat wel de bedoeling? Want dan zou ik voor een grotere gaan. Een iPad Air bijvoorbeeld. Geldt ook voor opslagruimte, als je zoon elke dag 5 colleges heeft waarvoor hij aantekeningen moet maken zal 16 GB wat te weinig zijn.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:17

Warboel schreef:
Ik heb een iPad Mini 3 16 GB. Gebruik 'm wel voor school maar niet om verslagen e.d. mee te typen. Is dat wel de bedoeling? Want dan zou ik voor een grotere gaan. Een iPad Air bijvoorbeeld. Geldt ook voor opslagruimte, als je zoon elke dag 5 colleges heeft waarvoor hij aantekeningen moet maken zal 16 GB wat te weinig zijn.

Als je aantekeningen maakt in Word wordt dit opgeslagen in bijv. dropbox of onedrive en kost het je dus geen ruimte. :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 13:54

Maar dan moet je dus wel altijd toegang tot internet hebben wil je eraan werken. En Dropbox is ook maar beperkt :)

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 16:37

Onze zoon gaat naar de tweede klas havo ,
Het moet inderdaad een Apple zijn ,
Er moeten ook een aantal apps van school op
En ik denk dat ie er wel een hoop mee gaat werken .
Tevens is het van belang dat iPad wel goed te updaten blijft ,
Dacht zelf aan iPad air 2 , maar zijn er nog niet over uit ,

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:42

Ik heb ook een iPad voor school, omdat er veel software updates zijn zou ik de nieuwste kopen omdat hij de iPad zijn hele school periode moet gebruiken en is het wel handig dat de nieuwste software erop kan zodat hij ook nog makkelijk alle apps kan dowloaden enzo.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:45

Tip: koop er dan een toetsenbord bij want typen op een touchscreen doet al snel pijn aan je vingers.

Ik zou gewoon de nieuwste kopen, gaat qua updates het langste mee. Die van mij werd na een jaar al traag en de eerste ipad van mijn moeder is amper nog te gebruiken...

xhannaahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:48

Ik heb ook een iPad voor school maar wij kregen flinke korting vanuit school aangeboden dus ik zou nog even wachten met aanschaffen misschien krijgen jullie dat ook wel!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:54

Vraag je school welke ze je aanbevelen. Ik weet dat ze bij mijn oude school allemaal via school 1 krijgen, dus die krijgen ook allemaal dezelfde. Mijn broertje heeft er een gehuurd die hij na afloop of mag kopen of weer terug mag geven. Doen ze zoiets niet bij jullie ?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:04

Even voor de volledigheid: een school mag niet zomaar de aanschaf van een iPad verplichten: het voortgezet onderwijs behoort gratis te zijn, en alles wat verplicht is, moet in principe door de school geleverd worden (daar krijgen ze ook budget voor.) Het is niet helemaal juist dat er nu via deze omweg toch kosten weer terug bij de ouders gelegd worden. http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... s/speel/1/

(Op de vraag zelf heb ik helaas geen antwoord, al denk ik dat je ervan uit kunt gaan dat een ipad die elke dag mee naar school moet geen jaren en jaren meegaat, omdat dat gewoon erg intensief gebruik is met veel verplaatsingen en risico's - zelfs als je kind erg voorzichtig is en zuinig op z'n spullen.)

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:10

Shadow0, wij hebben ook iPads op school (we zijn de eerste school in nederland die ermee is begonnen :) ) maar als je door de kosten of wat dan ook geen iPad aan kan schaffen, en je kan aantonen dat de kosten tehoog zijn voor wat je verdient dan krijg je een iPad van school in bruikleen.
Als dat ook niet kan krijg je gewoon een standaard boekenpakket.

Ts, heeft school hier niet iets voor? De meeste scholen verkopen de iPads zelf met korting aan hun leerlingen. Anders inderdaad een zo nieuw mogelijk model met een stevige case, zodat het zolang mogelijk meegaat.

(Let wel op dat de iPad alleen gebruikt gaat worden voor schoolwerk en er geen andere apps op verschijnen! Het is natuurlijk heel makkelijk als brugpieper om te doen alsof je bezig bent met huiswerk maar je eigenlijk zit te gamen ;))

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:19

kitlover schreef:
maar als je door de kosten of wat dan ook geen iPad aan kan schaffen, en je kan aantonen dat de kosten tehoog zijn voor wat je verdient dan krijg je een iPad van school in bruikleen.

Dat blijft een beetje een raar uitgangspunt want het zou helemaal niet aan scholen moeten zijn om over dat soort dingen te oordelen, daarom hebben we ook in de wet opgenomen dat het onderwijs kosteloos moet zijn. Dit is gewoon heel nadrukkelijk een trucje om de intentie van de wet te omzeilen. Daar heb ik moeite mee. Het leidt zo tot een tweedeling van het onderwijs, waarbij we van het recht op kosteloos onderwijs ineens een gunst maken die je pas krijgt als je aan de school bewijst 'zielig genoeg' te zijn. Niet wenselijk.

Volgens mij zouden we als modern land gewoon over kunnen gaan tot elke leerling een ipad, en ik denk zelfs dat dat binnen het budget zou moeten kunnen, aangezien je ineens veel minder ander lesmateriaal nodig hebt, zoals minder boeken, minder papier, minder beamers en computers en tv's etc. Daar zou je met wat schuiven als school dus best een tablet van moeten kunnen bekostigen. Ik hoop dat MR's op allerlei scholen dat aan de orde willen stellen.

Maar goed, dat is off-topic dus ik zal het hierbij laten. :)

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 17:42

De school heeft met meerdere bedrijven afspraken gemaakt waar je met korting kan kopen inderdaad .
Dan blijft even goed een hoop geld , maar dat is niet anders .

Zit alleen nog even over het geheugen te twijfelen , wil wel een iPad air 2 .. Nu nog de keus 16 -64 gb

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:44

Vanwaar de twijfel tussen de 16 of 64 GB? Als ik het goed begrijp mag/zal de iPad alleen voor school doeleindes gebruikt gaan worden?

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 17:52

Ja deels wel , maar denk ook voor huiswerk en thuis zal ie ook wel gebruikt gaan worden .

Dus vind het erg lastig

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 17:57

Ja okee, waar gaat ‘ie dan exact voor gebruikt worden? Thuis word ‘ie dan enkel door de zoon gebruikt of door meer gezinsleden? Huiswerk als in tekstverwerken en dergelijke? Mogen er ook persoonlijke apps/bestanden op staan (qua opslag dus)?

Zijn er verder geen regels daarvoor? Klinkt allemaal een beetje vaag namelijk :+

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:36

beenjesshar schreef:
De school heeft met meerdere bedrijven afspraken gemaakt waar je met korting kan kopen inderdaad .
Dan blijft even goed een hoop geld , maar dat is niet anders .

Zit alleen nog even over het geheugen te twijfelen , wil wel een iPad air 2 .. Nu nog de keus 16 -64 gb

Is er geen 32gb?
Ik denk dat 16gb net te weinig is, maar 64gb weer wat veel :P
Ik heb 32gb mijne zit nog niet vol, ik gebruik mijn iPad ook voor spellen socialmedia en bokt natuurlijk haha

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:01

Bij mijn broertje werden er dingen op aangebracht waardoor hij zelf niet (veel) apps kon downloaden op z'n ipad zodat ze niet een beetje spelletjes zaten te spelen tijdens de les. Echt lekker thuis erop zitten zat er echt niet in.
Ga naar de school en laat je even goed informeren

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:15

Ik zou 64 gb doen voor dit doel, 16 is echt in no-time vol.