Bank professioneel reinigen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Bank professioneel reinigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 10:08

Hallo bokkers,

Helaas heeft een van onze katten een keertje op de bank geplast.
Al HG spray gedaan (doet niet wat het beloofd), Ecodor spray en gisteren warm water met soda.
Dat lijkt iets te hebben geholpen maar helaas is het doorgezakt naar het uitschuifgedeelte van de bank (deze zat onder de aangedane plek).
Deze heb ik net weer met warm water en soda gedaan maar nu ruikt het helemaal apart.. :Y) misschien ook door de sprays..

Ik zit er serieus over na te denken om de bank professioneel te laten reinigen.
Kost echter wel wat, dus wie o wie heeft er ervaringen mee?
Lees vooral veel dingen over vlekken maar bij ons gaat het echt om de geur..
Het gaat om een stoffen antraciet loungebank met uitschuifgedeelte., 5 zitvlakken en 1 'lig' vlak.

groetjes karin

*edit, we hebben de bank ook al zelf gestoomd met zo'n kärcher apparaat.

Mintgroen

Re: Bank professioneel reinigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:06

Baking soda? Over de bank strooien, in laten trekken en dan met de stofzuiger er overheen. Baking soda haalt geuren weg, heeft bij mij al vaker geholpen :)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:20

HG doet wat betreft de nare geurtjes van huisdieren inderdaad niet wat het beloofd. :n

Een van onze katten heeft ook eens tegen de bank geplast, en op ons mooie karpet. Alle trucjes geprobeerd, maar niets hielp. Uiteindelijk een professioneel reinigingsbedrijf laten komen. Die heeft de bank ter plekke gereinigd. Nooit meer wat geroken.
Na een week kregen we het karpet terug en binnen 24 uur plaste de kat er weer op. Karpet de deur uit gedaan, dan maar niets.

Ik weet niet zeker meer wat het kostte, geloof voor beide nog geen 200 euro. Was in ieder geval stukken goedkoper dan een nieuwe bank en een nieuw karpet, helemaal omdat beide nog geen jaar oud waren.

Vervolgens in de webshop nog twee flessen reinigingsmiddel gekocht. Eentje voor vlekken in textiel (werkt heel goed) en eentje voor huisdier-ongelukjes. Die laatste werkt alleen bij verse vlekken... helaas doet de kat het altijd als we er niet zijn, dus dat was achteraf gezien verspild geld.

Wanneer de kat tegen het behang of tegen een deur op plast, maken we het schoon met een sopje met ammonia. Stinkt even enorm maar gaat de urinegeur wel tegen en de kat plast niet weer op dezelfde plek.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 16:32

Weet je toevallig nog waar je het hebt laten doen?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:00

Bij ChemDry. Ik heb destijds de Gouden Gids erop nageslagen. Eerst eentje uit de buurt gebeld, die nam niet op en toen ChemDry gebeld. Zij gaven ook keurig een prijsopgave van te voren.

Het karpet heeft ie toen meegenomen om op de zaak te reinigen en die is een week later weer keurig teruggebracht.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:18

Er zijn heel veel goede ervaringen en voor en na foto's van banken, auto's en nog veel meer bij het bedrijf Cleanzit meubelreinigingsbedrijf. Ze hebben ook facebook. Ik zelf vind de prijs erg mee vallen ! Ik wilde mijn vorige auto ook laten doen, maar omdat ik nog zoveel ervoor kreeg bij inruilen heb ik dit niet gedaan.

Ze komen ook aan huis, dus mooi makkelijk ! Je kan ze van te voren whatsappje doen met foto's en dan geven hun de prijs door :).