(Koeken)pannen voor inductie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Inga

(Koeken)pannen voor inductie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 16:43

Hallo!

Ik zie door de bomen het bos niet meer!
Vorig jaar ben ik in een huurhuis gekomen waar een inductiekookplaat in staat.

Toen een hele nieuwe pannenset moeten aanschaffen en een aantal goedkope koekenpannen, plus een dure van Tefal.

De koekenpannen hebben ondertussen hun beste tijd gehad en ik moest op zoek naar andere.
Ondertussen ben ik zo ver dat ik het ook niet meer weet.
Ik ben niet rijk, maar ik kook wel graag, maar kan niet te veel uitgeven aan een set (anders wist ik het wel hoor).

Bij voorkeur heb ik een set, meerdere groottes, een deksel en eventueel vaatwasserbestendig en keramische binnenkant???

Hebben onze bokkers nog tips?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:48

Ik heb laatst bij de blokker een schitterende set van BK (wit blauwe doos) gekocht voor net geen 100 euro.
Bij BK zijn de meeste sets geschikt voor alle warmtebronnen inclusief inductie.
Mooie degelijke pannen!

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:48

Wij hebben enkele pannen van Le Creuset voor onze inductie kookplaat. Hele fijne pannen! En gelukkig konden we ze via een aanbieding voor een redelijke prijs kopen. Want ondanks dat je een pan voor het leven hebt, ze zijn aardig aan de prijs.

Choiix

Re: (Koeken)pannen voor inductie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:03

IKEA 365 serie is qua prijs goed te doen. Hier zijn ze na 3 jaar nog altijd heel :)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:14

BK pannen! Prima prijs kwaliteit verhouding een blijven mooi. Ook erg simpel schoon te maken.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:30

Ik heb pannen van het merk Fagor. Zijn niet de goedkoopste ( maar zeker ook niet de duurste) en zijn super fijn en blijven mooi. Heb ook een pan van de Ikea 365 serie en die valt me 100%mee. Blijft ook netjes. Tefal pannen vind ik ( sorry voor degene die ze hebben) echte meuk. Die vind ik echt het geld niet waard. Beter een klein beetje meer investeren en je hebt pannen die veel langer mee gaan en beter zijn!
Met de goedkopere Bk pannen heb ik slechte ervaringen en heb mede daardoor de duurdere serie nooit geprobeerd.

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:35

Bij de action hebben ze ook mooie koekenpannen. Dit zijn die pannen met een witte binnenkant. Hier hoef je ook maar heel weinig vet/niks te gebruiken. Ze zijn van het merk lowenthall geloof ik. Kosten een paar euro en een set van 3 incl 2 deksels voor rond de 25 euro. Ik ben er zelf heel tevreden mee.
Heb zelf ook een hoop tefal pannen gehad, maar dat vind ik echt niks. De anti aanbaklaag van deze pannen laten erg snel los.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 14:19

@jorika1986/@Utixo; ik zal eens naar de BK pannen kijken!

@Sushilla88; Le Creuset wordt mij momenteel nog echt te duur, misschien als ik wat salarisschalen hoger ga (maar dan hoop ik ook in een ander huis te wonen, waar ik op gas kan koken ;) )

@Choix; ik heb nog helemaal niet gekeken naar de ikea pannen! Elke keer als ik een leuke pan zag, was deze niet geschikt voor inductie..

@hesterve; Fagor ben ik volgens mij in mijn zoektocht nog niet tegengekomen, dus daar zal ik zeker naar kijken. Ja Tefal, heb hele mooie pannen gezien, maar de Tefalpan hier is net zo snel stuk als de Action pannen!

@lin_ Die heb ik hier liggen en zijn dus kapot, en op dit moment niet te krijgen hier in de buurt bij de Action

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:50

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:55

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 16:23

@Marie111; zoals te lezen, ze zijn kaduuk :( Alles bakt me aan. Ken je die ene reclame dat die mevrouw der pannen aangekoekt ei opstapelt, zo dus :P

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 17:34

_Inga schreef:
@Marie111; zoals te lezen, ze zijn kaduuk :( Alles bakt me aan. Ken je die ene reclame dat die mevrouw der pannen aangekoekt ei opstapelt, zo dus :P

Van de koekenpannen snap ik het. Maar zijn je "gewone" pannen ook al aan vervang toe? Dus die waar je aardappels en groente in kookt? Want dat vind ik wel heel snel. Ik doe al jaaaren met mijn Sola-pannenset (eerst gas, later keramisch).

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 17:51

Nee, gaat echt om de koekenpannen. Sola pannen zijn nog super!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:05

O, wacht. Ik denk bij een pannenset aan een set kookpannen met een koekenpan.

Jij bedoelt blijkbaar een set bijelkaar passende koekenpannen en hapjespannen?

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 19:09

Jaa; inderdaad!

Ik denk dat ik voor de Ikea pannen ga!

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:40

Qua koekenpannen in ieder geval niet voor de Sola pannen gaan. We hebben ze net 3 maanden in gebruik gehad en kunnen ze al vervangen. Onze pannenkoekenpannen zijn na 3x gebruik net poffertjespannen geworden en van de hapjespan valt het handvat bijna af.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:59

Wij hebben sinds oktober ook een inductieplaat, ik heb toen ook een paar Ikea 365 pannen gekocht (hapjespan zonder anti-aanbak, 2 x koekenpan en een wok) en die bevallen super!

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 12:44

Ik heb nu 1 Ikea pan op proef, want alles wat in de winkel lag was verder beschadigt.
Maar die gaat behoorlijk goed moet ik zeggen :D

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 12:51

Hier ook inductie, een aantal keer van die goedkope gekocht maar word er gek van hoe laag ik de pit ook zet alles bakt aan. Nu weer gewoon van tefal gekocht en dat vind ik toch de beste.