Wat is er met mijn plant?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Wat is er met mijn plant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 15:52

Hallo,

Van de week twee planten gekocht voor op de vensterbank.
Alleen ze zien er beide nu zo uit.
Met erin zitten water erbij gedaan en donderdag nog omdat ik dit zag misschien te droog en vrijdag zo het warm worden.
Ze staan alleen in de ochtend in de zon.
Op het plaatje wat erbij zit staat zomer 1x in de week 400ml water.

Gr
Afbeelding

Blue_flower

Re: Wat is er met mijn plant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:53

Waars toch te veel zon / warmte achter dat glas :)

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:55

wat raar, deze plant hebben wij ook maar enkel alleen gehad dat de bladeren soms afsterven omdat ze oud worden.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:56

Lijkt me toch gewoon verbrand zo van de foto te zien. Het glas versterkt de zonsterkte enorm. Zet ze maar eens op een lichte plaats zonder direct zonlicht. Oh en wat betreft water geven. Als je voor jezelf gemiddeld 2 keer per week in de zomer en 1 keer per week in de winter aan houd zit je meestal wel goed. Voordat je ze water geeft even met je vinger de aarde voelen. Als deze nog vochtig voelt is het goed. Word hij iets droger dan een beetje water bij geven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:04

Vlak achter het glas in de zon dan kun je zelfs papier laten verbranden. Dus helaas je planten ook.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:08

Kan zijn dat er toch teveel directe zon op komt, je kunt er even een krant voor langs doen of ze verplaatsen naar wat verder van het licht af.
en neem contactop met de winkel waar je ze gekocht heb,kan prima zijn dat er wat mee is.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 16:32

Eerder stonden er soort van vet planten die hadden nooit wat.
Jammer moet ik weer wat anders zoeken voor op de vensterbank ☺

Dankjewel voor de reacties.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:34

Die is semi professioneel gedeeltelijk gecremeerd....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:39

Ja, maar vetplanten zijn diehards. Dit is geen diehard haha :D Inderdaad verbrand... Heb je hem toevallig ook op de bladeren water gegeven ipv in de pot zelf?

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:39

Vetplanten zijn ook ong de enige die tegen zulke hitte en zon kunnen ;)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:40

linnie050 schreef:
Eerder stonden er soort van vet planten die hadden nooit wat.
Jammer moet ik weer wat anders zoeken voor op de vensterbank ☺

Dankjewel voor de reacties.

Vetplanten zijn er ook voor gemaakt om te overleven in een warme omgeving met weinig water :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:42

Heb je ze ook in nieuwe potten gezet?
Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar wij hebben vorige week zaterdag diverse nieuwe planten voor in potten in de tuin gekocht. Ik heb ze afgelopen week iedere dag water moeten geven, omdat de aarde al kurkdroog was. En nu hangen m'n blauwe hortensia's ook weer, de roze lijken er beter tegen te kunnen. Ik controleer voorlopig gewoon dagelijks hoe nat de aarde nog is en geef ze water indien nodig.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:44

Verbrand ja! De lelijke bladeren kun je wegknippen, dat komt toch niet meer goed. Verder van het raam afzetten.

Voor in je vensterbank kun je een geranium overwegen. Ik weet het lekker cliché. :+ Maar die kunnen heel veel hebben.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:46

sorry TS, ik moet een beetje lachen om dit topic! Jammer van je plant, maar gewoon weer vetplantjes kopen of een ander plekje zoeken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 16:47

Dorus schreef:
Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar wij hebben vorige week zaterdag diverse nieuwe planten voor in potten in de tuin gekocht. Ik heb ze afgelopen week iedere dag water moeten geven, omdat de aarde al kurkdroog was. En nu hangen m'n blauwe hortensia's ook weer, de roze lijken er beter tegen te kunnen. Ik controleer voorlopig gewoon dagelijks hoe nat de aarde nog is en geef ze water indien nodig.

Wat voor hortensia's zijn het? Gewoon de Annabelle of een ander soort? Onthoud wel dat blauwe hortensia's een nadere verzorging nodig hebben.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 16:59

Ik ben nu niet thuis maar ga ze vanavond gelijk van de vensterbank halen.
Hoop dat het nog goed komt.
Ja heb ze ook in een eigen bloempot gezet.
Waar eerst de vetplanten in zaten.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:00

Deze plant is duidelijk verbrand, waarschijnlijk omdat ie achter glas staat. Dit is niet een geval van een of ander tekort(stikstof oid) omdat dat dan het ergste zou zijn bij de onderste bladeren.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:50

Bizzybijtje schreef:
Dorus schreef:

Wat voor hortensia's zijn het? Gewoon de Annabelle of een ander soort? Onthoud wel dat blauwe hortensia's een nadere verzorging nodig hebben.

Geen idee. Het zijn twee verschillende en van beide soorten heb ik een blauwe en een roze. Ze stonden in het tuincentrum gewoon bij elkaar en d'r stonden ook nog diverse andere kleuren tussen dus ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat de kleur niet uitmaakt. Ik heb wel gekeken of er tussen de grote en de kleintjes nog verschil zat, maar daar stond hetzelfde op de verpakking aangegeven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:58

jorika1986 schreef:
Die is semi professioneel gedeeltelijk gecremeerd....

:')