Ervaring knauf roodband

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Ervaring knauf roodband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 14:15

Wij zitten echt met onze handen in het haar.. hebben echt een absurd lelijke gang met structuur stuuc.

Helaas 2 studenten, dus professioneel laten glad stucen zit er niet in.

Nu zaten we te kijken om het zelf te doen met roodband. Heeft iemand daar ervaring mee? Viel het mee/tegen en hoe is het resultaat

Heeft iemand misschien ervaring met renovlies? Hoe glad krijg je daar de boel mee?

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Ervaring knauf roodband

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:40

Wij hebben kleine wandjes op de bovenverdieping zelf gestuuct met knauf en later nog een wandje met voorgemaakte pleister van hornbach. Maar... Misschien ligt het aan ons hoor, het is niet te vergelijken met de stukken die we hebben laten doen. We hebben de delen die we zelf hebben gedaan met structuurverf gedaan zodat het niet zo opvalt. Wat die gasten beneden hebben gedaan is retestrak en mooi (zij gebruikten goudband van knauf trouwens, zal wel de professionele versie zijn).
Naast dat ze het mooier kunnen, smeren ze het erop of het niets is, terwijl ik na de eerste vierkante meter spierpijn had, die ene meter duurde ook een eeuwigheid, terwijl zij de hele beneden en halve bovenverdieping gedaan hebben in 2 dagen...
Stucen is ook het enige ongeveer wat we hebben laten doen. Badkamer installeren, tegelen, muren verzetten, water/stroom omleggen, houtwerk etcetc. Allemaal geen enkel probleem, mijn man heeft 2 rechterhanden. Maar stucen is een ander verhaal wat ons betreft, haha. Kan je het niet met een paar lagen fijnere structuurverf doen?
Zou het voor 1 enkel wandje ook al zo duur zijn? Ik zou gewoon eens informeren.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ervaring knauf roodband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 14:46

Dank voor je reactie. Hier was ik al bang voor..

Helaas gaar niet om klein muurtje maar om best flinke gang :( en structuur verf gaat echt niet oplossen helaas :(

Afbeelding

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Re: Ervaring knauf roodband

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:49

Wij hebben zelf ook de slaapkamer gestucd met kant en klare stuc van Knauf, dit ging echt super gemakkelijk en het eindresultaat is erg mooi.
De ellende van stucen is niet het werk zelf maar het aanmaken van het mengsel, en hebben wij daarom gekozen voor de kant en klare versie.
Hoeveel m2 moet je gaan doen?

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:53


Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ervaring knauf roodband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 14:59

Oeh die had ik nog niet gezien! Ga ik naar kijken. Hoeveel m2 kan je uit zo'n pot halen? Welke hulpmiddelen hebben jullie gebruikt :)

Gaat trouwens om 40m2. Kan erger, maar je bent toch even zoet mee haha

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring knauf roodband

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:07

Ik zou stucwerk ten allen tijden laten doen :o het is echt vakwerk en komt heel precies.
Zo'n klein wandje is niet eens duur. Het is het geld ook echt waard :j

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Ervaring knauf roodband

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:09

Stucwerk moet je niet zelf doen. Dat is net zo iets als je eigen haar knippen, het ziet er nooit netjes uit. Stucen is niet zo heel idioot duur.

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:09

Plakspaan (om te smeren), wij hebben er een van het huismerk van Praxis Sencys;
https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... mm/5463251

en een troffel om de stuc op je plakspaan te smeren.
Daarna opgeschuurd met een fijne korrel en klaar!

Nog even een filmpje voor je opgezocht;
http://www.knaufdoehetzelf.nl/gladdewand

Het is natuurlijk altijd het mooiste om het te laten doen maar we hebben het gewoon zelf geprobeerd en anders toch laten stucen door de professional. Maar het resultaat is echt heel erg mooi geworden...

Tevens kost zo'n pot en materiaal niet veel om het eens te proberen een aantal meter :).

Wat je overigens uit zo'n pot haalt scheelt maar net hoe dik je het doet, zal vanavond even vragen aan vriendlief hoeveel hij uit eindelijk nodig heeft gehad.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ervaring knauf roodband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 15:23

Tuurlijk is professioneel stuk mooier. Maar sausklaar is dan toch snel 600 euro voor deze afmeting :) ga ik als student liever van op vakantie ;)

Dank willemiens! Geeft mij toch weer hoop!

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:33

Gianti schreef:
Tuurlijk is professioneel stuk mooier. Maar sausklaar is dan toch snel 600 euro voor deze afmeting :) ga ik als student liever van op vakantie ;)

Dank willemiens! Geeft mij toch weer hoop!

Gewoon proberen!! Wij wonen in een huurhuis en wilde ook niet te veel uitgeven aan stukadoors en behang vind ik zelf niet mooi, dus dit was een mooie oplossing.
Als je nog vragen hebt kan je me altijd even een PM sturen :)

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ervaring knauf roodband

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:25