Zenders zoeken TV lukt niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zenders zoeken TV lukt niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:49

Hallo!

Onlangs heb ik van mijn ouders een oude TV meegenomen. Deze heeft ongeveer twee jaar geleden al bij mij op de kamer gestaan en hier deed hij het nog prima. Nou ben ik hem nu aan het 'installeren', en hij wilt het niet doen. De kabel zit er zowel in mijn tv-output in de muur (hoe noem je zoiets?) als in de achterkant van de TV stevig in. Bij het zoeken van zenders blijft hij maar ruis en sneeuw geven, ik kan geen enkel kanaal ontvangen waarop het geluid of het beeld werkt.

Is deze TV gewoon toe aan een enkeltje vuilnisbelt of is er misschien iets wat ik zou kunnen proberen?

Groetjes!

Prrrr

Re: Zenders zoeken TV lukt niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:40

Wat voor signaal komt er uit de muur? Analoog, digitaal, en wat wil de tv hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:43

Analoog, en mijn tv is ook analoog.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:46

Komt er ook signaal uit de muur...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:47

Voor zover ik weet wel, mijn huisgenoten kunnen er gewoon tv's op aansluiten (studentenhuis). Wel heeft er zo lang ik hier woon geen TV op aangesloten gezeten.

Ik ontvang ook wel kanalen, maar allemaal met heel veel sneeuw en zonder geluid. Kan niet opmaken welke kanalen het zijn en ook geen ondertitels lezen, maar zie wel vaag mensen 'bewegen' als het ware.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:49

Het kan zijn dat je de frequentie even handmatig in moet stellen, dat-ie automatisch de verkeerde pakt. dat had ik hier ook, wel met digitale tv maar gok dat dat niet zoveel uitmaakt. Welke frequentie je precies moet hebben kun je snel en makkelijk vinden via google.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:50

Staat je tv wel op PAL? Als ie op de amerikaanse zenderindeling zoekt, dan vindt ie de goede zenders niet.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:50

vermoedelijk komt het signaal vanaf de hoofdaansluiting niet sterk genoeg in jou kamer binnen.
Probeer de TV anders eens op een andere kamer of die daar wel goed doet.
Als die daar doet, dan eens een versterker proberen vanaf de hoofdaansluiting ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:53

@Yv_: Het betreft hier een hele oude TV, ik heb geen idee hoe ik handmatig de frequentie in moet stellen. Als ik op het knopje 'menu' druk zijn de opties die ik krijg: volume, brightness, contrast, sharpness, colour en timer. Als ik zenders probeer in te stellen (dat moet blijkbaar handmatig, hij pakt sowieso niks) staat er:
Installation
En daaronder staat:
VHF 3

@Dammie: Zelfde vraag, hoe zet ik mijn TV op PAL? :+

@Firefly4: Dat is een goede, zal even kijken. Mijn huisbaas komt morgen langs dus zou het dan evt gelijk met hem kunnen regelen.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:55

Heb je de coax kabel zelf gemaakt of heb je een kant en klare kabel gekocht?
En probeer hem eens in een andere kamer met een andere kabel en daarna met je eigen kabeltje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:56

Coax kabel is kant en klaar gekocht, ik ben bij lange na niet technisch genoeg om dat soort dingen zelf in elkaar te knutselen. Zoals wel te merken is aan dit topic ben ik echt compleet a-technisch als het op dit soort dingen aan komt _O-

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:58

Oke, kan je hem op een andere locatie testen? En heb je een merk en type?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:59

Merk en type staat er niet eens op, het is echt een enorm oud ding..

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:01

Hm dat maakt het niet makkelijker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:01

Ik ga even kijken of ik het voor je kan vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:57

Ik heb hem net even geprobeerd op de plug in de muur van m'n huisgenoot, en daar doet hij het wel zonder problemen. Zit er idd naar uit dat het signaal hier niet sterk genoeg voor is, terwijl ik het dichtst bij de router zitten. Morgen maar even de huisbaas vragen om er een versterker bij te plaatsen

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 07:50

het zou ook kunnen dat de coax kabel van de hoofdaansluiting naar jou aansluiting niet in orde is. Aangezien die andere wel doet. Dus check dat ook even. Versterker is niet altijd meteen de oplossing,, als die kabel selcht is, versterk je ook het slechte signaal met de versterker en blijf je sneeuw houden :)
Succes met de huisbaas :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 07:55

Misschien zit de coax kabel bij jou wel niet goed aan de hoofdaansluiting. Dan stop jij hem goed in je tv,maar dan ruist ie omdat ie het signaal niet goed doorgeeft.
Of er zit een breuk in die kabel ergens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:34

Tinkerloos schreef:
Misschien zit de coax kabel bij jou wel niet goed aan de hoofdaansluiting. Dan stop jij hem goed in je tv,maar dan ruist ie omdat ie het signaal niet goed doorgeeft.
Of er zit een breuk in die kabel ergens.

iDit heb ik natuurlijk wel al nagekeken, eerste wat ik gecheckt heb :) Hij zit er in allebei de uiteinden goed in. Huisbaas komt vandaag, dus zal het even aan hem vragen.

Kabel kan het ook niet zijn, die werd tot gister nog gebruikt als kabel voor een andere TV en daar werkte hij prima.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:26

het zou wel de kabel in de muur kunnen zijn :) Niet die je nu getest hebt, maar juist de kabel die naar je aansluitdoosje in de muur loopt. Dat die beschadigd is. Of het aansluitdoosje is verouderd.

Succes ermee!