Ik denk dat ik mijn vraag het beste hier kan plaatsen, ik ben namelijk rustig aan het rondkijken/oriënteren op een andere auto. Rij nu rond in een Citroen Saxo uit 2001 maar verwacht dat het volgend jaar wel een mooie tijd is om deze in te ruilen gezien de waarde en eventueel onderhoud. Nu ben ik aan het kijken wat de opvolger moet worden, ik vind zelf een Citroen DS3 wel erg mooi, iemand ervaringen? Ben niet merk gebonden dus misschien willen jullie met me meedenken?
Dit zijn mijn 'eisen': - Prijs tussen de 6000 en 8000 ongeveer - Kleinere auto, maar wel 4 of 5 zits. - Graag met cruisecontrol, airco e.d. - Voorkeur voor een auto met redelijk wat pk's - Voorkeur voor benzine of een erg zuinige diesel die niet te veel wegenbelasting gaat kosten. - Voorkeur voor een sportief model - Niet merk gebonden maar ben geen fan van renault en fiat.
Dank voor jullie reacties! @kim: Ben wel benieuwd wat er gaat veranderen, goede tip want wil mijne eind dit jaar inruilen nog. @purny: Klopt, dat hoor ik vaker. Ben alleen niet zo van de japanners. @elei: Ik spaar ook nog even door, heb wel een ruimer budget maar hoe minder hoe beter natuurlijk. Naar ibiza ook gekeken, Leon is te groot en te zwaar vind ik. Ook een leuke auto voor mijn budget! @catnip: Een opel zou ik niet gauw kopen, maar polo is ook een goede tip! Ga even kijken, thanks.
Mijn vriend en ik rijden nu overigens allebei in een aziaat. Ik in een Toyota Aygo en mijn vriend in een Mitsubishi Colt CZ3, lekker fel autootje is dat. En niet onbelangrijk nog geen groot onderhoud aan gehad sinds de aankoop in 2005 (mijn moeder was de eerste eigenaar haha).
Ik ben zelf helemaal weg van de Mitsubishi Lancer Sportback. Dat zou zo maar eens de vervanger voor de Colt kunnen worden in de toekomst
sallandval
Geplaatst: 08-06-15 21:00
Hoewel je niet weg bent van Japanners zou ik deze ook zeker overwegen; zijn echt het beste qua prijs-kwaliteit verhouding en betrouwbaarheid. Zelf wil ik echt niets anders meer dan Aziatisch of Duits.
Wat vind je bv van de Mitsubishi Colt? Ik heb de cabrio versie gehad en hoewel het dak na dik 250.000 km kapot was kon de motor nog wel een ton mee. Top auto! Of de Nissan Note? Toyota Auris?
Geloof me. Als je eens een Japannertje hebt gehad wil je niks anders meer. Mijn eerste auto was een smart. Zat in de verkeerde oplevering dus die kon ik na 2 maanden weggooien. Dag 3800 euro. Mijn tweede auto een Suzuki van nu inmiddels 21 jaar doet het nog steeds en nog goed ook. Heeft me 500 euro gekost