Nieuwe laptop aanschaffen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Nieuwe laptop aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 09:41

Na zo'n 6 jaar is m'n pc toch echt op... Om wat meer ruimte in m'n kamer te creeëren/met m'n laptop in bed te kunnen zitten, wil ik graag kijken voor een laptop ipv een vaste pc. Maar nu :P

De pc die ik nu heb heeft een i3-processor, 500 GB harde schijf en 4 GB werkgeheugen. Het voelt dus ergens een beetje stom om een laptop met precies dezelfde specificaties te kopen. Alleen, als ik ga zoeken denk ik wel dat ik er genoeg aan heb. Het enige wat ik met m'n laptop doe is dingetjes als bokt, mail, spotify en veel downloaden. Ik heb dan wel ook vaak 4 programma's tegelijk open staan ofzo.

Het hoeft geen grote laptop te zijn, 13-15 inch scherm is meer dan prima. Ik kan 'm altijd nog aansluiten op 't beeldscherm wat ik nu gebruik voor m'n pc.

Het budget, tja liefst zo goedkoop mogelijk :') Denk dat 700 echt wel m'n absolute max is.

En dan nog een dingetje, het grootste probleem met m'n pc nu, is dat 'ie traag is. Zou dit ook op te lossen zijn door meer werkgeheugen erbij te zetten? Of is die i3-processor ook gewoon verouderd? Na 6 jaar is 't misschien ook wel gewoon tijd voor een nieuwe ipv een oude pc zo'n beetje half op te knappen. Maar daar heb ik zelf dan net niet genoeg verstand van...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:44

Quad

Re: Nieuwe laptop aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:03

Je PC zou waarschijnlijk prima nog een ronde meekunnen, het goedkoopste hiervoor is om een SSD erin te plaatsen waar je Windows opnieuw op installeert, het bijkomende gevolg is dat je PC dan vliegt ipv traag is. :)

Je hebt al voor iets minder dan €100 een nieuwe SSD van 250GB, hier zet je Windows op en je belangrijkste programma's, de 500GB HDD formatteer je en daar zet je al je downloads straks op.

Ik raad je wel aan om het door iemand uit te laten voeren die er wel enig verstand van heeft.

Als je niet in je PC wilt investeren kan je de PC het beste opnieuw een installatie geven en van binnen stofvrij laten maken etc.

Als laptop kan ik je deze HP aanbevelen: http://www.bol.com/nl/p/hp-pavilion-15- ... 040364314/?

Het heeft een vlotte Intel Core i5, wat geschikt is voor je doeleinden, 8GB werkgeheugen en een prima FullHD scherm.
De opslag bestaat uit een 250GB SSD, niet geschikt om mee te downloaden maar het is wel een super vlot dingetje!

Grafisch gezien kan deze ook nog een spelletje aan, indien gewenst. ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 10:56

O ja, probleempje is ook nog dat de windows op mn pc niet helemaal legaal is :o

Nog een klein vraagje. Je ziet zeg maar combinaties van een i3 processor bv met 4 GB werkgeheugen of een i5 processor met 6 GB werkgeheugen en dan ook nog een i3 met 6 GB. Maakt dat veel uit kwa snelheid?

Die HP is wel echt meteen heel m'n budget :o

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 11:27

i5 is sowieso sneller dan de i3 maar kost ook een stuk meer. Over t werkgeheugen idk. Denk niet dat je er veel van merkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 11:28

Ja i5 sneller dan i3 dat weet ik idd :j Maar ik bedoel meer die combinaties ook. i3 met 4 GB, i5 met 4 GB, merk je daar veel van? Of is i3 met 6 GB dan ook goed bv.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 11:31

_Tara_ schreef:
O ja, probleempje is ook nog dat de windows op mn pc niet helemaal legaal is :o

Daar kan ik je dan helaas niet verder mee helpen. ;)
Citaat:
Nog een klein vraagje. Je ziet zeg maar combinaties van een i3 processor bv met 4 GB werkgeheugen of een i5 processor met 6 GB werkgeheugen en dan ook nog een i3 met 6 GB. Maakt dat veel uit kwa snelheid?

Die HP is wel echt meteen heel m'n budget :o

Ik zet hoog in inderdaad, mocht dit te veel zijn kunnen we verder kijken.
Ik moet zeggen, een notebook i3 CPU zou ik zelf niet echt aanraden, deze zijn niet echt snel, de hoeveelheid werkgeheugen maakt verder ook niet veel uit, als je niet meer dan 4GB gebruikt zal 8GB je systeem niet magisch sneller maken.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 08:18

Ik ben er iig uit dat ik een i5 wil. Minder voelt toch stom :P

Ik ben zelf eens gaan zoeken en op deze 3 uitgekomen:
http://www.redcoon.nl/B597714-Lenovo-B5 ... MH_Laptops
http://www.laptopshop.nl/product/555475 ... 0b8nx.html
http://www.laptopshop.nl/product/555454 ... 38687.html

Ik weet niet of iemand hier nog tips over heeft? Pffff ik vind 't echt lastig. Zoveel keuze! Ik vind 't niet erg om 700 euro uit te geven maar voor m'n gevoel heb ik met deze laptops nagenoeg net zo veel voor wat minder geld. Weet niet of ik dat verkeerd zie?

Belangrijk is wel nog trouwens dat ik er vast internet op aan kan sluiten via zo'n internetkabel. Kan dat bij deze? Ik weet eerlijk gezegd niet hoe zo'n aansluiting heet.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:22

Macbook _/-\o_

Maar die is boven je budget helaas. Maar ik zweer erbij!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 08:41

Het lenova merk zou ik sowieso niet aanraden. Deed de persoon in de bcc ook niet. Verder is het verstandig om te kijken naar een met wel ssd dit is ook sneller. Je 2e valt dan al af

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 08:46

Hmmm ik lees net ook dat i3 meer dan genoeg zou zijn voor wat ik wil en dat ik dan beter kan kijken naar een laptop met SSD erbij idd.