Vliegen en andere insecten in huis opeens allemaal dood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Vliegen en andere insecten in huis opeens allemaal dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 10:16

Tot mijn grote verbazing zijn vannacht alle insecten in huis doodgegaan in de kamer/keuken. Vanmorgen lagen er nog een paar op hun rug te stuiptrekken en de rest is erg dood. We hebben geen insecticide gespoten of gebruikt, ramen en deur hebben op een kier gestaan van zowel woonkamer, keuken en slaapkamer. Deze ruimtes staan in verbinding met elkaar.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn en kan het kwaad voor ons?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:18

Geen gas open laten staan toevallig?

geen stinkende huisdieren :+

_Nelleke_

Re: Vliegen en andere insecten in huis opeens allemaal dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:19

Windje gelaten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:20

Hoe kom je aan insecten in huis? :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 10:22

Gas is erg dicht, we hebben koolmonoxide melders ook.

Insecten heel simpel. Deur openzetten, geen vliegengordijn ervoor hebben, een groene tuin en de insecten komen binnen. Ik ben gister simpelweg vergeten het gordijn achter dicht te doen voor de deur waardoor de insecten vrij spel hadden. Ook de vaste huisspinnen/hooiwagens die er altijd wel rondstappen zijn dood.

Huisdieren zijn onze twee honden. Wel is het zo dat veel mensen hier in de straat de laatste weken veel hoofdpijn hebben. Onafhankelijk van elkaar horen we iedereen erover. Er zit geen gasverdeelstation in de buurt alleen op een meter of 500 een onderstation van de liander helaas.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:27

Waar heb je die melders zitten? Aan plafond of op de grond? En het zijn dus meerdere soorten insecten? Niet alleen die bromvliegen ofzo.

Heb je nog meer dieren in huis? Hoe zijn die?

Is het spontaan erg warm geweest in het huis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:27

Ah oke, wij hebben nu inderdaad geen tuin, wel alle ramen open en af en toe een mug.

Zou het niet te maken kunnen hebben met het temperatuurverschil?
Gisteren was het 18 graden, vandaag wordt het rond de 30.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:28

Toch eens een telefoontje wagen bij de wijkagent?!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:30

koolstofmonoxide melder hoort laag te hangen omdat het naar benden zakt. Rook stijgt op en daarom hangen die aan het plafond. Waar hangt die van jouw?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:33

chocobroodje schreef:
koolstofmonoxide melder hoort laag te hangen omdat het naar benden zakt. Rook stijgt op en daarom hangen die aan het plafond. Waar hangt die van jouw?

Heel ander onderwerp, maar inderdaad ik vind die combi melders zo dom..

Rook stijgt op en gas daalt.. Maar die combi dingen ''moet'' je dan op hoogte hangen, waardoor je een klap geld betaald terwijl hij niet tot zijn recht komt. Tenzij je zo'n melder in het trapgat hangt, daar gaat de rook omhoog en het gas omlaag.

Ik zou wel echt even gaan bellen hoor, hoofd pijn.. beestjes die plots allemaal dood zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:33

Honden niet toevallig op spinnenjacht geweest? Was erg warm gister, als de vliegers bij de ramen hadden gezeten is dat heet genoeg geweest om ze om te brengen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 10:41

Ze hangen op de volgens de meter voorgeschreven hoogte van 1,60. Wij hebben losse koolmonoxide meters en losse rookmelders. Vanwege onze houtkachel en koken op flessengas. Maar met ramen en deuren op een kier zou je geen opbouw van koolmonoxide mogen krijgen zou je zeggen.

Ons huis is nooit echt heel warm, kamer was gisteravond 18 graden of zo dus niet smorend heet. Zowiezo alle vliegen (waren er schokkend veel vanmorgen op de vensterbank) veel van dezelfde soort, 4 muggen, 3 verschillende kleine vliegjes die ik niet ken. 1 huisspin (jonkie) en een volwassen hooiwagen. Allemaal op dezelfde plek gevonden trouwens, op de vensterbank bij het voorraam.

Normaal staan daar een rijtje cactussen ook, die verkassen nu tijdelijk naar de salontafel snachts omdat we een buitenmuis binnengewandeld hadden die de cactuspot een goed plekje vond om te gaan graven. Muis is weer buiten trouwens. Dat is weer het nadeel van een groene tuin, veel beestjes buiten en daarom soms ook binnen. :')

Honden lagen volledig voor lijk vannacht, net als wij trouwens, gisteravond een heel flink eind gewandeld.

De gemeente is al door meerdere mensen ingeschakeld afgelopen weken, geen oorzaak kunnen vinden nog. Geen gas, de gieterij aan de andere kant van de rivier heeft geen storing gehad. Dat ruik je ook wel, vieze metaalstank dan en vieze neerslag. Het enige dat is gewijzigd schijnt de hoogte van de krachtstroom in het onderstation. Ding veroorzaakt een nare lage contiunue brom en die is wat harder geworden. Is helaas niks aan de doen. _-:( bij aankoop over het hoofd gezien en helaas is die brom ern irritant. Brom is misschien van frequentie verandert, maar niet gisteravond opeens spontaan.

Edit was 18 graden en geen 28. :+
Laatst bijgewerkt door karuna op 05-06-15 10:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:42

Vlak achter glas kan het wel een stuk heter worden dan 28 graden hoor. Grote kans dat ze daarom allemaal geroosterd zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 10:44

Gisteravond was het 18 graden in huis, vanmorgen vroeg was half 7 en nog geen zon voor. Andere jaren is het veel heter geweest zonder een probleem trouwens. En nog nooit is er een insect gesneuveld door de warmte.

Edit was dus 18 en geen 28 graden :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:46

Dat het voorheen niet gebeurde, wil niet uitsluiten dat het nooit kan gebeuren :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:47

Ik moet mijn planten ook afschermen. Die verbranden levend zo achter het raam :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:48

Als ik in de ochtend naar de vensterbank van mijn werk keek, kon er ook in 1 dag opeens veel vliegjes etc liggen. Blijkbaar toch te heet gehad overdag en in de avond bezweken, zodat ik in de ochtend puin kon ruimen :+

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:49

idd gas apparaten laten checken dat is echt van levens belang ik ben er familie leden door verloren!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 10:54

Wij zijn er nauwkeurig met gas. Geen aardgas in de keuken wel naar boven naar de vrij nieuwe ketel. Enige gas beneden is de butagasfles in de keukenkast. Die is er gasdicht trouwens.

Ik merk vandaag wel of er nog meer sneuvelen, voor nu geen insect te vinden nog. Vandaag gaat het wel warmer worden, maar de zonwering voor is alvast naar beneden achter zijn de gordijnen dicht. Met de goede wering optijd dicht wordt het nooit echt warm, extreem is 27 graden en dat is meestal pas na dagen boven de 30 graden. Planten die voor staan kunnen goed tegen warmte. Zon komt pas tegen 2en op het voorraam te staan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:57

Natuurlijke selectie :Y)

Gij die niet aangepast is op warmte, gij zult sterven bij het raam.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:56

De koolmonoxide-melder toch maar op de grond leggen, lijkt mij!
Die gecombineerde melders zijn niet goed.
Koolmonoxide zakt naar de grond, rook stijgt om hoog.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:59

Geen idee, maar ik zou t ideaal vinden, heb een uurtje de deur open en direct 200 vliegen binnen....leve het platteland :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:02

Koolmonoxide is juist heel ietsjes lichter dan lucht:
http://www.brandweereibergen.nl/veiligh ... lmonoxide/

Bij brand is het vooral zo dat de lucht (en rook) die gevaarlijk is warmer is dan de omgevingslucht, en daarom opstijgt. De meeste zuurstof bevindt zich dan bij de vloer, niet omdat zuurstof zwaarder is, maar omdat dat koude lucht is. Bij koolmonoxide is dat meestal niet echt aan de orde.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:13

Goh wat eng lijkt me dat :=
Lijkt me dat er wel iets in de lucht moet zitten..

Woon je in een landelijke omgeving? De boeren zijn hier nu volop aan het spuiten, en als ze met chemische zooi tegen insecten spuiten en de wind staat ongunstig dan kan dat natuurlijk bij jou naar binnen waaien en daar blijven hangen..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 12:36

Semi landelijk eigenlijk. We liggen aan een kant vol in de landelijke gebieden. De andere kant is rivier en daarna bos. Buiten doen de insecten het uitstekend overigens. Voor is een druk gezoem van bijen en hommels in de bloemen. Achter bloeit er nu wat weinig helaas maar ook daar een druk vliegverkeer. Afgelopen jaren wel heel veel hommelsterfte gehad helaas. Dit jaar lijkt dat juist mee te vallen.