pak dubbelsap van 6 maand over datum gedronken...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

pak dubbelsap van 6 maand over datum gedronken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 18:13

ik dronk van een beker van dat dubbel drank mango en nog een smaak.. en keek later pas na de datum december 2014...

ik weet dat het bij veel producten niet uit maakt die datum , een ongeopend pak al helemaal niet, maar 6 maanden.. (het drinken heb ik verder maar weggedaan in de gootsteen. )

Zijn er mensen die dit ook nog gewoon zouden drinken? ik merk nog niks gelukkig. normaal gooi ik het l weg de dag na de t.h.t. datum...
Laatst bijgewerkt door Christiene op 04-06-15 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Re: pak dubbelsap van 6 maand over datum gedronken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:14

krijg je niks van hoor

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 18:15

Dat dacht ik ook niet, dan had ik het wel geroken.. dacht ik zo als het echt bedorven was.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:15

Kan geen kwaad, had laatst bij m'n oma oer ongeluk nog cola van anderhalf jaar over de datum :+ :')

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:16

Als er niks aan te zien of te proeven was dan zal het denk ik niet veel kwaads doen. :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:16

Niets geproefd op geroken? Zal het wel loslopen.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:17

Kan geen kwaad hoor :) tis eigenlijk de uiterste verkoop datum, niet de uiterste houdbaarheids datum, je kan t makkelijk later nog drinken :j

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 18:18

cola bederft toch veel minder snel.

vorige week had mijn opa mayonaise van 2013.. ook niks van gemerkt..en het stond niet eens in de koelkast..

nee proefde niet echt raar ofzo niet lekker vandaar dat ik keek welke smaak het was. normaal heb ik de appel perzik.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:31

Zolang het pak altijd gesloten is geweest is er niets aan de hand. Stond het al die tijd bij jullie thuis, of hebben jullie het pas net gekocht? In dat laatste geval wel even een melding maken bij de betreffende winkel, want hoe erg ook.. ..soms komt het voor dat producten over datum te lang niet worden opgemerkt door het personeel.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 18:56

stond al thuis in de koelkast sinds dec dat weet ik wel zeker had toen die andere smaak gekocht voor visite.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:59

Ik hen het laatst met een pak dubbel fris gehad...
ben hier goed ziek van geworden..
maar ik ben dan ook zwanger :+

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:03

Aaaah ik kan daar echt niet tegen, dingen over de datum eten of drinken. Maar hier zit zoveel suiker is dat het zou moeten kunnen. Mijn vriend dronk laatst cola en die was nog niet eend zo lang over de datum maar echt bizar want het was bijna kleurloos en zat geen prik meer op!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:08

ik heb geen moeite met dingen die kort over datum zijn maar zolang, dat gooi ik dan toch liever weg ondanks dat het gewoon kan :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 19:10

ik gooi alles weg dag na de datum... maar ik keek nu niet zo stom..

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:14

Je hebt er geen liters van gedronken, dus het kan waarschijnlijk niet veel kwaad. Als je de keus hebt laten staan natuurlijk, als het toch per ongeluk gebeurd is het niet erg.
Zelfs een geschimmeld broodje kunnen de meeste magen 1x best hebben, zolang je maar niet een heel geschimmeld brood of met regelmaat geschimmeld brood eet :)

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:15

als je niks geks rook, het pak dicht zak en nog goed smaakte is erg niks aan de hand.
er staat meestal een tenminste houdbaar tot: op tot die datum is het tenminste houdbaar.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:17

Probeer dit in je achterhoofd te houden;

Een Ten minste Houdbaar Tot (THT)-datum staat op producten die niet snel bederven. Na de THT-datum kan de kwaliteit van het product achteruit gaan. Je kunt het dan vaak nog wel veilig eten, al is de smaak dan niet meer gegarandeerd. Denk aan vele droge producten als meel, suiker, zout, rijst, pasta, bonen, gedroogde vruchten enz. Zodra de verpakking open gaat is het wel aan te raden om het binnen 3 tot 5 dagen op te maken.

Een Te Gebruiken Tot (TGT)-datum staat op zeer bederfelijke producten. Na de TGT-datum moet je de producten weggooien. De TGT-datum is de laatste dag waarop het nog veilig is om het product te eten. Dit staat dus meestal op vlees, melk producten, eieren enz.

Al ben ik meer fan van de onderste datum wordt meestal hier in NL de THT datum gebruikt. Dit zorgt ervoor dat er soms producten worden weggegooid die nog prima gegeten kan worden. Ik koop heel vaak afgeprijsde droge artikelen in de winkels omdat die aan hun datum zitten. Maar die kan ik zelf prima nog een jaar bewaren & eten. Met mijn krappe geldflow is dat heel fijn want daardoor kan ik toch dure producten met meer dan 50% korting kopen.
Laatst bijgewerkt door chamion op 04-06-15 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:18

Kan dat chemische spul wel echt kapot gaan? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:19

Hoe smaakte die?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 22:54

niet echt lekker ik dacht dat de smaak van het drinken was, vandaar dat ik keek welke smaak het was, en toen de datum zag... en dus wel schrok.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:55

Is niet erg als er maar geen stukken in zaten :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:02

Ik heb ooit mijn buurjongetje appelsap gegeven. Die was ook ov er de datum. En dat zag ik toen ik zijn tweede glas inschonk. Allemaal schimmelwolkjes/bolletjes. Echt heel vies. Hij is er gelukkig niet ziek van geworden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:05

Ik heb het wel eens met soep gehad, goed... Dat het schuimde was al een teken maar ik wou de kok niet beledigen. Ik had als enige soep gegeten, collega's hadden het gelijk doorgebeld dat het niet oke was. Voordat ik die mededeling ook kreeg zat ik op de wc en kon ik mij ziek melden :')
Pan de positieve kant, t was bijna net zo snel uit mijn systeem als het er in ging :=

(De kok voelde zich schuldig! :oo )

Brood heb ik ook wel eens beschimmeld gegeten, vond het al wat muffig smaken. Geen last van gehad, wel heel ranzig om er na die tijd achter te komen uiteraard.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 23:24

ik heb ook wel eens een snee beschimmeld brood gegeten toen ik de tweede bekeek zag ik pas de schimmel.

en een rotte mandarijn had ik al in mijn mond, dat is echt goor... bruin en zacht.. zat iets te lezen beide keren..

merk nog niks, gelukkig maar.

en een keer vlees wat schijnbaar niet goed was... s nachts echt na de wc rennen zal detailss besparen :')