Hypotheek, hoe zit dat precies?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PoelieWoelie

Hypotheek, hoe zit dat precies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 10:47

Hallo,

Ik werk al vijf jaar als bijbaantje bij dezelfde werkgever. Onlangs heeft hij mij gevraag bedrijfsleider te worden, en sinds 1 juni sta ik op contract (38 uur). Eerst heb ik een contract voor een jaar, maar na een jaar wordt dat voor onbepaalde tijd zegt mijn baas.

Ik zou vreselijk graag een huisje voor mezelf willen. Weten jullie of dat nu al zou kunnen of dat ik eerst moet wachten tot ik het contract voor onbepaalde tijd heb? Ik heb het gevraagd aan mijn baas en hij zei: "Ah, daar help ik je wel bij" *knipoog*. Beste baas ooit :D

Kunnen jullie mij hier iets over vertellen voordat ik naar de hypotheker ga?

Bedankt!

o0eefje0o

Re: Hypotheek, hoe zit dat precies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:49

Als je baas een werkgevers verklaring wilt teken kun je na een hypotheek adviseur on te kijken wat je kunt lenen. Zowel ik als mijn vriend hadden geen vast contract toen we kochten

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:49

Na 5 jaar mag een werkgever geen bepaalde tijdscontract geven tenzij hij dit via een buro doet en dan alleen via een buro welke is aangesloten bij de NBBU.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 10:57

R12312 schreef:
Na 5 jaar mag een werkgever geen bepaalde tijdscontract geven tenzij hij dit via een buro doet en dan alleen via een buro welke is aangesloten bij de NBBU.

Ik heb altijd gewerkt op 'uitzendbasis'. Ik kan er trouwens niets over vinden, zou je het willen toelichten?

o0eefje0o schreef:
Als je baas een werkgevers verklaring wilt teken kun je na een hypotheek adviseur on te kijken wat je kunt lenen. Zowel ik als mijn vriend hadden geen vast contract toen we kochten

Ah, kijk, dat is wat ik al hoopte :)

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:59

Ja, dat kan, dat heb ik ook gehad. Je baas moet dan een werkgeversverklaring tekenen, hierin staat dat ze wel de intentie hebben om met jou door te gaan. Zo'n werkgeversverklaring is wel te vinden via het internet, stelt niet heel veel voor.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:02

Ik zou je aanraden om een financieel adviseur in de arm te nemen.

Wij zijn momenteel druk bezig vanmiddag bezichtiging, je kunt me opvegen zo nerveus ben ik. en hebben ook een adviseur in de arm genomen. Die heeft door omstandigheden echt nu al ruim haar geld opgebracht. Het is even een uitgave ja, maar het geeft echt veel rust. Via de adviseur kun je dan ook kijken wat je kunt lenen en wat logische vervolgstappen zijn. Die advieskosten kun je soms zelfs meefinancieren.

Mijn adviseur vroeg om de volgende documenten:
- Werkgeversverklaring
- Recente loonstrook
- Overzicht spaarsaldo
- Overzicht eventuele schulden
- Kopie identiteitsbewijs

En dat was hem geloof ik.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:07

Fortitude schreef:
Ik zou je aanraden om een financieel adviseur in de arm te nemen.

Wij zijn momenteel druk bezig vanmiddag bezichtiging, je kunt me opvegen zo nerveus ben ik. en hebben ook een adviseur in de arm genomen. Die heeft door omstandigheden echt nu al ruim haar geld opgebracht. Het is even een uitgave ja, maar het geeft echt veel rust. Via de adviseur kun je dan ook kijken wat je kunt lenen en wat logische vervolgstappen zijn. Die advieskosten kun je soms zelfs meefinancieren.

Mijn adviseur vroeg om de volgende documenten:
- Werkgeversverklaring
- Recente loonstrook
- Overzicht spaarsaldo
- Overzicht eventuele schulden
- Kopie identiteitsbewijs

En dat was hem geloof ik.

Klopt, zeker doen! Financieel adviseur in de hand nemen levert zeker geld op! Onze financieel adviseur vroeg om nog wel meer zaken dan hierboven is aangegeven, je kunt het zo gek niet bedenken of het is gevraagd :j Wij zaten echter wel in een wat moeilijkere aanvraag in het buitengebied en grote plak grond erbij (daar staan banken niet om te springen).

Ik heb overigens ook eerst 2 jaar in uitzendbasis gewerkt bij mijn werk. De bank wilde dus ook de contracten zien van het uitzendbureau. Loonstroken van afgelopen half jaar, bankafschriften van laatste half jaar waaruit blijkt dat het geld ook daadwerkelijk is gestort, banksaldo, spaarsaldo.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:12

__elise__ schreef:
Onze financieel adviseur vroeg om nog wel meer zaken dan hierboven is aangegeven, je kunt het zo gek niet bedenken of het is gevraagd :j

Dit was ook alleen wat ik moest inleveren vóór het 1e gesprek hoor :)

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:13

Fortitude schreef:
__elise__ schreef:
Onze financieel adviseur vroeg om nog wel meer zaken dan hierboven is aangegeven, je kunt het zo gek niet bedenken of het is gevraagd :j

Dit was ook alleen wat ik moest inleveren vóór het 1e gesprek hoor :)

Oh sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:14

Ja was een beetje onduidelijk neergezet :')

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:21

LauraMc schreef:
R12312 schreef:

Ik heb altijd gewerkt op 'uitzendbasis'. Ik kan er trouwens niets over vinden, zou je het willen toelichten?

Ik zou er even verder in moeten spitten, want je zegt dat het een bijbaantje is. Daar gelden weer andere regels voor. Ook een nieuwe functie telt in de nieuwe wetgeving mee mbt arbeidscontracten.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:24

Wij zijn op het moment ook druk bezig (nouja, mijn vriend dan).
Bij hem was het zo dat hij op dit moment 40.000 kon lenen. Omdat hij meer dan een jaar heeft gewerkt op fulltime basis. Over een tijdje zou dit 80.000 zijn omdat hij dan 3 jaar werkt op fulltime basis. En als hij een werkgeversverklaring kan regelen zou het bedrag nog hoger zijn.
Als jouw baas een werkgeversverklaring wilt tekenen heb je het dus zo voor elkaar :D.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:28

Even voor mij nieuwsgierigheid. Waarom krijg je nu eerst een jaarcontract en daarna pas een vast contract? Je werkt er toch al vijf jaar. Je werkgever weet wat aan je heeft en vraagt niet zomaar of je bedrijfsleider wil worden.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 11:32

Sleeper schreef:
Even voor mij nieuwsgierigheid. Waarom krijg je nu eerst een jaarcontract en daarna pas een vast contract? Je werkt er toch al vijf jaar. Je werkgever weet wat aan je heeft en vraagt niet zomaar of je bedrijfsleider wil worden.

Dat is waar maar ik heb altijd achter de bar gewerkt in de nacht, en begin nu in zijn nieuwe café (waar je ook kunt eten) als bedrijfsleider. Snap heel goed dat hij eerst even wil zien of het bedrijf gaat lopen en of ik voldoe aan zijn eisen :) Hij is nu al wel heel tevreden zei hij.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:33

Wij zitten bij de hypotheker, er fijn.
Ik heb ook geen vast contract, mijn vriend wel. Ik heb een werkgeversverklaring moeten vragen idd :)