Na heel internet afgezocht te hebben of het echt geen kwaad kon voor me wasmachine heb ik vandaag dylon textielverf gehaald omdat ik mijn gordijnen wilde verven, leek me wel een keer leuk om te proberen... Dus net wilde ik gaan beginnen blijkt het dag ik geen gaatjes in de trommel van me wasmachine heb... ( je moet de zakjes in de trommel doen met het zout en dan door de gaatjes laten vallen door de trommel rond te draaien) Het is een vrij nieuwe wasmachine en mijn trommel is dus dicht van binnen met (volgens mij) 1 gat in het midden tegen de achterkant aan maar waar ik dus niks in kan gooien... Wie weet of ik het nu gewoon in de trommel kan gooien of kan ik het nu beter niet gebruiken?
Geen flauw benul. Maar ik zou ook niet weten waarom die verf persee door de gaatjes gegooid moet worden? Mss daar eerst een verklaring voor zoeken? Dan kun je van daaruit beredeneren of het met een dichte trommel ook kan.
Maar wat je ook kunt doen is even iemand vragen of je daar je gordijnen mag wassen. Misschien een moeder/oma/buurvrouw met een oudere wasmachine die nog wel gaatjes heeft?
Gordijnen goed egaal krijgen in een teil is een helse klus, dan heb je eerder een heel bad nodig anders zit het stof teveel op elkaar. TS, kan je de trommel gewoon een aantal keren met de hand ronddraaien tot het poeder is verdwenen? Volgens mij moet het dan gewoon kunnen hoor. (je kan eventueel eerst proberen met gewoon wat zout alleen?)
verootjoo
Geplaatst: 04-06-15 09:00
Hoe kan je nou geen gaatjes hebben waar komt het water dan uit en waar loopt het weg Ik heb een spiksplinter nieuwe wasmachine, daar zitten ook gaatjes in.
De gaatjes zijn wel essentieel, als het spul direct in aanraking komt met de stof gaat t vlekken daarom moet t eerst in de gaatjes zodat het verdund wordt met water.
jorika1986
Geplaatst: 04-06-15 09:03
Het is de bedoeling dat het poeder niet rechtstreeks op je stof komt te liggen, dan zou je namelijk vlekken krijgen. Daarom moet je het door de gaatjes gooien zodat het niet geconcentreerd op 1 plek ligt. Nu werkt dat bij jouw wasmachine niet, omdat daar geen gaatjes in zitten. Ik zou het risico niet willen lopen om je gordijnen te verprutsen of je wasmachine naar de hemel te helpen... Mocht je het toch willen doen, doe de inhoud van het zakje in een ouderwets was bolletje en leg dat bovenop je gordijnen.