Ik heb sinds een aantal weken een muis die vrolijk mijn kamer in komt wanneer ik de deur naar het balkon open zet en het eigenlijk zo comfortabel vindt, dat hij ook niet meer terug het balkon op gaat.
Afgelopen nacht werd ik wakker en hoor geknaag. Gelukkig is mijn kamertje niet zo groot, dus kon al vrij snel met zekerheid zeggen dat de muis dus verhuisd was naar mijn kast. Deur stond open, dus deze maar dichtgedaan. En nu... Nu zit mijn kast dicht met een muis erin en deze muis moet uit de kast komen, maar hoe?
Ik heb al een week of 3/4 een muisvriendelijke val in mijn kamer staan, gevuld met brood+pindakaas, of met zaadjes e.d. (hamstervoer) maar de muis liep er iedere keer vrolijk langs. Ik ben dus bang dat de val niet gaat werken. Eigenlijk wil ik geen gif halen, bang dat ik de muis (wanneer ie dood is) niet meer kan vinden en over een aantal weken random op een half uitgedroogde en verrotte muis stuit.
Heeft iemand ervaring met een muis uit een kast halen en dan ook nog ervoor te zorgen dat ie uit huis gaat
? Want over twee nachten ga ik een aantal dagen naar Duitsland en ik heb, om heel eerlijk te zijn, niet echt zin in "wanneer de kat van huis is dansen de muizen op tafel".Tips, help, iets?
Ik heb mijn kast ook nodig tbh
dacht weer wat nieuws... Maar hij zit dus in een normale kast. Succes ermee!!