Laptop blijft updaten en vastlopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

L0veMyHorse

Laptop blijft updaten en vastlopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 19:21

Hoi bokkers! :wave:

Ik heb mijn laptop 2 maanden terug naar de asus reparatie ding moeten sturen omdat hij niet meer aan ging (nooit iets raars mee gedaan, laptop wilde niet meer aan, kon alles doen maar gebeurde niks)
Nou laptop zou max 7 werkdagen doen voor reparatie, na 16 werkdagen krijg ik een mailtje, hij is klaar. Hehe, eindelijk.
Nu heb ik mijn laptop dus een maandje terug maar iedere keer dat ik hem aanzet of open klap, begint hij 'Windows updates' te doen, dit duurt eeuwen. Daarna zegt hij 'Fout bij configuren van Windows updates, wijzigingen ongedaan maken, schakel de computer niet uit.' (Er veranderd overigens nooit iets als hij die "updates" gedaan zijn)
Normaal is hij met 3 uur klaar, maar vandaag is hij al vanaf 10 v 2 bezig met 'updaten' we zijn dus al 5 en een half uur veder maar nogsteeds fout bij het configuren -:(-
Iemand enig idee wat ik kan doen want mij geduld word zwaar op de proef gesteld.

Heb hem al een keer uit gezet en weer aan, zonder effect
Batterij er uit en weer er in, ook zonder effect

Seltje

Re: Laptop blijft updaten en vastlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:27

Vreemd, mijn vriend heeft momenteel hetzelfde probleem met zijn Asus, voorlopig ook nog geen oplossing gevonden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:28

Welkom bij windows. Het besturingssyteem bij uitstek dat 95% van de tijd alleen maar slechter gaat lopen als ie zich update. :+
Als je hem nu nog terug krijgt; Eerst automatische updates uitzetten. Heb je niks aan.
Voor nu vrees ik dat ze hem nog eens gaan mogen fixen.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 19:30

Bedankt voor de tip!
Als hij het ooit nog gaat doen zet ik het gelijk uit, want pffff wat word ik hier moe van

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:32

Maar daar heb je nu niks aan natuurlijk, je kan als je hem op gestart zou krijgen ze nu al uit zetten. Vermoedelijk loopt ie nl vast op een van de updates. Niet updaten is dus niet meer vast lopen.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 19:34

Oke, bedankt! Dit staat bij de instellingen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:35

configuratiescherm kan je dat normaal aanpassen! :)

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 19:51

Okee bedankt!
Weet iemand wat ik nu evt kan proberen? :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:09

TAO » HTT

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:22

Het past misschien niet echt in dit topic, omdat ik je verder geen hulp kan bieden met je computer probleem.
Maar ik heb pas geleden voor mijn Acer laptop een update moeten uitvoeren van Windows, wat ik uiteindelijk ook gedaan heb. Met het idee, dat het een normale update is, heb ik deze geinstalleerd en heb ik de computer gewoon zijn gang laten gegaan en ben ik tijdens de update in slaap gevallen.

Volgende dag wil ik op mijn laptop aan het werk, en merk ik al als eerste dat mijn foto op mijn bureau blad weg is. Kan gebeuren denk ik, en wil hem er weer opnieuw opzetten waarna ik er achter kwam dat mijn gehele harde schrijf gewist is door de windows update. Een simpele foto opslaan kon hij al niet meer.

Later een CC cleaner laten draaien en een AVG en kwam uit dat er ineens meer dan 3000 fouten op mijn computer waren gevonden, allemaal van Windows software.

Inmiddels heb ik een nieuwe laptop gekocht, omdat ik mijn oude niet meer goed vertrouw op dit moment met privacy documenten.

Pas dus goed op wat je aandrukt, ook al is het van Windows!
Ik heb nog wel met Windows contact gehad, maar die ontkent natuurlijk dat het bij hun ergens is mis gegaan.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:36

Mijn laptop gaat momenteel terug naar fabrieksinstellingen, dag schoolwerk van de laatste 2 maanden terwijl ik voor mijn toets morgen had moeten leren -:(-

Liep dus ook vast op een update. Moest er 54! installeren, en toen wilde hij ineens opnieuw opstarten, wat dus niet meer ging. We hebben vanalles geprobeerd, tot veilige modus opstarten en dergelijke aan toe, herstellingskeys ingevoerd maar niks hielp. Vriendlief is hem nu maar terug aan het zetten naar fabrieksinstellingen, hopelijk helpt dat. Nadeel is dus wel dat ik alles kwijt ben... Nogal wat werk van school wat erop stond. De updates heeft hij overigens ook wel een slordige 3 á 4 uur over gedaan, wat ik al errug lang vond.

Edit: het is overigens mijn windows surface tablet/laptop die dit doet, mijn HP met ander windows (ik geloof 7) doet het nog gewoon. Nog wel in ieder geval.