Harde schijf laten vallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WildDreams

Harde schijf laten vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 10:27

Hallo bokkers,

Net pakte ik mijn macbook uit mijn laptop tas, waar blijkbaar mijn hade schijf op lag, je raadt het al. Harde schijf valt met een smak op de grond (net nieuw gekocht, al mijn fotografiefoto's staan, gelukkig heb ik de rawbestanden nog in lightroom staan, dus dat is geen heel groot probleem.
Mijn macbook pakt hem dus niet meer, maar hij maakt nog geluid en het lampje brand gewoon :?

Wat kan ik doen? Terug sturen en hopen op garantie? Krijg ik dan nog mijn foto's terug via een recovery of dat niet? Iemand een idee wat ik kan doen? -O-

Alvast bedankt

karlli

Re: Harde schijf laten vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:31

Denk niet dat de schade onder de garantie valt, ik zou iig even op zoek gaan naar een zaak in de buurt voorheen goede nette recovery. Als hij nog geluid maakt en lampje blijft branden ga ik er wel vanuit dat dat lukt.

Heb je een inboedel verzekering? Vaak kunnen dat soort schades binnenhuis wel vergoed worden.
Succes ermee!

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:35

Ik heb dit ook gehad! Al mn fotos kwijt! Echt alles was weg

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:36

Dit kun je natuurlijk niet op garantie gooien, lijkt me ook niet netjes. Gewoon even je verzekeringsagent bellen want je bent hier wel voor verzekerd.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:14

Eventjes weg brengen om na te laten kijken, zelf niet aan prutsen. Ook meteen na vragen of ze je bestanden nog terug kunnen halen. Hoor je ook iets rammelen binnen in?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:16

Ik heb de mijne opgestuurd, toen hebben ze alles op een nieuwe gezet en mij die opgestuurd!
Kostte me alles bij elkaar nog geen 50 euro

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:22

Oh wat vervelend! Je zou hem wel kunnen terug sturen met de melding dat hij het niet meer doet. Misschien niet zo netjes maar als ze je vragen wat er is gebeurd eerlijk antwoord geven maar als ze er niet om vragen en zelf vast stellen van goh hij doet het inderdaad niet we vervangen hem voor je heb je mazzel.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 11:25

Leverage schreef:
Eventjes weg brengen om na te laten kijken, zelf niet aan prutsen. Ook meteen na vragen of ze je bestanden nog terug kunnen halen. Hoor je ook iets rammelen binnen in?

Hij rammelt niet, trilt/zoemt wel (deed ie ook hiervoor) en geeft een paar minuten lang korte piepjes, maar is daarna stil... Aan prutsen was ik ook niet van plan! Hoeveel kost dat ongeveer? Ik heb hem via Bol.com gekocht

Ess_Ramona schreef:
Ik heb de mijne opgestuurd, toen hebben ze alles op een nieuwe gezet en mij die opgestuurd!

Netjes! Waar had jij dit laten doen dan?

Gydja schreef:
Oh wat vervelend! Je zou hem wel kunnen terug sturen met de melding dat hij het niet meer doet. Misschien niet zo netjes maar als ze je vragen wat er is gebeurd eerlijk antwoord geven maar als ze er niet om vragen en zelf vast stellen van goh hij doet het inderdaad niet we vervangen hem voor je heb je mazzel.

Dat zou ook kunnen inderdaad! Dan nog de keuze maken, betalen en foto's terug krijgen (mits mogelijk) of gratis een nieuwe.. :=

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:25

Au, dat vinden harde schijven vaak niet leuk inderdaad! Mooi balen, vooral als al je foto's er op staan he. Je zou kunnen kijken of je iemand kan vinden die 'm voor je wil recoveren idd.. Valschade valt meestal niet onder garantie helaas...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:33

Pfoh, heb m naar een witgoed winkel gebracht (naam vergeten :+). En daar wouden ze hem wel opsturen voor me.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:28

Ess_Ramona schreef:

Mag ik weten waar je de schijf naar toe hebt gestuurd? Hier hetzelfde met een harde schijf en bij de computerwinkel zeiden ze dat zo'n reparatie wel € 250,-- zou gaan kosten. Dus als het ook voor € 50,-- kan zou ik daar heel blij mee zijn.