Telefoonverzekering, tegenwoordig nog nuttig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Telefoonverzekering, tegenwoordig nog nuttig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 13:56

Het enige topic waar ik enigzins wat mee kan stamt uit 2013 en voorwaarden worden vaak weer aangepast, dus bij deze dit topic. :)

Een dezer dagen mag ik mijn abonnement weer gaan verlengen, maar zit te twijfelen of ik wel of niet een verzekering op mijn nieuwe toestel af moet sluiten.

Want wat word er nog vergoed?
Is dit het waard in jullie ogen?
Wat is verder jullie gedachte hierover?

miccamaaike

Re: Telefoonverzekering, tegenwoordig nog nuttig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:59

Ik heb al jaren geen verzekering meer op mijn telefoon. Je betaalt een hoog bedrag aan die verzekering en vaakt dekt de verzekering niet eens de hele waarde van de telefoon. Je betaalt uiteindelijk vaak meer dan dat je er aan over zou kunnen houden. Je kunt dus beter zelf wat geld apart zetten voor het geval dat hij stuk gaat.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:00

Ik doe het niet meer sinds mijn assurantie makelaar vertelde dan die apparaten onder mijn inboedel verzekering vallen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:02

Tazzey schreef:
Ik doe het niet meer sinds mijn assurantie makelaar vertelde dan die apparaten onder mijn inboedel verzekering vallen.

bij mij ook, moet je wel even checken of je inboedelverzekering ook buitenshuis verzekerd is (vaak is dat een aanvulling).

in je auto valt hij weer onder de autoverzekering (als hij daaruit gestolen zou worden bijvoorbeeld.. ook hierbij moet je kijken naar of het een aanvulling is binnen je verzekering, zo ja aanvinken).

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:04

elenaMM77 schreef:
Tazzey schreef:

bij mij ook, moet je wel even checken of je inboedelverzekering ook buitenshuis verzekerd is (vaak is dat een aanvulling).

in je auto valt hij weer onder de autoverzekering (als hij daaruit gestolen zou worden bijvoorbeeld.. ook hierbij moet je kijken naar of het een aanvulling is binnen je verzekering, zo ja aanvinken).

Wie controleert of het binnen- of buitenshuis gebeurd is :+

Wat Miccamaaike zegt is ook een goede, gewoon elke maand iets apart zetten en hopen dat je mobiel pas kapot gaat als je genoeg gespaard hebt.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:04

Ik denk dat verzekeren vaak overlap heeft met je andere verzekeringen. Vallen of diefstal zijn risico's, die reëel zijn maar ook anders op te vangen.

Ik verzeker ook nooit. Ik bewaar altijd mijn oude toestel voor noodgevallen.
Ik gebruik altijd een volledig hoesje (dat ook het scherm bedekt)
En ik heb een valschade (scherm kapot) een keer laten vervangen, werd vergoed door een van mijn reguliere verzekeringen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:11

Inboedelverzekering dekt alles binnenshuis.
Buitenshuis in de auto soms deels.
Reisverzekering zou een deel kunnen opvangen.
Evt een buitendedeurverzekering.

NL is een echt verzekeringsland. :+

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:17

Ik heb nog nooit mijn telefoon verzekert. Vanwege de inboedelverzekering inderdaad. Maar ook omdat je veel verhalen leest en hoort van mensen die er wel voor betalen en vervolgens hun schade alsnog niet vergoed krijgen..

Edit; daarbij heb ik het nog nooit nodig gehad tot vorig jaar toen mijn 4 jaar oude iphone uit mijn hand viel en ik de accu + het scherm moest laten vervangen. Daarna nog een jaar mee gegaan en nu een nieuwe telefoon gekozen.. :+

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:36

Ik heb hem hier ook niet verzekerd, heb een allsrisk inboedel verzekering en daarnaast ook reis en een auto verzeker waar hij onder valt :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:38

En als een telefoon van 4 jaar valt is ie ook afgeschreven voor de verzekering...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:40

Ik heb ng nooit een telefoonverzekering gehad. Wat ik wel heb is een "buiten de deur" verzekering. Daarmee neem ik mijn inboedelverzekering als het ware mee. Dus als ik in de dierentuin (whatever) mijn camera of telefoon laat stuiteren, is dat gewoon gedekt, en betaal er maar een paar euro per maand voor

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:46

Ik had mijn verzekering opgezegd omdat iedereen zei dat het wel via de inboedelverzekering kon. Toen ik hem kapot liet vallen had ik daar contact mee opgenomen en kreeg ik te horen dat dat niet zo is bij een studentenverzekering. :Y) Dus toen kon ik alsnog 180 euro betalen. Drie weken later liet ik hem weer vallen en nu loop ik al heel lang met een kapot scherm rond. :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:50

Ik betaal 13 euro per maand en ben verzekerd voor alles. Ik krijg dan meteen een nieuw toestel, geen reparatiegezeur.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:55

Iris82 schreef:
Inboedelverzekering dekt alles binnenshuis.
Buitenshuis in de auto soms deels.
Reisverzekering zou een deel kunnen opvangen.
Evt een buitendedeurverzekering.

NL is een echt verzekeringsland. :+

Ik ben ooit buiten gevallen waarbij mijn body en objectief total loss waren en dat is gewoon vergoed uit de inboedel verzekering. Er zijn inboedel verzekeringen die ook buitenshuis vergoede. Gewoon even controleren. Een reisverzekering dekt geen professionele apparatuur, daar heb ik een aparte verzekering voor moeten afsluiten.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:20

Iris82 schreef:
En als een telefoon van 4 jaar valt is ie ook afgeschreven voor de verzekering...

Klopt. Maar ik kon dit toen verhalen op mijn inboedelverzekering. Heb ik alleen niet gedaan (gewoon bij ingeschoten). Daarom ook op mijn huidige telefoon geen verzekering afgesloten..

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:36

Let wel op het eigen risico. Bij mijn verzekeraar (inboedel) hebben ze het eigen risico voor elektronische apparaten moeten verhogen van €50 naar €100 wegens vele claims.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:41

Hier geen eigen risico op de inboedel verzekering.
In januari de telefoon van mijn man uitgewassen.
Geen gezeur en hij mocht gewoon een nieuwe uitzoeken (wel dezelfde) en factuur inleveren.
(Wel eerst zelf voorschieten)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:46

Zoals sommige hier ook al zeggeen, gewoon wat geld apart zetetn.

Zelf heb ik ook nooit een verzekering gehad voor mijn telefoon, dit omdat je vaak meer betaalt inderdaad dan dat een nieuwe telefoon je kost als je het een keer nodig zou hebben.

Tevens erg handig, wat ik lees. Nooit over nagedacht dat het ook onder inboedel e.d. kan vallen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:09

Ik heb toevallig dit keer wel mijn foon verzekerd. Na 1.5 maand wilde hij graag in zee zwemmen. Kapot telefoon. Mijn gewone verzekering verzekerde alleen de aankoopwaarde. Op mijn bon stond 190,- (daar had ik los betaald bij de telefoon) mijn telefoon verzekering had alleen 45,- eigen risico en ik heb een splinternieuw toestel gekregen die los toch zeker 700,- kost!

Dit was de eerste keer dat ik n verzekering heb afgesloten en je kunt m gewoon per maand opzeggen dus ik hou m gewoon t eerste jaar en dan gaat hij er een 2016 weer af. De kosten (10,- pm) heb ik er met n nieuw toestel al lang en breed uit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:21

Ik heb mijn telefoon niet verzekerd. Het bedrag wat je aan premie betaald kun je beter apart zetten. Ik heb jaren geleden een telefoon gehad waar het volumeknopje na een aantal maanden afviel. Verzekering vergoedde het niet, kon het wel via hun laten repareren maar dan moest ik alsnog alles zelf betalen.

Vorig jaar mijn mobiel laten vallen en via de inboedelverzekering (dacht ik) geprobeerd vergoed te krijgen. Helaas toen ook niks vergoed gehad, omdat het mijn 'eigen schuld' werd er niets uitgekeerd. Als ik alle verhalen van iedereen lees die zo nieuwe telefoons krijgt, denk ik echt dat ik iets fout doe :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:25

Je bent toch verzekerd voor dingen die je zelf sloopt? Mijn telefoon was in bad gevallen en die heb ik ook gewoon vergoed gekregen terwijl het wel eigen schuld was.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:29

Ik heb een aanvullende verzekering die alle waardevolle elektronische spullen buitenshuis dekt. Gelukkig maar, want ik heb er al ruim €1900,- op kunnen declareren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:32

Tazzey schreef:
Je bent toch verzekerd voor dingen die je zelf sloopt? Mijn telefoon was in bad gevallen en die heb ik ook gewoon vergoed gekregen terwijl het wel eigen schuld was.

Ik had mijn telefoon in huis laten vallen waardoor het scherm helemaal gebarsten was, kreeg ik niks voor terug. Mijn zus liet een kop koffie over haar splinternieuwe laptop vallen, ook kapot. Zij kreeg ook niks van de verzekering.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:34

xJitskee schreef:
Tazzey schreef:

Ik had mijn telefoon in huis laten vallen waardoor het scherm helemaal gebarsten was, kreeg ik niks voor terug. Mijn zus liet een kop koffie over haar splinternieuwe laptop vallen, ook kapot. Zij kreeg ook niks van de verzekering.

Dan moet je inderdaad verzekerd zijn voor eigen schuld schade.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:38

xJitskee schreef:
Tazzey schreef:

Misschien waren de producten volledig afgeschreven?

Let op de dekking en de buitenshuisdekking van je inboedelverzekering, het eigen risico van mobiele apparatuur (bij vallen en stoten) en evt. de afschrijvingstermijn.