Help! SMS 4010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renee

Help! SMS 4010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 20:02

Hallo!

Ik hoop dat er iemand op bokt mij kan helpen. Ik kreeg net een sms binnen van het nummer 4010 met het volgende bericht:
"Antwoord nu OK naar 4010 voor je Digital-fun abonnement! 4 items/wk, 12 euro/wk. Aanmeld kosten: 3 euro www.digital-fun.com/my stoppen? sms STOP naar 4010."

Waar dit nu ineens vandaan komt weet ik niet, maar ik ben bang dat het me klappen met geld kost als ik geen actie onderneem. Ik heb inmiddels wat gegoogled maar vond alleen maar hulp gezocht berichten van 2008, en sinds die tijd is het een en ander wel veranderd kwa mobiele telefoon tijd. Ik weet dus niet waar ik nu goed aan doe, ik gok dat als ik niks doe dat ik onder gestalkt door het bedrijf dat dit veroorzaakt, maar ook dat als ik nu stop sms dat mijn nummer misschien dubbel geregisterd wordt oid en ik nog harder gestalkt ga worden. Zelf heb ik nooit gesmst naar "dit soort" nummers (bijvoorbeeld voor winacties op tv of de radio of weet ik veel wat), ben daar juist extreem voorzichtig mee. Verander zelfs elke twee jaar mijn telefoonnummer zodat maar een beperkt groepje mensen mijn telefoonnummer heeft.

Ik hoop echt dat iemand advies heeft want ik weet het echt niet!

Isabel_k

Re: Help! SMS 4010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:05

Ik zou zelf STOP terug sturen, maar ik zou zelf ook niet weten of dat nu de beste optie is. :+
Misschien een raar idee, maar weet Tweakers niks over dit soort dingen?

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:08

Misschien even informeren bij je abbo-provider?

Ik zou zelf juist niks doen, krijg ook wel eens spam-smsjes, misschien dat dit dat ook is en juist is bedoeld om je te catchen door stop te smsen....

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 20:11

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1063218

Kom dit tegen, maar dat gaat nog over ringtones aanvragen op tv. Dat stadium zijn we toch wel al weer voor bij. Heb wel de blacklistcall nummer blokkade app geïnstalleerd maar ik weet dan niet of ik nog steeds aan het einde van de maand een torenhoge rekening krijgt omdat die poepsms'jes nog worden verstuurd.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:15

Is het niet zo dat iemand je nummer op zo'n site heeft ingevuld? Volgesnmij zijn dit soort smsjes om zeker te weten dat jij het wel bent die het heeft ingevuld, zodat niemand zomaar je nummer in kan vullen en jij dan vast zit aan zoiets.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 20:21

Babbelientje schreef:
Misschien even informeren bij je abbo-provider?

Ik zou zelf juist niks doen, krijg ook wel eens spam-smsjes, misschien dat dit dat ook is en juist is bedoeld om je te catchen door stop te smsen....

Ja daar was ik dus ook bang voor dat je met stop juist dingen activeert! Ik ga meteen contact opnemen met mijn provider, helaas ben ik alleen zelf altijd bezet tijdens kantooruren en heb ik geen tijd om te bellen maar zal iig een mail sturen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 20:23

Dominique_96 schreef:
Is het niet zo dat iemand je nummer op zo'n site heeft ingevuld? Volgesnmij zijn dit soort smsjes om zeker te weten dat jij het wel bent die het heeft ingevuld, zodat niemand zomaar je nummer in kan vullen en jij dan vast zit aan zoiets.

Mag toch hopen van niet, wat een trieste mensen lopen er dan rond op deze wereld -O- maar is het dan juist wel of niet handig om er een respons op te geven (en daarmee bedoel ik STOP sms'en)?

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:25

Mijn neefje heeft in 3 dagen 30 euro verspeeld met smsjes van 4010. Toen hij STOP smste stopte het direct, maarja hij was dus al wel 30 euro kwijt omdat hij eerst niks deed. Hij is overigens wel zelf begonnen met iets waardoor 4010 heb begon te smssen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 20:34

Dat klinkt zwaar arelaxed! Zag nu nog niks geks staan bij mijn overige kosten buiten mijn bundel (alleen het bellen van de dierenambulance maar daar weet ik van), maar goed dat kan natuurlijk nog een update krijgen.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:36

Ga eens naar http://www.payinfo.nl
Hier kan je controleren waar je voor aangemeld bent en desgewenst ervoor blokkeren.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:38

Ik krijg ook soms ineens van die rare smssjes, altijd direct stop gsmst, en ook wel degelijk gestopt zonder daarna een torenhoge rekening of extra smssjes

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:49

Ik heb vorig jaar ook zo'n smsje gehad..stond dus ook in sms ok om te bevestigen. Heb er toen niet op gereageerd. Want zolang je geen ok hebt gestuurd, hebben zij geen bevestiging van dat abbo waar ze het over hebben.
Het wel in de gaten gehouden natuurlijk, want zodra ik ook maar iets van ze binnen zou krijgen, dan wilde ik wel gelijk actie ondernemen natuurlijk. Nooit wat van ze ontvangen verder en dus ook geen verdere kosten.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 20:50

Quad schreef:
Ga eens naar http://www.payinfo.nl
Hier kan je controleren waar je voor aangemeld bent en desgewenst ervoor blokkeren.

*nevermind te snel gelezen*

Heb nu meerdere nummers daar ingevuld (4010 maar ook 6464 omdat deze schijnbaar aan elkaar gelinkt zijn) en voor meerdere nummers stond mijn telefoonnummer aangemeld -O-
Laatst bijgewerkt door Renee op 19-05-15 20:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 20:51

xxCYNNxx schreef:
Ik heb vorig jaar ook zo'n smsje gehad..stond dus ook in sms ok om te bevestigen. Heb er toen niet op gereageerd. Want zolang je geen ok hebt gestuurd, hebben zij geen bevestiging van dat abbo waar ze het over hebben.
Het wel in de gaten gehouden natuurlijk, want zodra ik ook maar iets van ze binnen zou krijgen, dan wilde ik wel gelijk actie ondernemen natuurlijk. Nooit wat van ze ontvangen verder en dus ook geen verdere kosten.

Maar dan staat mijn telefoonnummer toch wel ergens geregistreerd?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:55

Ik ben er van uit gegaan dat iemand mij een duur abbo heeft geprobeerd aan te smeren, op dezelfde manier zoals Dominique_96 al opperde, maar goed, gelukkig moet er eerst nog een bevestiging worden door gesmst en dat heb ik dus niet gedaan.
Dus mag het bedrijf dat abbo ook niet in laten gaan.

Maar zou voor de zekerheid wel het de komende tijd goed in de gaten houden natuurlijk; je weet maar nooit.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:58

ik zou stop sms'en, hir ook zulke sms'en gehad. stopte onmiddelijk nadat ik stop sms'te

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:59

Alleen als je OK sms't ga je dat abbo aan, dus dat iig niet doen. Dit soort berichten wordt automatisch via een computer in Nigeria, Suriname, USA, verzin maar wat, aan random telefoonnrs gesms't en dan zitten ze te wachten op degenen die zo dom zijn om terug te sms'n.
Dus niet naar 4010 sms'n want dan weten ze dat het een actief tel.nr. is en blijven ze het proberen (of via een ander spam/scam nr.).

Beste is dit 4010-nr. te blokkeren zodat je daar niks meer van ontvangt.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 21:00

Ik ga dit sowieso in de gaten houden, gelukkig kan ik mijn nummer binnen nu en een paar maanden veranderen. Dan weet ik weer even zeker dat mijn nummer in kleinere kringen verspreid zit! Helaas hangt bij mij op werk mijn telefoonnummer open en bloot voor iedereen die daar werkt en ook op stal etc hangt een telefoonnummerlijst. Wat op zich super handig is maar wel makkelijk bereikbaar.