help! geen stoom bij (nieuw) strijkijzer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DKayleigh

help! geen stoom bij (nieuw) strijkijzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 21:40

Vandaag vol goede moed het strijkijzer uitgepakt, nadat 'ie zo'n 5 maandjes onder t bed heeft gestaan.
Maar nu; er komt geen stoom uit!
we hebben er ong. 1.5 drinkflesje water ingedaan..gewacht,knop ingedrukt, temperatuur al hoger en lager gezet maar er gebeurt weinig. Het strijkijzer zelf word wel warm.
Af en toe hoor je 'm opwarmen en springt het lichtje aan.
Het gaat dus om de philips CompactCare.

Weet iemand de oorzaak?
( we hebben ook al gegoogled, de beschrijving *ja echt* gelezen)
we hebben het apparaat gekregen, en bij die persoon heeft ie ook al langer in de doos gestaan ( hartstikke nieuw!) Doos was dus nog dicht.

Helphelp! |(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:43

Heb je water in het goede reservoir gedaan? Anderhalf flesje is erg veel. Dat moet wel een mega ijzer zijn dan.

Ik heb twee anderen maar beiden geven pas stoom op de juiste hete temperatuur, als de stoom instel schuif de goede kant op staat en hij horizontaal is. Vertikaal gebeurt er niks,

Heb je een eigen foto van je ijzer?

Edit even type opgezocht en ja daar past wel wat water in. Ik kom er wel een paar opmerkingen over tegen. Duurt lang voor er stoom komt. Zeker een paar seconden. Bij sommigen stoomt hij helemaal niet zelfs. En bij anderen komt er al vrij snel bruin water uit ipv stoom.

Geen idee of je er wat aan hebt. -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 17-05-15 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

DKayleigh

Re: help! geen stoom bij (nieuw) strijkijzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 21:47

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 21:48

Mijn vriend heeft dat reservoir op de houder vd strijkplank staan, en het strijkijzer bij rust verticaal op de plank. Geen idee of deze info nuttig is..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:48

Wat gebeurt er als hij horizontaal staat op bv een oude theedoek?

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:50

heb ook een soortgelijk apparaat. Duurt best lang voor hij op druk is om te stomen. Bij mij zit hier een apart lampje voor op het reservoir, dus niet op het ijzer. Als het lampje brand is hij dus klaar om te stomen. O ja en dan moet ik op de handgreep van het strijkijzer nog een knop in drukken, dan komt er pas stoom uit.

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 21:54

:) We gaan het proberen! ( duurt even. Mijn vriend is eigewijs! :j )

Ja.. op de 'tank' zelf zit een aan en uit knopje met een lampje. Het lampje brand af en toe maar. Echt 1 x in de 10 minuten. Dan brand ie 30 sec en hoor je het water opwarmen. Meer niet helaas...

Mijn ouders thuis hebben ook een soort gelijke, iets ouder model. Die doet t echt al een lange tijd. Maar daar zetten we het strijkijzer gewoon op de houdwr vd plank neer, laten we er zoveel als mogelijk water instromen en doet t perfect. :') stom ding ook.

Edit; we 'strijken' nu al 56 min
Laatst bijgewerkt door DKayleigh op 17-05-15 21:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:58

Denk dat het geluid wat je hoort het op druk komen van de stoom is. Bij mij zit het stoom knopje aan de onderkant van het handvat, moet het dus ook de hele tijd ingedrukt houden. Succes ☺

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 22:00

@justnatural. Jep. Die houden wij ook ingedrukt (': zonder resultaat. Je kunt m ook vast zetten met t bovenste knopje. Dan hoef je niet telkens in te drukken (volgens ds handleiding).

Het op druk komen zal toch zeker geen uur duren? Ik ben nl niet van plan telkens zo lang te gaan strijken haha

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:02

Hmm dan weet ik het ook niet meer. 56 minuten zou toch wel genoeg moeten zijn zou je denken......

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 22:05

Ahh, hopeloos gevalletje dus :')