waar is het mooi in [plaats]?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Billy20

waar is het mooi in Groningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 19:46

We willen in de provincie Groningen een huisje kopen met grond zodat mijn paard aan huis kan staan. Genoeg te koop maar we weten nog niet goed in welke regio we willen gaan wonen. Omdat ik veel buiten wil rijden is een eis dat de omgeving daarvoor geschikt is maar volgens mij is Groningen nu niet de ideale buitenrit-provincie. Het gaat om de hele provincie met uitzondering van het zuiden (Sellingen, Ter Apel, enz.). Wie heeft tips?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:51

het zuiden is juist het meest geschikt voor buitenritten in mijn ogen.. het noorden helemaal niet. Anders kan je nog oost Groningen bekijken richting Winschoten/Veendam/net ten zuiden van de A7.
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 13-05-15 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Re: waar is het mooi in Groningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:52

In de buurt van Veendam, Borgerswold misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:55

Omgeving Glimmen vind ik zelf erg mooi! Voor de rest ben ik niet zo'n fan van [plaats] qua omgeving en buitenrijden.
Maar als je ruim wilt wonen + mooie omgeving zou ik eerder voor de provincie Drenthe kiezen. Heb je daar al aan gedacht? Of heb je echt bewust voor de provincie [plaats] gekozen? :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:56

Ze zegt dus juist niet het zuiden.. anders is inderdaad Glimmen en omgeving erg geschikt :j als midden-zuid wel kan zou ik inderdaad wel gaan kijken daar
(wel iets duurder dan noord)
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 13-05-15 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:56

Woon je nu ook in Groningen? Ik woon wel in het zuiden van Groningen maar rij nooit buiten, maar schoonvader wandelt wel en lijkt mij sellingen juist wel redelijk wat mogelijkheden te hebben. Sellingerbeetse bijvoorbeeld, jipsing boertange zit daar.. Waarom niet hier in de buurt als ik vragen mag?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:57

Ik woon in het "zuiden" en heb heerlijk de ruimte. Bos, strand, zandpaden.. alles vanuit mijn tuin te rijden. Huis is ook te koop voor de liefhebber (het staat niet te koop maar ach.. ik wil graag een beetje naar beneden, richting mn oudste kids) Paarden aan huis, 1,2 ha. schuen blablabla Ik woon in Mussel.
Ik men en rij dus eigenlijk alleen maar buiten mijn bak, die is om te relaxen en swinters te staan anders gaat mn grasnaar de kl***

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:58

Mijn vriend woont in Winschoten en ik vind t er echt prachtig :) inderdaad net ten zuiden van de A7.
Je hebt daar ook Blauwestad, waar ik heel graag ben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:01

Set_Elkol schreef:
Ze zegt dus juist niet het zuiden.. anders is inderdaad Glimmen en omgeving erg geschikt :j als midden-zuid wel kan zou ik inderdaad wel gaan kijken daar
(wel iets duurder dan noord)

Oeps, mijn fout. :+

Maar wat Set_Elkol zegt is het zuiden wel mooier dan het noorden inderdaad. Het noorden vind ik persoonlijk een stuk 'kaler' om het zo maar te zeggen. Maar wie weet zijn er bokkers die nog wel pareltjes weten te vinden in het noorden van de provincie. :)

Edit; Set_Elkol, ik zat wel in een andere hoek te denken, omdat TS aangaf niet rond Ter Apel/Sellingen te willen kijken. Dus wie weet is omgeving Glimmen dan nog wel een optie?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-05-15 20:02, in het totaal 2 keer bewerkt

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:01

Misschien de omgeving van Winschoten of Veendam inderdaad? Ik weet niet of het daar mooi buitenritten maken is hoor, volgens mij is Drenthe mooier daarvoor, maar de huizen zijn daar volgens mij wel weer duurder.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:05

Elmo klopt misschien is die hoek dan wel een optie :j

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 08:34

Glimmen en Noord-Drenthe zijn inderdaad mooi maar daar zijn de huizenprijzen boven ons budget. Sellingen is inderdaad ook mooi maar dat is dan weet te ver van het werk vandaan. Veendam ken ik niet zo goed maar trekt me niet echt. Heb familie wonen in Winschoten maar zie daar ook niet veel mogelijkheden om te rijden. Blauwestad mag je bijvoorbeeld niet in met een paard. Iemand ervaring met het Westerkwartier?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:35

Nergens :D

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:40

Ik vind dat je hier ( omg. Winschoten ) prima buiten kan rijden. Oke het is geen veluwe oid maar ik vind het wel leuk. Je kan naar verschillende bossen. Zijn vaak niet zo groot maar dan zit er wel veel landbouw omheen dus ook leuke landweggetjes etc. Blauwestad mag je wel gewoon omheen rijden met paard naar mijn idee en dat is ook al heel leuk. Midwolderbos heb je en daar zit ook een plas waar je geloof ik wel met paard mag komen( of binnen bepaalt seizoen).
Verder vind ik door verschillende dorpen rijden ook leuk maar dat ligt er aan of je paard verkeersmak is.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:43

Of op pekel? Maar weet de buiten rij mogelijkheden daar niet van..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:46

Ik weet niet waar je werkt maar ik zou overwegen net in duitsland te kopen. Is nog weer veel goedkoper.

Mijn paard staat overigens in bellingwolde. Mooie plekjes maar wel veel polder.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:47

Billy20 schreef:
Glimmen en Noord-Drenthe zijn inderdaad mooi maar daar zijn de huizenprijzen boven ons budget. Sellingen is inderdaad ook mooi maar dat is dan weet te ver van het werk vandaan. Veendam ken ik niet zo goed maar trekt me niet echt. Heb familie wonen in Winschoten maar zie daar ook niet veel mogelijkheden om te rijden. Blauwestad mag je bijvoorbeeld niet in met een paard. Iemand ervaring met het Westerkwartier?

Westerkwartier heb je Trimunt, vlakbij Noordwijk, is ook erg mooi en natuurlijk landgoed Nienoord bij Leek, maar echt een bossige omgeving is er verder niet echt geloof ik..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:49

Nou Pekel kan ik het allerminst aanraden :') tenzij je Nieuwe pekela bedoelt, dan valt het nog wel mee.

Midwolda/Finsterwolde/Beerta en omgeving zijn redelijk leuke plekjes. Winschoten loop ik nu niet direct warm voor, in ieder geval niet voor lange buitenritten.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:49

In Bedum heb je 1 klein bos gebied en 1 grotere. Vond het altijd wel fijn buiten rijden daar.

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:52

Geboren en getogen in Sellingen, is voor paardemensen juist geweldig, zandpaden, bossen, beetse koele(zandafgraving). Westerwolde is en blijft prachtig mooi

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:56

Muntendam meeden en winschoten zijn mooie plekken waar je veel kunt buiten rijden er is tevens ook veel platteland en natuur en eventueel genoeg sloten om ff over heen te gaan springen

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:04

Ik weet niet waar je werk is natuurlijk, maar in de Marnewaard kun je wel buiten rijden. Maar echt de bossen in en niemand tegen komen kan niet echt in Groningen.
Laatst bijgewerkt door dejong_wever op 14-05-15 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:07

Ho ho, het noorden heeft bij uitstek echt een prachtig stukje buitenrij gebied! Als je een woning in de buurt van Ruischerbrug, Kardinge en Zuidwolde/Noordwolde en Noorderhoogebrug kunt vinden heb je het ideale van het buiten wonen en toch met 10 min op de Grote Markt te staan. Dat is ook het enige hier in de buurt, maar daar waar ik woon hebben we zelfs in de regio 2 openbare gemeentelijke rijbakken, incl onderhoud door de gemeente.
Ik ga hier nooit meer weg, heb het beste van 2 werelden hier. Buitenrijden in natuurgebied Kardinge, Bevrijdingsbos en Beijumerbos (Rietlanden) is prachtig. Groningen is wel klei, dus voor de echte zandpaden bossen pak ik vaak de trailer naar Noordlaren, Schipborg, Exloo en Valthe.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:18

In de buurt van het Lauwersmeergebied? Prachtige omgeving!