budget laminaat, ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

future_vet

budget laminaat, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 12:03

hoi allen!

in juli mogen wij ons nieuwbouwappartement betrekken. deze wordt helaas wel kaal opgeleverd.
Eerst wilde we ikea laminaat, maar aangezien er ook een keuken in de woonkamer zit wilde we toch kiezen voor een iets duurder (en hopelijk beter) laminaat. maar als men goede of slechte ervaring heeft met ikea laminaat hoor ik het ook

We hebben nu het quickstep laminaat op het oog, iemand ervaring?

tis voor ongeveer 55 m2, dus dat wordt nogal duur als het laminaat van 25€/m2 is.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:12

Bebo in Vriezenveen. Hebben wij de vloer voor boven vandaan. Ze hebben een ruime keuze in budget vloeren. In Genemuiden zit er ook eentje, ben de naam even kwijt maar die is wel wat duurder.

In mijn vorige appartement had ik een Ikea vloer liggen en dat was prima kwaliteit hoor. Alleen de plakplintjes lieten soms wat los.
Laatst bijgewerkt door Aranel op 12-05-15 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:14

Wij hebben beide op het moment. Ikea (de goedkoopste) ligt in de slaapkamer, en de quickstep is nog even onduidelijk waar die heen gaat :P Waarschijnlijk bewaren we die voor ons nieuwe huis en komt hier ook goedkoper laminaat te liggen.

Ik ben tot nu toe heel tevreden over het laminaat van ikea :j Valt me echt reuze mee. Voor een slaapkamer lijkt het op dit moment althans prima te gebruiken.

De quickstep is duidelijk van betere kwaliteit, die van ons is kras vast en kan redelijk wat water hebben. Voor een keuken bv zeer geschikt maar ook voor in de woonkamer. Hij ligt dan wel niet maar je voelt en ziet wel verschil. Die hebben we met een 25% bon bij de praxis gescoord :j Als je er net gaat wonen zou ik investeren in een betere vloer. Wij gaan dit appartement verkopen dus dan moet het er vooral strak en netjes uitzien en is kwaliteit wat minder belangrijk .

Amaris

Re: budget laminaat, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:15

Ik heb alle slaapkamers met Ikea-laminaat. Niet kapot te krijgen dat spul. Het ligt er al een jaar of zes, je ziet er niets op.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 12:21

chocobroodje schreef:
Wij hebben beide op het moment. Ikea (de goedkoopste) ligt in de slaapkamer, en de quickstep is nog even onduidelijk waar die heen gaat :P Waarschijnlijk bewaren we die voor ons nieuwe huis en komt hier ook goedkoper laminaat te liggen.

Ik ben tot nu toe heel tevreden over het laminaat van ikea :j Valt me echt reuze mee. Voor een slaapkamer lijkt het op dit moment althans prima te gebruiken.

De quickstep is duidelijk van betere kwaliteit, die van ons is kras vast en kan redelijk wat water hebben. Voor een keuken bv zeer geschikt maar ook voor in de woonkamer. Hij ligt dan wel niet maar je voelt en ziet wel verschil. Die hebben we met een 25% bon bij de praxis gescoord :j Als je er net gaat wonen zou ik investeren in een betere vloer. Wij gaan dit appartement verkopen dus dan moet het er vooral strak en netjes uitzien en is kwaliteit wat minder belangrijk .

Bedankt. Ja tis een huurappartement en we gaan er niet veel langer dan 6,7 jaar wonen dus vandaar dat we niet heel duur willen. Met een beetje geluk dat we het daarna kunnen verkopen aan de nieuwe huurder.

Ze hebben nu ook 25% acties, dus we willen het een dezer dagen bestellen

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:47

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:51

een 30 jaar geleden heb ik kunststofparket gekocht, voordeligste en zelf gelegd. Heeft 20 jaar bij mij in huis gelegen. Ik droeg regelmatig naaldhakken en drie middenslag/grote honden in huis. 10 jaar geleden verhuisd en ik weet dat de nieuwe eigenaren zeker 6 jaar na de verhuizing nog het door mij aangelegde parket in huis hadden liggen.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:55

Ik heb op mijn slaapkamer ook ikea laminaat. Zie je niets van.
Ben wel benieuwd al leg je ikea laminaat in je keuken of je dan niet sneller slijtage sporen ziet.

Iemand ervaringen mee?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:06

Vriendin van mij had het goedkoopste IKEA laminaat, ('Slätten') in haar hele appartementje (totaal 35m2 ongeveer) liggen, met uitzondering van de badkamer uiteraard. Het zag er na 3 jaar wonen nog prima uit, niks op te zien!
Na dat gezien te hebben durfde ik zelf ook wel. Ik heb zelf sinds kort Tundra liggen, dat is wat dikker en voelt nog een slag steviger dan Slätten :) Dat ligt er pas sinds kort, dus over de duurzaamheid kan ik weinig zeggen.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:14

Mijn man had het goedkoopste laminaat liggen van de leen bakker.
Heeft er 10 jaar ingelegen,omdat wij wat nieuws wilde beneden is ligt alles nu boven en op zolder.
Prima spul, ook in de keuken (hebben open keuken)

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:44

Ik heb goede ervaringen met IKEA laminaat, wij hadden het ook in de keuken en nooit problemen mee ervaren.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:47

Hier ook Bebo uit Vriezenveen. Is overigens niet heel erg budget, maar ben er wel heel erg tevreden mee!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:48

Wij hebben al 10 jaar ikea tundra laminaat liggen en het ziet er prima uit, geen beschadigingen ondanks een hond en kat

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:32

We hebben hier nu ruim 2,5 jaar laminaat van lab21 liggen, 8,95 per m2 dus mooie prijs en nog precies als nieuw!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:34

Wij hebben door heel het huis laminaat van Ikea liggen. Ook in de keuken. Totaal geen problemen met het laminaat. Blijft zeer netjes!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:35

Ik lees alleen goede ervaringen met ikea op slaapkamer, maar die kamers worden amper benut etrwijl woonkamer/ keuken toch echt wel meer te lijden heeft.
Ik zou echt wel letten op de doeleinden, intensief gebruik
Ik heb zelf bij de gamma het duurdere laminaat gekocht met wel met een 20% kortingsticker toen het in de aanbieding was.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:37

Xivura schreef:
Hier ook Bebo uit Vriezenveen. Is overigens niet heel erg budget, maar ben er wel heel erg tevreden mee!

Niet? Wij hebben boven voor ik geloof 7 of 8 euro per m2 gekocht inclusief plinten en ondervloer :)) vond ik wel aardig goedkoop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:37

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 07:55, in het totaal 1 keer bewerkt

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:38

Hier deels ikea, deels heel goede kwaliteit. Het ikea spul doet het prima, en is zelfs al een keer mee verhuisd zonder problemen of extra schade. Het verschil met onze andere laminaat merken we wel, die voelt "houteriger" aan en lijkt minder nep. Volgens mijn vader was hij ook iets gemakkelijker te leggen.
Voldoet prima dus, tenzij je heel hoge eisen stelt :)

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:40

Hier ook al 6 jaar het goedkoopste laminaat van de Ikea liggen in mijn huis en ook in mijn keuken. Niks mis mee (okee 1 keer een hele zware braadpan erop laten vallen waardoor een klein deukje) en ik heb er honden op gehad (nu nog 1), een kat, konijn en twee creatieve kinderen (jongens he :P ) . Nooit spijt van gehad en ik heb nog twee reserve pakken liggen van 6 jaar terug).

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:41

Kijk eens naar Krono laminaat. Zeer goede kwaliteit en volgens mij wat voordeliger dan quick step.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:40

Aranel schreef:
Xivura schreef:

Niet? Wij hebben boven voor ik geloof 7 of 8 euro per m2 gekocht inclusief plinten en ondervloer :)) vond ik wel aardig goedkoop!

Nee, bij ons was het toch wel een stuk duurder. Wouden ook gewoon een hele goede vloer omdat die in de woonkamer ligt en je er gewoon veel op loopt. Ben overigens heel erg tevreden!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 23:00

Bedankt voor alle berichten, we hebben laminaat gekocht bij de praxis; quick step illustra grijs eiken. €19,99 m2 maar uiteindelijk met 35% korting dus €13 de m2.

Iets duurder dan gepland, maar prachtig laminaat wat ook geschikt is in de keuken. En heeft v-voegen. :j