kwestie wie heeft gelijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

kwestie wie heeft gelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 17:49

Vorige week een bank gekocht
Afspraak voor vandaag gemaakt Ivm bezorgen, netjes bezorg kosten betaald

Bank zou sochtends komen
Aangezien sochtends een ruim begrip is en de winkel om half 10 open ging en ik om 9 uur moest werken heb ik rond kwart voor 9 gebelt om te vragen hoe laat de bank zou komen

Mijn vriend zou hem opvangen in mijn nieuwe huis

Nu kreeg ik tussendoor een telefoontje op werk die ik gemist had
Netjes terug gebelt en de beste mensen hebben de bank mee terug genomen

Mijn vriend was iets over half 10 hier om de bank op te vangen
Hij is ze dus ook mis gelopen omdat ze voor het openen van de winkel al langs zijn geweest

Nu ben ik net langs geweest en wordt ik geacht nog eens de bezorg kosten te betalen
Ik vind het een beetje een rare manier van handelen
Ik heb een briefje gehad zonder concrete aflever tijd
De winkel is pas half 10 open en daarvoor zijn ze niet te bereiken
Ik krijg pas een telefoontje als ze voor de deur staan

Wie staat hier nu in zn recht? Moet ik nog eens betalen of heb ik gewoon recht op een 'gratis' bezorging

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:52

Tja, ik zou zeggen 's ochtens is vanaf uur of half 8.... bij bezorgingen, dus zou het houden op dat jij niemand had om de deur te openen.

Wettelijk geen idee...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:53

Ik ga bij zulke dingen uit van 8 uur. Beetje dom om op de ochtend zelf pas naar de tijden te vragen :o

jwl

Re: kwestie wie heeft gelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 17:55

Ik ben er vanuit gegaan dat het vanaf half 10 bezorgen was omdat verder niks vermeld werd over het tijdstip en de winkel om half 10 open gaat
Had idd even eerder moeten bellen maar het is een beetje een chaos hier met de tijd indeling dus het is er bij in geschoten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:56

Vrees dat jij aan het kortste eind trekt. Je had immers al eerder kunnen vragen naar de bezorgtijden. Het was van het bedrijf wel netjes geweest als ze jou hadden geïnformeerd, maar vrees dat dat geen steekhoudend argument is

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:06

Zelf ga ik uit dat de ochtend loopt van 8 uur tot 12 uur.
Handigste is om het van tevoren te vragen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:21

Blijkbaar ben ik de enige die vind dat het bedrijf de tijden door had moet geven. In de ochtend is wel een erg ruim begrip. Het kan vanaf 8 uur, maar het kan tot 12 uur. Meestal geef je als bedrijf zijnde toch tijdsframes door, zelfs al kan dat van 8 tot 12 uur zijn. In de ochtend kan potverdrie dus ook al om 7 uur zijn ;) Ik zou dus niet akkoord gaan met de extra kosten. Wat je ook kan aanbieden is ieder de helft.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 21:35

Dat is zeker een optie die ik uiteraard kan proberen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:17

In de ochtend is voor bezorgbedrijven vanaf een uurtje of 7 geloof ik. Hier zou de bank tussen half 8 en half 10 bezorgd worden, 7:35 ging de bel en 7:40 stond dat ding op z'n plek en de heren weer buiten. En ik nog steeds in pyjama ik had ze niet voor 8:30 verwacht!

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 00:14

Nou de grap was dat ik geen tijd door gekregen had waarop ik ze eventueel zou kunnen verwachten
Dit kreeg ik vanmiddag aan de balie te horen dat t van 9 tot.12 was
Nou ben ik er zelf telaat achter gekomen dat ik dat even had moeten vragen maar ik vind het ronduit slordig dat dit ook niet vermeld is
Zeker als ik kwart voor 9 bel om te informeren en ze pas om half 10 een bemande balie hebben

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 00:32

:D Ik heb al eens een chauffeur om 6.15 voor de deur laten staan. Nou had dat wel een reden... die man stond erop dat er vroeg geleverd werd en was nogal een hoge pief met de nodige vingers in de pap. Was al nodige emailverkeer over geweest en ik moest een route helemaal omgooien. Dus als een soort van wraakactie stond er dus om 6.15 al de bezorger voor de deur. Normaal werd er vanaf 7 uur bezorgd.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 01:18

jwl schreef:
Ik ben er vanuit gegaan dat het vanaf half 10 bezorgen was omdat verder niks vermeld werd over het tijdstip en de winkel om half 10 open gaat
Had idd even eerder moeten bellen maar het is een beetje een chaos hier met de tijd indeling dus het is er bij in geschoten

De bank wordt natuurlijk niet pas smorgens pas uit de winkel en in de wagen geladen..

dit gebeurd s avonds/ snachts.. zeker als ze niet zelf bezorgen maar een bezorger aanschakelen..

het tijdstip van levering is afhankelijk van hoe laat de bezorgers rijden, niet hoe laat een winkel open is natuurlijk.

als ze smorgens aan de deur hebben gestaan, dan hebben ze keurig netjes gedaan wat ze gemeld hebben vooraf.. s morgens aanbieden..

dat jij gegokt hebt dat ze niet voor een bepaalde tijd aan de deur zouden komen, of dat de winkel pas later open is, geeft je verder geen rechten. ze hebben zich immers precies aan hun woord gehouden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 01:20

Anne_GTI schreef:
:D Ik heb al eens een chauffeur om 6.15 voor de deur laten staan. Nou had dat wel een reden... die man stond erop dat er vroeg geleverd werd en was nogal een hoge pief met de nodige vingers in de pap. Was al nodige emailverkeer over geweest en ik moest een route helemaal omgooien. Dus als een soort van wraakactie stond er dus om 6.15 al de bezorger voor de deur. Normaal werd er vanaf 7 uur bezorgd.

dan hebben ze wel recht op gratis heraanbieden omdat bezorging normaal niet hoort plaats te vinden voor 7.00h ('levertijden' bezorgers). Behalve als je braaf hebt aangegeven dat ze dan tussen 6 en 7 zouden komen zodat hij de eerste op de lijst zou zijn...

ben toch benieuwd wat je baas ervan vond dat er iemand tweemaal moest rijden (wraak backfire.. bezorgdienst heeft dan dubbele kosten) :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 02:11

Dit was de een na hoogste baas binnen Nederland waar de bezorger langs moest. logistiek was het voor mij veel handiger om ca. 16.00 de bezorging te laten doen van deze spoedorder. Dan had ik die route niet compleet om hoeven gooien. Ik had hem gewaarschuwd dat zijn wens wel tot gevolg had dat er heel vroeg iemand voor de deur zou staan. Naast zijn wens zat er in die route ook adressen waar je in bepaald tijdslot terecht kon voor laden en lossen.
Hoe vroeg dat zou worden had ik niet verteld. Lag er ook aan hoe snel de chauffeur zou laden en of de vaste chauffeur op de route zou zitten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:15

Doorgaans wordt een bank niet vanuit de winkel zelf geleverd maar vanaf een magazijn, en daar zijn de tijden heel anders dan de openingstijden.
Winkel heeft gezegd 's morgens, en ja, dat is een ruim begrip, maar zij hebben zich aan de afspraak gehouden door tussen 8:45 en 9:30 de bank te leveren.
Je hebt de bank een week geleden gekocht, je hebt een week de tijd gehad om te informeren naar een tijdsindicatie. Om het de ochtend zelf pas te doen is gewoon te laat.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 11:18

Ja ik heb me er al een soort van bij neer gelegd
Was gister alleen goed pissig
Ik ga nu even aandragen of we het misschien half om half kunnen splitten Anders betaal ik gewoon netjes