Vandaag ben ik lekker toeristje wezen spelen in de Keukenhof met mijn Zweedse famillie (aanhang van mijn vriend). Nou heeft zijn moeder tulpenbollen gekocht waar al een klein groen deel uit komt van ongeveer 2 centimeter. We zijn ons er van bewust dat we bloembollen eigenlijk in oktober moeten planten, maar omdat hier het groen al zichtbaar is hebben we het donkerbruine vermoeden dat ze dit jaar nu al de grond in moeten. Heb ik dat goed?
Als je nu al groen ziet zou ik ze nog wel planten, als het goed is doen ze het dan goed. Ik had ze vorig jaar op het balkon gezet (in zweden) maar de mijne hebben het niet overleefd
Zijn het idd geen gladiolen? Die worden nu geplant Tulpenbollen mogen nu nog nieteens gerooid worden.. Of het zijn hele oude..
Cowgirl
Geplaatst: 28-04-15 17:04
Wat staat er op de verpakking? Het zou ook kunnen dat je pre cooled bollen hebt. Anders gewoon planten en kijken wat er gebeurd. Komen ze dit jaar niet dan gewoon in de pot/grond laten zitten. Waarschijnlijk komen ze volgend jaar wel op. Als het te koud word...lager dan - 15 dan zou ik de pot in een schuur zetten.
murness
Geplaatst: 28-04-15 17:10
Ik ben zondag ook naar de Keukenhof geweest en ook tulpen gekocht. Deze tulpen(bollen) zitten in een potje en kunnen tot eind mei gewoon in de grond gezet worden. Dan bloeien ze deze zomer nog. Volgend jaar komen ze rond deze tijd weer uit de grond. Dit vertelde de mevrouw aan de kassa.