Inmiddels woon in alweer bijna een jaar in mijn paleisje in Utrecht. Heel oud pand, slecht onderhouden en de vorige bewoners hebben er zacht gezegd een paasei van gemaakt. Nu de twee oude huisgenoten weg zijn en we twee leuke nieuwe terug hebben zijn we hard bezig om het huis weer in leefbare staat te krijgen
In de hal en gangen worden nieuwe vloeren gelegd, de nasty kranen zijn vervangen, schimmelmuren schoongemaakt en geverfd en alles opgeruimd en geschrobd. Nu zijn alle ruimtes redelijk netjes voor zover dat gaat in een studentenhuis, maar de badkamer blijft echt een enorm drama. Op de vloer van de douchebak heeft altijd een smerig schimmelig matje gelegen die we eigenlijk niet op durfden te tillen, want daaronder zitten echt enorme bruine, zwarte en gele plekken. Roest? Schimmel? Geen idee! De schimmel van de muren, voegen etc. hebben we allemaal weggekregen maar dit krijgen we echt niet weg.
We hebben het al vele keren geprobeerd met allerlei soorten schoonmaakmiddel. Een hele nacht in de Dasty gezet, bleek all over, chloor, ontkalkers, anti-roest, cola, HG-schimmel. De meest sterke chemische rotzooi waarvan we meteen een driedubbele klaplong en bloeddoorlopen ogen kregen zijn er doorheen gegaan; Geen verandering. Het wordt niet eens een béétje minder.
De huisbaas wil er niks aan doen "omdat het viezigheid is van de vorige bewoners, daar kan hij niets aan doen" en de douchebak is mee getegeld met de muren dus dat zou blijkbaar een flink karwei worden.
Wie o wie heeft de tip, wat is het en hoe krijgen we het in godsnaam weg? En staan wij, mocht het echt niet weg gaan, in ons recht tegenover de huisbaas? We hebben ieder half jaar huurverhoging en betalen ons sowieso al blauw, is hij niet gewoon verplicht hier iets aan te doen?
Alvast bedankt!
Edit; Mocht het nodig zijn kan ik ook wel een aantal foto's maken straks?
Vandaar dat ik het liever weg heb dan weg werk. Ik heb geen idee van wat voor materiaal het is!